The Last of Us blir HBO-serie

Permalänk
Medlem

Jag har sett avsnitt 3 två gånger nu. Bland det bästa jag sett i serie-väg. Hoppas verkligen säsongen håller hela vägen och att säsong 2 inte blir en ny GoT 8.

Serien skiljer sig dock en del från spelet:

Bill och Franks relation går mest att spekulera om. Bill överlever dessutom Frank i spelet. Om jag inte minns helt fel..

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Beamy:

Jag har sett avsnitt 3 två gånger nu. Blad det bästa jag sett i serie-väg. Hoppas verkligen säsongen håller hela vägen och att säsong 2 inte blir en ny GoT 8.

Serien skiljer sig dock en del från spelet:

Bill och Franks relation går mest att spekulera om. Bill överlever dessutom Frank i spelet. Om jag inte minns helt fel..

Dold text

Håller med till hundra procent, det var ett sånt avsnitt som borde vinna alla Oscars möjliga.

På tal om din spoiler...

Frank begår självmord i spelet eftersom han blir infekterad. Han lämnar Bill på grund av att han är trött på Bills sätt att överleva på, och på väg till hans truck så blir han biten av inte bara en utan flera infekterade.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Beamy:

Jag har sett avsnitt 3 två gånger nu. Blad det bästa jag sett i serie-väg. Hoppas verkligen säsongen håller hela vägen och att säsong 2 inte blir en ny GoT 8.

Serien skiljer sig dock en del från spelet:

Bill och Franks relation går mest att spekulera om. Bill överlever dessutom Frank i spelet. Om jag inte minns helt fel..

Dold text

Håller med! Var inte beredd på ett sådant avsnitt, men det var fantastiskt bra!!
Det var bättre än huvudstoryn enligt mig. Skulle gärna vilja få en Spin-Off som följer Avsnitt 3.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Frun tyckte att ep3 var det bästa avsnittet någonsin i en "zombie"-serie.
Jag tycker att det var väldigt bra!

Jag misstänkte att avsnittet trots det skulle ha klart sämst betyg av dom tre första på IMDB och det hade det ju såklart.

"Lol vilket bögavsnitt"

Dold text

eller "buu ingen action" gissar jag på.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Sen på bollen och brände igenom avsnitt 3 tidigare idag. Helt ärligt är det nog det bästa jag sett i TV-väg på flera år. Är väldigt nyfiken hur gänget ska toppa detta.

Permalänk
Medlem

Storyn i ep.3 var helt ok, sker samma scenario i spelet?

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Selmalagerlöf:

Storyn i ep.3 var helt ok, sker samma scenario i spelet?

Ja fast inte som man "ser", men kan läsas i diverse random lappar man hittar om jag förstått det rätt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

Storyn i ep.3 var helt ok, sker samma scenario i spelet?

Skrivet av Lagerlöf:

Ja fast inte som man "ser", men kan läsas i diverse random lappar man hittar om jag förstått det rätt.

"Slutresultatet", dvs det man som spelare möter i spelet, är dock väldigt olika jämfört med serien. Nu var det länge sedan så jag minns inte tydligt, men jag tror inte man får veta så mycket om händelserna i spelet. Jag minns bara att man får veta hur det slutade och det är som sagt väldigt olika från serien.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Nuu har jag äntligen fått se senaste avsnittet o tycker också det var fint det, även om jag inte riktigt gillade det i början när gubbarna möttes att det kändes lite "klyshigt" o påtvingat på nåt sätt, men antar dom inte riktigt kunde ta sig tiden att göra det lite mer naturligt.
Tyckte dom sen vävde ihop det snyggt med Joel o Ellies story. Kändes ju också lite som en filler på sätt o vis, fast en bra sådan då o som jag gärna tar fler utav då jag gillar storys om människor i deras vardag oavsett var dom är i livet o världen.

Permalänk
Medlem

Har nu sett de senaste avsnitten och serien håller förvånansvärd hög kvalité. Jag har ej spelat eller sett ettan så jag vet inte hur bra serien följer historien.

Sex/bög scenerna kunna de vara utan. Javisst det ger extra djup i avsnittet men jag har fått nog av sånt efter Spartacus/GOT-serien. Men misstänker att vi kommer se mer av det, finns minste en till sådan scen i last of us 2 som jag vet

Dold text
Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Lite ojämn nivå, förra avsnittet var ju världsklass medan avsnitt fyra kändes som ett riktigt transportavsnitt utan riktigt innehåll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Lite ojämn nivå, förra avsnittet var ju världsklass medan avsnitt fyra kändes som ett riktigt transportavsnitt utan riktigt innehåll.

Förra avsnittet var ju iofs ett avsnitt som till större delen inte ens hade med huvudstoryn att göra, utan var ren filler som vi lika gärna hade kunnat vara utan. Det var en väldigt trevlig filler då, men oavsett en filler.
Det här avsnittet däremot byggde långsamt vidare på Joels o Ellies relation samtidigt som vi fick lite world building o spänning. Det gick frammåt helt enkelt även om det kanske inte var världens bästa avsnitt. I like

Permalänk
Avstängd

Nästa avsnitt kommer tidigare, yay
https://mashable.com/article/the-last-of-us-episode-5-releasi...

