Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

Ja då kanske Amazon.se är det korrekta priset med moms. Inte det svenska msrp priset på 10500.

Väntar och ser lite hur det går med webhallens raffle då.

Jag orkar inte avboka och boka om för 600 sek. Man borde ju göra det men jag orkar inte helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag orkar inte avboka och boka om för 600 sek. Man borde ju göra det men jag orkar inte helt enkelt.

Jag avbokade direkt hos Power och köpte den på Amazon. 700kr kan man ha till något annat skoj (spel eller skivläsaren).

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Verkar blivit fullbokad på Amazon nu

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Jag avbokade direkt hos Power och köpte den på Amazon. 700kr kan man ha till något annat skoj (spel eller skivläsaren).

Betalar gärna lite extra för att stötta Inet.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Men leveransen var ju inte förrän november 13/14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Men leveransen var ju inte förrän november 13/14.

Ja? Jag skrev ju det.

För att vara extra tydlig. Jag avbokade hos Power och förhandsbokade på Amazon för att jag då sparar ca 700kr.
Leveransen sker den 13:e november.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag tänkte ringa på måndag och se ifall de kan matcha.
Hittar bara en referens där de matchat så länge det säljs och skickas från Amazon själva, hoppas det gäller här med.

Hör gärna av dig om hur det går (har också förbokat hos Elgiganten).

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem

Det går inte att prismatcha något som inte finns i lager.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Mono:

700 spänn mindre för Pro är verkligen en en bra deal. Hoppas llt går bra med beställningen.

Permalänk
Skrivet av Enviro:

700 spänn mindre för Pro är verkligen en en bra deal. Hoppas llt går bra med beställningen.

Om amazon kan pris dumpa så verkar det finnas konsoler över, gissar att vissa regioner är den mer svårsåld än andra

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Verkar gå att förboka fortfarande hos Webhallen och Power? Är det någon mer butik som har förhandsbokning tillgänglig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Vart får du 7916? Dollarn ligger på 10,38kr. Jag får det till 7266kr x 1.25 = 9083kr. Kollar man amazon.co.uk så betalar dom cirka 9450kr.

Du kan även köpa på amazon.de för 800 euro:
https://i.imgur.com/TQlB20k.png

Är ju ingen mening med köpa från .se när man kan få det från .de för 800 kr billigare.

Amazon.se skickar ju ändå från samma lager i Tyskland.

Så enligt Amazon är priset 9k inkl svensk moms. Varför är svenska msrp priset 1500kr dyrare...

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

Är ju ingen mening med köpa från .se när man kan få det från .de för 800 kr billigare.

Amazon.se skickar ju ändå från samma lager i Tyskland.

Så enligt Amazon är priset 9k inkl svensk moms. Varför är svenska msrp priset 1500kr dyrare...

Det blir dyrare än 9k med svensk moms i kassan.

855€(9 713,98 sek) med frakt och svensk moms från Amazon.de
835€(9 486,76 sek) med frakt och svensk moms från Amazon.it

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Den finns hos Amazon nu igen.

Elgiganten prismatchar tydligen inte enligt deras chat.

Eftersom att Amazon inte skriver ut EAN eller tillverkarens artikelnummer på produktsidan.

Deras chat är lagom jobbig, där de ville att specifikationerna skulle stå på sidan, men att det tog en bra stund att få fram att dem egentligen menade EAN och/eller tillverkarens artikelnummer.
Att kartongen visar CFI-7021 räckte inte heller, då dem ville ha det i texten under.

Får hoppas att Power eller någon annan sida matchar, då deras produktsida innehåller detta.
Tillexempel NetOnNet verkar inte heller ange dessa uppgifter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Den finns hos Amazon nu igen.

Elgiganten prismatchar tydligen inte enligt deras chat.

Eftersom att Amazon inte skriver ut EAN eller tillverkarens artikelnummer på produktsidan.

Deras chat är lagom jobbig, där de ville att specifikationerna skulle stå på sidan, men att det tog en bra stund att få fram att dem egentligen menade EAN och/eller tillverkarens artikelnummer.
Att kartongen visar CFI-7021 räckte inte heller, då dem ville ha det i texten under.

Får hoppas att Power eller någon annan sida matchar, då deras produktsida innehåller detta.
Tillexempel NetOnNet verkar inte heller ange dessa uppgifter.

Prismatchar Power, så bör ju Elgiganten i sin tur prismatcha. Vore konstigt annars?

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

Prismatchar Power, så bör ju Elgiganten i sin tur prismatcha. Vore konstigt annars?

Jag menar att jag hoppas att tillexempel Power sänker sitt pris för att matcha Amazon, då kan man förmodligen matcha Elgiganten emot Power istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Det blir dyrare än 9k med svensk moms i kassan.

855€(9 713,98 sek) med frakt och svensk moms från Amazon.de
835€(9 486,76 sek) med frakt och svensk moms från Amazon.it

Ah, när man är i check out så blir priset mer eller mindre detsamma som Amazon.se.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat PS Portal!
https://www.pushsquare.com/news/2024/10/one-year-on-plucky-ps...

