The Last of Us blir HBO-serie

Permalänk
Relik 📜

The Last of Us blir HBO-serie

Om någon missat! Kul grej, kan bli bra. Eller jättedåligt, haha. Storyn är för mig det som lyfter spelet, har enormt svårt för gameplay. Så, att få den förpackad på ett trevligt sätt skulle kunna vara perfekt!

https://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/last-us-series-...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

har enormt svårt för gameplay

Äru kass??

Nämen jag tycker också mer om karaktärer och story än gameplayet faktiskt. Jag gillar gameplayet, speciellt i multiplayer, men problemet jag har i single player är nog främst att det är lite för enformigt tror jag? Fortfarande ett extremt bra spel.

Och jag kommer ge serien en chans, om Ellen Page är Ellie... ??????

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Och jag kommer ge serien en chans, om Ellen Page är Ellie... ??????

Ellen page är ju typ 35 bast, ska hon spela 14 menar du?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Squallie:

Äru kass??

Nämen jag tycker också mer om karaktärer och story än gameplayet faktiskt. Jag gillar gameplayet, speciellt i multiplayer, men problemet jag har i single player är nog främst att det är lite för enformigt tror jag? Fortfarande ett extremt bra spel.

Och jag kommer ge serien en chans, om Ellen Page är Ellie... ??????

Tycker det är klumpigt, enformigt och trist mekanik. Storyn var det som fick mig att spela vidare ändå.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Snusfri

Ryktas att det är Kaitlyn Dever som fått rollen som Ellie.
Ska bli intressant att se hur serien blir.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Hugh Jackman hade passat äckligt bra som Joel!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Ellen page är ju typ 35 bast, ska hon spela 14 menar du?

Var inte så seriös, det blev ju "en grej" om att Ellie var för lik Ellen Page samtidigt som Ellen Page faktiskt var med på riktigt i Beyond Two Souls.

Permalänk

HBO gör bra grejer sålänge det inte är mörka scener.. Då ser man plötsligt ingenting.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Här ska det mjölkas...

Permalänk
Medlem

Detta kommer definitiv bli intressant att se.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Nästa år smäller det! Här är första teasern för serien. Ser onekligen lovande ut!

Permalänk
Hedersmedlem

Utan att nämna vad jag tycker om spelen, men jag måste få säga att TV-serien ser grymt lovande ut!

Permalänk
Medlem

När det kommer till TV-serier så finns en fråga värd att ställa; Står den sig genom tiderna, eller är det bara ännu en tv-serie?

Det finns liksom en handfull tv-serier som är värda ens tid om du frågar mig:
1. Breaking Bad
2. Sopranos
3. The Wire

Om det finns fler som är bättre får vi veta om några år.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara vad denna fascination för zombies beror på? Det finns en uppsjö av spel, filmer och serier på temat och jag lyckas verkligen inte förstå mig på det.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Kan någon förklara vad denna fascination för zombies beror på? Det finns en uppsjö av spel, filmer och serier på temat och jag lyckas verkligen inte förstå mig på det.

Dystopiska och apokalyptiska världar kan anses ganska mysigt, antar jag. Jag vet att jag gillar "världen" mer än vad jag gör faktiska zombies. Det som fascinerar mig kring zombiespel eller zombiefilmer är alltid det dystopiska och apokalyptiska temat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Kan någon förklara vad denna fascination för zombies beror på? Det finns en uppsjö av spel, filmer och serier på temat och jag lyckas verkligen inte förstå mig på det.

Samma som vampyrer, varulvar, pirater, militärer... Ja allt som det görs filmer och tv-serier om?

Jag personligen gillar post-apokalypiska filmer. Med eller utan zombies

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Samma som vampyrer, varulvar, pirater, militärer... Ja allt som det görs filmer och tv-serier om?

Jag personligen gillar post-apokalypiska filmer. Med eller utan zombies

Nu är jag inte överdrivet förtjust i post-apokalyps i någon slags form så det kanske har med saken att göra. I historier som t.ex. Mad Max kan jag ändå köpa upplägget, zombies och dylikt blir dock obegripligt för mig. Nu är jag inte kritisk mot genren, uppenbarligen många som gillar det. Jag förstår den bara inte.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Oooh, trevligt! Serien kommer ha premiär på tidigt nästa år! 15 januari för att exakt. I och med tidsskillnader osv lär vi kunna följa serien från 16 januari på HBO Max.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Det är ju alltid lite hit or miss när det kommer till adaptioner av spel, men helt ärligt ser ju detta riktigt lovande ut.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Enviro:

https://www.youtube.com/watch?v=uLtkt8BonwM

Det är ju alltid lite hit or miss när det kommer till adaptioner av spel, men helt ärligt ser ju detta riktigt lovande ut.

Håller helt med! Trodde aldrig att jag skulle se fram emot en Last of Us-serie, men trailern ser faktiskt bra ut!

Permalänk
Medlem

Första avsnittet 10/10 imo

Visa signatur

|CPU: Intel i9-13900k |GPU: Gigabyte RTX 4080 OC |MB: Gigabyte Aorus Pro |RAM: 32GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem

Har inte bestämt om jag ska börja titta nu eller vänta tills hela säsongen är klar.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Har inte bestämt om jag ska börja titta nu eller vänta tills hela säsongen är klar.

Jag började idag! Första avsnittet är 1h 20min och lovar gott inför fortsättningen.

Men avsnitt 2 hade gärna fått komma snabbt, så att vänta kanske är en god idé!

Permalänk
Medlem

Efter att ha sett första avsnittet står det åtminstone klart att Bella Ramsey gör en otroligt bra Ellie! Love it!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Efter att ha sett första avsnittet står det åtminstone klart att Bella Ramsey gör en otroligt bra Ellie! Love it!

Hon gör det så fruktansvärt bra. Fångar Ellies attityd klockrent!

Grymt första avsnitt, pepp!

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt sugen men ska nog försöka vänta tills alla avsnitt är ute. Får se hur långt jag klarar det.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Riktigt bra serie verkar det som, första avsnittet va grymt bra imo.

Permalänk
Medlem

Har inte lirat spelen, men såg första avsnittet nu efter att ha sett tråden och får säga att det är riktigt bra från första scenen.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Har inte sett än, men av reaktionerna att döma ser det ut som en bra jävla serie. Är orimligt pepp på att kasta mig i soffan och glo så fort jag kommer hem.