Community/nya kontakter för programmering

Permalänk
Medlem

Community/nya kontakter för programmering

Hej!

Frågar kära sweclockers om det finns någon typ av community där programmerare hänger..

min syster tar snart examen som ui/ux designer
& har fått ett jobb som community manager
& hon frågade givetvis sin bror som suttit fastklistrad bakom en skärm senaste 20åren.
var hon kan hitta likasinnade personer eller en mentor..

some gamer hade jag svårt att svara på den frågan, så tänkte här kanske det finns någon som kan svara på den frågan.
har googlat men det var svårare hitta det jag letade efter, istället hittade jag massa bemannings sidor

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Hon har fått ett jobb som community manager och är helt junior?

Finns det ingen senior på jobbet som kan vara hennes mentor? Normalt sett så funkar det ju precis så, att om man är helt ny och får jobb någonstans så finns det någon annan som arbetat längre man kan fråga om man behöver.

Annars är väl Sweclockers ett bra ställe att hänga på och ställa frågor om man har specifika sådana Här finns mycket kunnigt folk som gärna hjälper till.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk

.. Förutom sweclockers (såklart), så kan jag nog slå ett slag för Reddit. Finns en del subreddits inom dessa typer av ämnen som kan vara av intresse.

Visa signatur

Mh-hm!

Permalänk
Medlem

Jag vet inget annat än Reddit, men hon bör läsa varenda artikel som någonsin publicerats på https://alistapart.com/

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Avstängd

Kodapor på Facebook