Jag gillar verkligen Portal och hoppas att Sony vågar satsa på en mer standalone nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Jag gillar verkligen Portal och hoppas att Sony vågar satsa på en mer standalone nu.

Hur tycker du portal fungerar? Varit sugen ett tag men vissa videos på tuben ser hur bra som helst ut och sen är det de som laggar ap-rumpa. Hur bra nät behöver man egentligen ha för en trevlig upplevelse eller är vissa spel värre än andra?

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Jag tycker det funkar riktigt bra både hemma och på hotell.
Däremot så ska du inte spela CoD och liknande no-spel för då tror jag att du kan bli besviken på dålig latency.
Men SP som Star Wars Outlaws, Spider-Man 2, Horizon, Assassins Creed, Astro Bot och liknande funkar riktigt bra för mig.

Har inte testat på dåligt nätverk men då lär det lagga.
På hotell som har portar stängda har jag kört via mobilens delning och det funkar bra men slukar data som f*n. 😀

Sen som alltid är smaken som baken…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Uppdatering!

Jag ringde supporten och dem prismatcha😊

Lite bök där med(kollade efter numren, men släppte sedan igenom ändå) och jag fick hämta ut presentkort i butik eftersom att jag betalt med presentkort. Telefonsupport kunde inte skicka, men skrev meddelande till butiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Uppdatering!

Lite bök där med(kollade efter numren, men släppte sedan igenom ändå) och jag fick hämta ut presentkort i butik eftersom att jag betalt med presentkort. Telefonsupport kunde inte skicka, men skrev meddelande till butiken.

Ok, då skall jag göra ett försök jag också. Hur gjorde förresten angående hänvisningen till priset hos Amazon, prisuppgiften har ju försvunnit från deras hemsida nu?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Ok, då skall jag göra ett försök jag också. Hur gjorde förresten angående hänvisningen till priset hos Amazon, prisuppgiften har ju försvunnit från deras hemsida nu?

Pro fanns igår och försvann sedan. Sedan så kom dem tillbaka imorse och fanns när jag ringde vid 11.

Jag skulle tro att det kan dyka upp igen snart eller i alla fall innan lanseringen.

Jag nämnde bara sidan så kollade han på supporten upp det och då fick jag bara bekräfta priset så han hittade rätt.

Aldrig varit så glad för 700Kr innan😅

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det är dags att begrava den här föreställningen om att PS5 Pro endast är en minimal dyr uppgradering: https://youtu.be/FenN5sOE1WM?si=drU94BtAysrHk8M7

Men helvetes jävlar vad illa Sony marknadsförde den i presentationen. Det är nästa chockerande. Är det avsiktligt för att inte framställa PS5 i dålig dager? PS5 Base är nog viktigare för Sony kommersiellt.

Gud vad jag ångrade att jag inte hade mer is i magen med FF7 Rebirth😳

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Uppdatering!

Gick det att prismatcha med Elgiganten? Men det står ju inte något pris längre hos Amazon.

Hur ska man gå tillväga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Gick det att prismatcha med Elgiganten? Men det står ju inte något pris längre hos Amazon.

Hur ska man gå tillväga?

Priset fanns igen tidigare idag när han ringde. Nu går det nog inte att göra något om den inte dyker upp igen på Amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Det är dags att begrava den här föreställningen om att PS5 Pro endast är en minimal dyr uppgradering: https://youtu.be/FenN5sOE1WM?si=drU94BtAysrHk8M7

Men helvetes jävlar vad illa Sony marknadsförde den i presentationen. Det är nästa chockerande. Är det avsiktligt för att inte framställa PS5 i dålig dager? PS5 Base är nog viktigare för Sony kommersiellt.

Gud vad jag ångrade att jag inte hade mer is i magen med FF7 Rebirth😳

Jag ser det lite annorlunda. Jag tycker att det verkar som att det är en dyr uppgradering samtidigt som det bara är extremt få spel som tydligt visar skillnaden.

Ja, FF7 Rebirth ser enormt mycket bättre ut (speciellt inzoomat som i videon) men i spel som Gran Turismo så är det ju en väldigt trevlig men ganska liten skillnad.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag ser det lite annorlunda. Jag tycker att det verkar som att det är en dyr uppgradering samtidigt som det bara är extremt få spel som tydligt visar skillnaden.

Ja, FF7 Rebirth ser enormt mycket bättre ut (speciellt inzoomat som i videon) men i spel som Gran Turismo så är det ju en väldigt trevlig men ganska liten skillnad.

Men det går ju emot rapporterna från de som har testat. Det är sak att se ett komprimerat youtube-klipp, en annan sak att när man väl pluggar in konsolen i TVn. Jag ser ingen anledning till att bestrida DF på den här punkten.

Permalänk
Medlem

Jag blir bara mer och mer övertygad om att det (förhoppningsvis) kommer bli en riktigt bra uppgradering.
Visst är den dyr, men vad är inte dyrt idag? Dessutom så många timmar jag lägger på spel så får det vara värt det tillsammans med att det går nöjeskontot. 😀

Men som sagt så är vi alla olika och har olika prioriteringar. Vi ska vara glada att vi själva har möjligheten att välja. 👍