Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Webbläsare har använts för att jailbreaka tidigare Playstation så jag förstår att Sony är försöker undvika det. Ska man vara petig så finns det en webbläsare till PS5 men den används för annat, tex läsa hjälpavsnitt från Sonys hemsida. Har för mig att den kunde användas för tidiga PS5 jailbreaks men kan ha fel.

Gällande mus och tangentbord så är det ändå upp till utvecklarna. Ibland är utvecklare puckon.

Larian har inget stöd för mus och tangentbord på konsol för Balders Gate 3, trots att dom uppenbarligen har det på PC så spelet borde kunna spelas likadant på konsol.

Det spelas förstås bäst med mus och tangentbord, men av någon anledning finns inget stöd för det på konsol. Det är dessutom ett singleplayerspel så det finns absolut ingen anledning till avsaknaden av stöd.

Antingen är Larian riktigt jäkla korkade eller så är det något från Sony som är i vägen.

Stöd för PS5-kontroller finns för övrigt till spelet på PC men inte tangentbord och mus till PS5.

Vem skyller man på?

Jag har hört att BG3 funkar riktigt bra med kontroller. Har en kompis som spelar med kontroller på pc.

Jag tycker nog helldivers 2 och Cyberpunk är värre. Helldivers har crossplay, stöd för både kontroller och mus och tangentbord på pc, men bara kontroller på PS5. Sony låter de som köper deras egna konsoler vara halvt bakbundna i MP. Alltså de ger PC-gamers mer valfrihet. Cyberpunk har stöd för mus och tangentbord på Xbox men inte PS5. Samtidigt har spel, som ingen vettig människa spelar med mus och tangentbord, stöd (Elden Ring och Dark Souls).

Det får mig att fundera över om allt verkligen ligger på utvecklarna. Det är inte ofta jag verkningen vill spela med mus och tangentbord. Men ibland så. Jag hoppas verkligen att Doom the dark ages får stöd. Men det ser mörkt ut. Här är en någorlunda uppdaterad sida med spel som har stöd: https://gamerurge.com/ps5-games-with-keyboard-and-mouse-suppo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag har hört att BG3 funkar riktigt bra med kontroller. Har en kompis som spelar med kontroller på pc.

Jag tycker nog helldivers 2 och Cyberpunk är värre. Helldivers har crossplay, stöd för både kontroller och mus och tangentbord på pc, men bara kontroller på PS5. Sony låter de som köper deras egna konsoler vara halvt bakbundna i MP. Alltså de ger PC-gamers mer valfrihet. Cyberpunk har stöd för mus och tangentbord på Xbox men inte PS5. Samtidigt har spel, som ingen vettig människa spelar med mus och tangentbord, stöd (Elden Ring och Dark Souls).

Det får mig att fundera över om allt verkligen ligger på utvecklarna. Det är inte ofta jag verkningen vill spela med mus och tangentbord. Men ibland så. Jag hoppas verkligen att Doom the dark ages får stöd. Men det ser mörkt ut. Här är en någorlunda uppdaterad sida med spel som har stöd: https://gamerurge.com/ps5-games-with-keyboard-and-mouse-suppo...

Ja, BG3 "funkar riktigt bra med kontroller" men det fungerar mycket bättre med mus och tangentbord. Jag har kört det med båda.

Och jag håller med dig om att det är konstigt, korkat och rent av idiotiskt som det är just nu.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Kollat i mobilappen/webbläsaren om det går där? Annars måste du nog skriva till Support och be de ta bort demo licensen.

Edit: om du ska köpa dead island 2 är standard inte nedsatt just nu heller, 549 kr.

Sonys support kan vara det värsta jag har sett. Riktigt komplicerat att hitta en mail eller ett sätt att kontakta dom. När man väl gjorde det så kom man till en AI bot som svarade fel. Till slut hittade jag en mailadress som jag mailade till och har fortfarande inte fått svar efter 4 dagar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Du vet att de flests proffs kör med controller pga aim assist.... Kontroll med hög fps och aim assist är väldigt bra.
Sen håller jag med om valfriheten.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Final Fantasy VII (7) - Remake Intergrade - PlayStation 5
305 kr
https://www.spelbutiken.se/produkt/final-fantasy-vii-7-remake...