För egen del så tror jag att jag kommer gilla spelen mer. Blir köp till PC, aldrig ägt en PS.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Nästa avsnitt kommer tidigare, yay
https://mashable.com/article/the-last-of-us-episode-5-releasi...

För egen del så tror jag att jag kommer gilla spelen mer. Blir köp till PC, aldrig ägt en PS.

Inte yay, då måste vi vänta längre till nästa avsnitt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Inte yay, då måste vi vänta längre till nästa avsnitt...

... se det på söndag?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

... se det på söndag?

NAJ.

Permalänk
Medlem

Detta avsnittet va det bästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Håller med! Var inte beredd på ett sådant avsnitt, men det var fantastiskt bra!!
Det var bättre än huvudstoryn enligt mig. Skulle gärna vilja få en Spin-Off som följer Avsnitt 3.

bägge dog ju😁

Dold text
Permalänk
Medlem

Kemin som sakta byggs upp mellan joel och ellie är fantastisk. Jag gillar hur det är en story med fokus på människor och inte på själva settingen. Frugan har ännu inte sett nåt med motivationen "jag gillar inte zombies" och vi har försökt få henne att förstå vad hon går miste om, men men...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

bägge dog ju😁

Dold text

Men en Spin-off som följer deras ca 20 år tillsammans. Hände nog mycket under de åren som skulle vara spännande att få se

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd

Jävligt bra serie hittills men tycker hon som spelar Ellie inte är så duktig skådis tyvärr. Alldeles för kaxig och orädd för att vara i en sådan farlig värld. Aldrig spelat spelen så hon kanske är samma där?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svullom:

Jävligt bra serie hittills men tycker hon som spelar Ellie inte är så duktig skådis tyvärr. Alldeles för kaxig och orädd för att vara i en sådan farlig värld. Aldrig spelat spelen så hon kanske är samma där?

Hittills tycker jag hon prickat in rollen rätt bra mot spelet.

Hon är kaxig och nyfiken där också.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svullom:

Jävligt bra serie hittills men tycker hon som spelar Ellie inte är så duktig skådis tyvärr. Alldeles för kaxig och orädd för att vara i en sådan farlig värld. Aldrig spelat spelen så hon kanske är samma där?

Ja, jag tycker hon lyckas fånga rätt "vibe" på ett väldigt bra sätt. Inte så att hon är en 100% kopia, men väldigt bra!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Men en Spin-off som följer deras ca 20 år tillsammans. Hände nog mycket under de åren som skulle vara spännande att få se

Ja mycket barnförbjudna grejor🐸

Permalänk
Medlem

Kan man gilla serien trots att man att man tycker zombie-filmer/serier är skittråkiga? Skulle aldrig få för mig att sätta på en skräckfilm eller The Walking Dead eller liknande, men här blir man ju ändå sugen efter all hype.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpiikeN^:

Kan man gilla serien trots att man att man tycker zombie-filmer/serier är skittråkiga? Skulle aldrig få för mig att sätta på en skräckfilm eller The Walking Dead eller liknande, men här blir man ju ändå sugen efter all hype.

Jag fullkomligt avskyr zombietemat, tittade på de första säsongerna av Walking dead för att den var så hypad. Blev till slut bara irriterad över den patetiska storyn så slutade. Började titta på denna också, enbart pga all hype, och är mycket positivt överraskad hittills. Har inte spelat så inga förkunskaper.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svullom:

Jävligt bra serie hittills men tycker hon som spelar Ellie inte är så duktig skådis tyvärr. Alldeles för kaxig och orädd för att vara i en sådan farlig värld. Aldrig spelat spelen så hon kanske är samma där?

Uhm, hon spelar ju som rollen är skriven o som regissören ber henne göra, o hon gör det bra och naturligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svullom:

Jävligt bra serie hittills men tycker hon som spelar Ellie inte är så duktig skådis tyvärr. Alldeles för kaxig och orädd för att vara i en sådan farlig värld. Aldrig spelat spelen så hon kanske är samma där?

Hon är knappast orädd, en del hanterar stress på det här sättet

Generellt så snackar de ju för högt och så också, men det är ju egentligen bara för tittarna.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Uhm, hon spelar ju som rollen är skriven o som regissören ber henne göra, o hon gör det bra och naturligt.

Jag tycker hon gör en väldigt mekanisk roll som känns spelad, hon känns inte naturlig alls tycker jag.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Jag tycker hon gör en väldigt mekanisk roll som känns spelad, hon känns inte naturlig alls tycker jag.

Fair enough, man tycker olika. Det jag mest kommenterade på där var dock att han tyckte skådespeleriet var dåligt för att hon betedde sig för kaxigt o orädd i världen dom lever i vilket inte alls är så man definierar bra eller dåligt skådespeleri, utan bra eller dåligt skriven karaktär.