Call of Duty: Warzone - Allmäna tråden, Spelare / Frågor / Info

Permalänk
Medlem

Call of Duty: Warzone - Allmäna tråden, Spelare / Frågor / Info

Sådär, då är det dags för nästa Battle Royale spel. Denna gång till skillnad mot Blackout i Black ops 4 så kommer spelet att utvecklas i egen takt och inte vara kopplat med Modern Warfare förutom att du kommer kunna launcha Warzone inne i Modern Warfare. Standalone spel med andra ord! Free to play på Pc/Xbox/Ps4.

Spelet går att laddas ner via Battle.net klienten när det släpps senare idag. Storleken förväntas ligga på mellan 80-100gb så se till att ha utrymme!

Uppdaterar tråden medans nyheter släpps och ny information som tillkommer under kvällen och kommande dagar! Så se till att kolla till tråden för ny information

Officiella trailern

Jag ser detta som ett friskt tillskott för Battle Royale genre då jag själv inte gillar dom övriga Battle Royale spelen nämnvärt då jag blivit uttråkad på dem och tycker de liknar varandra för mycket, där PUBG kanske sticker ut lite mer, men är för segt för min smak.

Dem verkar ha satsat på många nya saker i detta upplägg som är väldigt intressanta och ska bli kul att testa. Jag tror verkligen att det behövs vågas mer inom Battle Royale och få till lite skillnad vilket jag hoppas detta ska kunna ge.

Vi kommer att kunna börja spela det som Solo, Duo eller Trio. Inget Squad play till att börja med. Det sägs att standard läget kommer vara trio, och sedan får man använda "Squad Fill" för att köra solo eller duo, vilket betyder att du jämt kommer att möta trios. Inget separat game mode solo eller duo alltså utan dem får spela emot trios.

  • Spelet släpps klockan 16.00 för ägare utav Modern Warfare och klockan 20.00 är det dags för övriga

  • Det finns inget inventory! Iallafall inte en där du kan ändra om. Tar du upp vapen ersätts tidigare osv. Detta gör spelet snabbare och man slipper hela delen med att spelet är en inventory simulator.

  • Armors har ersatts med Armor plates" som du ska kunna ha 3 stycken av. Ju mer du har desto bättre skydd (50 hp per plate)

  • Kartan kommer kunna köras med 150 spelare och tanken är att dem ska försöka få upp det till 200 så småningom.

  • Spelet kommer att vara Crossplay. Dvs pc spelare och konsoller kan spela med varandra.

  • Det finns en teknik för att komma längre med fallskärmen. Genom att skära av den och sedan fälla ut den igen kan du komma längre. Du kan göra det hur många gånger som helst.

  • Kartan är ca 9km²

  • Dör du så kan du bli revivad av dina medspelare med cash, en sorts "pengar" du hittar i spelet. Finns det inga pengar till revive så hamnar du i ett fängelse "gulag" där du får slåss i 1on1 mot annan spelare, där vinnaren får komma tillbaks till livet och fortsätta slåss. Andra i fängelset som väntar på sin 1on1 kan åskåda matchen och kasta stenar på dom som slåss

  • Du startar spelet med en pistol i handen och får sedan som övriga leta efter loot. Skillnaden är att looten du hittar påminner om Firestorm läget ifrån Battlefield V där du hittar vapen som är färdiga med attachements i olika rariteter. Där bättre raritet ger mer attachments på dina vapen och förbättrar därmed olika egenskaper hos dina vapen. Så det kommer ej att ligga lösa sikten/ljuddämpare/magasin osv. Allt sitter redan på vapnet du hittar beroende på vilken färg/raritet det har.

  • Du börjar med 100 hp, varje armor plate skyddar hela kroppen och ger 50 hp extra per plate. När du spawnar får du 2 plates med dig direkt ifrån början

  • Ditt liv autoregenas (fylls på automatiskt sakta) om du tagit skada. Det finns inget bandage eller liknande förutom stim perk som fyller på ditt liv direkt och har cooldown

  • Headshots ska göra mer skada än i vanliga Modern Warfare multiplayer, så att kunna aima bra kan hjälpa dig!

