Länka Fortnite på PS4 till Epic games konto ? (en krånglig väg)

Permalänk
Medlem

Länka Fortnite på PS4 till Epic games konto ? (en krånglig väg)

Ena grabben har kört lite Fortnite på PS4. Han skulle testa lite och har kört på min PSN-profil.
Men nu vill han gärna kunna ändra namn och så.
Jag har skapat ett epic games konto till honom men det enda sättet att länka samman kontona är ju att logga in på sitt PSN konto när man är inlogga på Epic Games, och det blir ju svårt iom han kört på min profil.

Har googlat lite men inte hittat nån lösning på mitt problem.
Man ska ju kunna länka Fortnite till ett epic konto när man startar men vi körde ju tyvärr bara skip då. Eller går det få fram den rutan igen tro ? Han har inget eget psn-konto

Är det ens möjligt att lösa mitt problem ? Eller blir han tvungen att starta om...

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Maila deras support är nog bäst. De var snabba på att svara sist jag hade med dem att göra.

Jag *tror* det kommer bli något i stil med att logga in på Epics hemsida igenom ditt PSN konto, ta bort PSN länkningen där, sedan starta spelet igen och logga in med hans nya konto.
Jag tror hans progress försvinner tyvärr, då hans progress är just nu bundet till ett "nameless" Epic konto (se mailet nedan) som är knutet till ditt PSN, och när du börjar använda ett nytt Epic konto används progressen därifrån.

Jag hade något liknande problem när jag skippat länkningen på Nintendo Switch, men sen ville jag slå ihop alla mina konsoller till ett Epic konto, och då var deras lösning att jag gjorde ett "temporärt" Epic konto som jag länkade Switchen till, sedan skulle jag logga in på Epics hemsida med detta temporära konto, och ta bort Switchen där, och sedan kunde jag länka det till mitt "main" konto. Lägger in deras email till mig här om det, då det berättar lite hur det funkar bakom scenerna:

Thank you so much for providing this information!

Thanks to the Epic account id you set me, I was able to see that the Nintendo account in question is actually associated to what our team calls a "nameless" account. Let em explain a bit more about what this means.

When you started playing Fortnite on your console for the first time, you were asked if you wanted to create an Epic account. If you chose not to do that, our system automatically created a “nameless” Epic account so that all your progress and saved data could be stored for future games. A “nameless” account is an Epic Games account that doesn't contain a password, first/last name, or email address.

To register and gain access to that “nameless” account, follow the instructions in this article: https://epicgames.helpshift.com/a/epic-accounts/?s=epic-accou...

IMPORTANT: Please use an email that you're not currently using on another Epic Games account.You do not need to use the email address associated with your console account.

Once you promote this account to a fully functioning one, you will be able to remove the Nintendo from it and link it to your main Epic account.

I hope this information was useful. Please do not hesitate to let me know if anything is unclear and I will be happy to provide guidance.

Have a nice day!

Epic Support mail
Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

@lambdan tack för svar, mailar supporten så får jag se vad dom svarar

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II