  • Du kan köpa saker för in-game cash som du hittar när du gör uppdrag eller dödar andra spelare. Dessa kan du sedan gå till en buy station som finns utplacerad på vissa ställen på kartan. Där kan du sedan köpa olika föremål som kan hjälpa dig. Här är lista på vad du kan köpa för det

  • Du kan som sagt göra uppdrag, "contracts" som är lite olika för att tjäna mer cash. Du hittar dem runt kartan i tablets som finns utplacerade. Du får inte jämt cash, du kan också få XP eller se vart nästa cirkel kommer vara när du gör ett contract.

  • Det finns också "Bounties" som du kan göra. Dessa är en typ av contracts där du ska jaga ner andra fiender som blir slumpade. Om du får en bounty som kontrakt så kommer du få en cirkel över en ungefärlig position som den personen befinner sig i. Personen som blir jagad får också en varning om att det blir jagad.

  • Du kan göra din egna Loadout innan matchen med vapen du vill ha och med perks. Dessa kan du sedan hämta hos ovan nämnda buy stations. Du kan välja 10 olika Loadouts innan som är förhandskonfigurerade av dig själv.

  • Gasen rör sig rätt fort och gör mycket skada. Man kan dock överleva längre genom att få tag i en gasmask

Här kommer ett par videos med gameplay och mer info

Spola fram till 4:55 i videon för att få en bättre koll hur armor plates funkar!

Nedräkningstimer finns nu till spelsläpp inne i Modern Warfare

Släpps det klockan 16.00 för ägare utav Modern Warfare och Klockan 20 för övriga.

Kommer uppdatera med bilder/filmer och mer info under kvällen som det kommer ut.

Om ni vill söka folk att spela med eller ställa frågor så är det bara att göra't!

Permalänk
Geeks Gaming

Har fixat kanaler på SweC's discord med söker spelare och voip. Lär själv testa de även om jag inte äger de vanliga spelet.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Har väldigt låga förhoppningar på detta.
Mycket som ser väldigt njaaaa ut.

Testa det kommer man så klart göra ändå.

Men går in med 0 expectations.

Permalänk
Avstängd

Det här blir kul, battleroyale på en av de bästa FPS plattformarna just nu.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt nice ut! Ska testa ikväll

Permalänk
Medlem

100 gig extra att ladda ner?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rasmus117:

100 gig extra att ladda ner?

Det är standalone klient, så för mig blir det att avinstallera vanliga CoD för att få plats med det här, men gissar på att det är det här jag kommer att köra mest dock...

Permalänk
Medlem

tycker det verkar rätt kul hade de kostat hade jag nog inte köpt det dock gratis är värt o testa såklart

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Avstängd

Nån som är inne och spelar? skulle släppas kl 16:00 för folk som äger fulla spelet?

Permalänk
Medlem

Någon som lyckas komma in i en match? Hamnar bara i lobbyer där folk lämnar konstant, gått från att vänta på 3 spelare till att vänta på 90 flera gånger nu..

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 3700X RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem

Har kört ett game och tyckte det var jävligt nice! Väntar på polarna ska ladda hem det nu när det blir f2p. Verkar vara helt i min smak än så länge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Det är standalone klient, så för mig blir det att avinstallera vanliga CoD för att få plats med det här, men gissar på att det är det här jag kommer att köra mest dock...

Nej det var en 20gb update

Permalänk
Medlem

Tankas hem nu i stadiga 33MB/s. Verkar inte gå helt smärtfritt för alla i lobbyn som köar till game. Hoppas man kan få sig lite gibb ikväll iaf. 82,5 GB väntas dem som inte har spelet om jag inte missminner mig.

Visa signatur

Chassi: Corsair Carbide SPEC-06 • PSU: Corsair Vengeance 650M • GPU: Nvidia RTX 2080 Super Dual Evo OC • CPU: AMD Ryzen 5 3600 • CPU-kylare: CM Masterliquid ML120L • RAM: HyperX Fury DDR4 2666MHz 2x8GB • MoBo: Asus ROG Strix B450-F • M.2/2,5": Kingston SA2000M 500GB/Samsung 860 Evo SSD 1TB • OS: Windows 10 Home Edition

Permalänk
Avstängd

Tyckte det var helt ok, man får väll respektera att de stämplat BETA på detta, men ett helt ok.

Permalänk
Medlem

Nån annan som crashar utan meddelande typ 5 min in i match? Aldrig haft detta innan

Permalänk
Medlem

@Rasmus117: Ja tyvärr så totalkrachar det för mig med. Googlat lite men ej hittat någonting ännu som kan hjälpa till med vad det må vara för fel.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

@Rasmus117: Ja tyvärr så totalkrachar det för mig med. Googlat lite men ej hittat någonting ännu som kan hjälpa till med vad det må vara för fel.

Kraschar för många, kollar på de som streamar så har dom problem med.
Bara att vänta

Permalänk
Medlem

Mitt crashade efter 5-6 minuter men nu sista matcherna så crashade det inte, körde kanske 4 matcher som var 9+ min långa, inte testat Warzone om det fortfarande crashar.

Permalänk
Medlem

@ExcZist: Hittade faktiskt en lösning som fungerade för mig.

1. Ladda spelet
2. Inne i spelet (menyn) tabbar du ur och öppnar "task manager".
3. Lokalisera MW
4. Gå till "Details/Detaljerad"
5. Lokalisera MW
6. Högerklicka och ta "Set Priority" till "high" eller "above normal"

Jag satte High, spelat en match "Plunder", gick galant.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Spelade lite nu. Började 05.00. Inga krascher. Allt flöt på som det skulle. Lite kö emellanåt, men det är inget konstigt så tidigt på dygnet.

Visa signatur

Chassi: Corsair Carbide SPEC-06 • PSU: Corsair Vengeance 650M • GPU: Nvidia RTX 2080 Super Dual Evo OC • CPU: AMD Ryzen 5 3600 • CPU-kylare: CM Masterliquid ML120L • RAM: HyperX Fury DDR4 2666MHz 2x8GB • MoBo: Asus ROG Strix B450-F • M.2/2,5": Kingston SA2000M 500GB/Samsung 860 Evo SSD 1TB • OS: Windows 10 Home Edition

Permalänk
Avstängd

Man fick ju iaf jäkla bra battlepass XP, perfekt för mig som köpt Battlepass men inte orkat grinda rewardsen. Man får ju ett Battlepass level per 2 spelade matcher nu i början iaf.

Permalänk
Medlem

Nu crashar det igen

EDIT: Nu kunde jag köra två matcher i rad varav en 15 min headquarters. Fattar inte vad problemet är.

Permalänk

Är det nåt o ha? För de som det funkar för..

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Nu crashar det igen

EDIT: Nu kunde jag köra två matcher i rad varav en 15 min headquarters. Fattar inte vad problemet är.

Har du senaste drivrutiner för graffe? Ska finnas nya för Cod.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Nu crashar det igen
Prova att updatera drivrutierna " har ej gjort det själv för att det funkar" men många har ju problem tydligen med crasher.
EDIT: Nu kunde jag köra två matcher i rad varav en 15 min headquarters. Fattar inte vad problemet är.

Skrivet av dalledalle:

Är det nåt o ha? För de som det funkar för..

Jag har ju aldrig varit ett fan av Battle royal men jag tycker det är helt klart bättre än PUBG då det inte är lika " trasigt" och ser snyggare ut men annars så gillar jag deras heist del vilket känns mer eller mindre som BR fast man plockar pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Är det nåt o ha? För de som det funkar för..

Jag tycker absolut att det är något att ha! Satt säkert från midnatt till 04-05 på morgonen och lirade. Det känns som en korsning av Apex x PUBG x Escape From Tarkov x Battlefield, typ.

Det är också väldigt bra optimerat, jag har nog inte fått en rejäl FPS-drop som jag känt av öht så här långt. Det i 1440p och det mesta på max (sänkte shadows vet jag). I tex PUBG som jämförelse flyter det oftast på bra, men där kan man få kännbara FPS-drops. Och då kör jag inte maxade grafikinställningar. Inga crashar över flera timmars spelande för mig och mina kamrater.

EDIT: Kom på att jag tycker det är mycket mer action och mindre lootande än tex PUBG. Känns inte alls lika segt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Inaktiv

Härligt fläskig uppdatering att plocka hem. Inte hunnit prova ännu, försökt locka med mina kollegor men vi är rätt inne i The Division 2 för stunden.

Ser riktigt lovande ut dock, ser fram emot någon session eller fem framöver.

Permalänk
Medlem

Får konstant "DEV ERROR 1110" och måste starta spelet i safe mode och måste sätta keybinds o grafikinställningar varje gång jag startar spelet...
Sjukt jobbigt.
Har testat följande: installera om grafik drivare (senaste från Nvidia), installerat om DirectX, Installerat om Spelet, tankat 86Gb två gånger
Stängt av overlay i både GF experience och discord
stängt av Windows Defender men inte nått verkar vilja funka för mig...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Jag tycker absolut att det är något att ha! Satt säkert från midnatt till 04-05 på morgonen och lirade. Det känns som en korsning av Apex x PUBG x Escape From Tarkov x Battlefield, typ.

Det är också väldigt bra optimerat, jag har nog inte fått en rejäl FPS-drop som jag känt av öht så här långt. Det i 1440p och det mesta på max (sänkte shadows vet jag). I tex PUBG som jämförelse flyter det oftast på bra, men där kan man få kännbara FPS-drops. Och då kör jag inte maxade grafikinställningar. Inga crashar över flera timmars spelande för mig och mina kamrater.

EDIT: Kom på att jag tycker det är mycket mer action och mindre lootande än tex PUBG. Känns inte alls lika segt.

Kan bara hålla med. Suttit två nätter nu till 4-5 och spelat. Har riktigt jävla kul. La ner hela pubg ungefär när spelarantalet började droppa från 2-3 miljoner och ner för några år sen. Har installerat det 2-3 gånger efter det men jag klarar inte av skiten längre då det är så segt och texturerna ser så jäva dåligt ut. Rentav grafiken.

Har märkt det jag gillar mycket här är bla att man bara behöver springa över en del loot för att plocka upp utan att behöva trycka e/f för att ta upp och att man kan köpa tillbaka sina teammates. Gillar det som fan. Riktigt jävla kul har jag haft och många intense games.

Skrivet av Homer_S1:

Får konstant "DEV ERROR 1110" och måste starta spelet i safe mode och måste sätta keybinds o grafikinställningar varje gång jag startar spelet...
Sjukt jobbigt.
Har testat följande: installera om grafik drivare (senaste från Nvidia), installerat om DirectX, Installerat om Spelet, tankat 86Gb två gånger
Stängt av overlay i både GF experience och discord
stängt av Windows Defender men inte nått verkar vilja funka för mig...

/Homer_S

Hmm, testa köra det i admin läge också. Testa även starta battlenet i admin läge. Jag antar du kör windows 10.
Personligen har jag inte haft ett enda problem och har spelat många många timmar men verkar vara en del som har det.

Hittade nu en kommentar angående samma fel!

"Found out what it was. Ransom ware protections in Win 10. Find the random ware setting in windows security and turn it off."

Testa stänga av ransom ware skyddet och se om det hjälper

Permalänk
Medlem

Läser man på Activisioins Forum drabbar detta både nVidia och AMD användare, olika "fixar" finns från olika håll men ingen av dessa fungerar för mig.

Kan spela allt från 2 minuter till 2 timmar, sedan får jag svartskärm, datorn är på men startar inte om sig utan står med svart skärm och bara "är".

Otroligt frustrerande men eftersom det är så många, med olika problem, bör det komma någon form av patch inom snar framtid.

Överlag ett riktigt j***a bra och roligt spel, gillar Plunder mer än BR. Hade inte COD innan men nu kanske man ska överväga att köpa det helt och stötta på det viset.

Här är en länk till Turn on/off Ransomware

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.