Billigaste discpriset (säkert billigare digitalt på rea dock)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Ja, BG3 "funkar riktigt bra med kontroller" men det fungerar mycket bättre med mus och tangentbord. Jag har kört det med båda.

Och jag håller med dig om att det är konstigt, korkat och rent av idiotiskt som det är just nu.

Samtidig är jag inte utvecklare. Men om vi tar Cyberpunk som exempel. Jag rycker egentligen generellt att det är en ganska dålig konsol-port. Missförstå mig inte, det är ett fantastiskt spel. Men det känns som att det är minimal anpassning till konsol. Det är pc-spelet nästan rakt av i menyer etc. Om spelet är minimalt anpassat till konsol kunde de väl att skickat över alla egenskaper i pc-spelet?

Eller det är kanske mer besvärligt än vad vi tror att lägga till stöd för mus och tangentbord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Du vet att de flests proffs kör med controller pga aim assist.... Kontroll med hög fps och aim assist är väldigt bra.
Sen håller jag med om valfriheten.

Men mus och tangentbord ger bättre sikte i fps-spel. Men för mig är det inte det. Ibland vill jag helt enkelt spela med mus och tangentbord. Vill jag göra det måste jag spela på min m1 iMac. Det finns spel till Mac, men prestandan är sådär. Annars spelar jag faktiskt en hel del på Mac. Strategi. Främst total war-spelen. Lite nostalgi ibland med starcraft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Men mus och tangentbord ger bättre sikte i fps-spel. Men för mig är det inte det. Ibland vill jag helt enkelt spela med mus och tangentbord. Vill jag göra det måste jag spela på min m1 iMac. Det finns spel till Mac, men prestandan är sådär. Annars spelar jag faktiskt en hel del på Mac. Strategi. Främst total war-spelen. Lite nostalgi ibland med starcraft.

Nja mk+keyboard ger inte bättre sikte i fps? Mer om ingen aim assist finns...
Finns en anledning att det går 1:10 på proffs som kör med controller.

Nu hittar jag inga vettiga rapporter åt endera håll men kolla på proffs i spel som stödjer båda. Så är majoriteten med kontroll

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Nja mk+keyboard ger inte bättre sikte i fps? Mer om ingen aim assist finns...
Finns en anledning att det går 1:10 på proffs som kör med controller.

Nu hittar jag inga vettiga rapporter åt endera håll men kolla på proffs i spel som stödjer båda. Så är majoriteten med kontroll

Känns som att ni pratar om olika saker här. Du pratar om specifika spel och det finns ju en anledning att det öht är aim assist implementerat och det är ju just för att det är sämre från början.

Jag kan skapa ett spel med aim bot funktion om man spelar med dansmatta men det är ju inte en bättre input metod för det egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Känns som att ni pratar om olika saker här. Du pratar om specifika spel och det finns ju en anledning att det öht är aim assist implementerat och det är ju just för att det är sämre från början.

Jag kan skapa ett spel med aim bot funktion om man spelar med dansmatta men det är ju inte en bättre input metod för det egentligen.

Det får inte gå till överdrift åt andra hållet. Jag skulle säga att det är svårare att bli ”bra” med kontroller. Men man kan fortfarande bli riktigt riktigt bra på att sikta med kontroller. För mig handlar det inte om det. Jag kan sikta med båda kontroller och mus och tangentbord. Men det är klart. De flesta upplever att det är svårare att sikta med kontroller. Absolut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Nja, alla spel med kontroller funktion på pc har majoriteten kontroller som input metod.

Skrivet av EdvinR:

Det får inte gå till överdrift åt andra hållet. Jag skulle säga att det är svårare att bli ”bra” med kontroller. Men man kan fortfarande bli riktigt riktigt bra på att sikta med kontroller. För mig handlar det inte om det. Jag kan sikta med båda kontroller och mus och tangentbord. Men det är klart. De flesta upplever att det är svårare att sikta med kontroller. Absolut.

Det är snarare tvärtom... Alla spel har alltid haft någon form av kompensation för kontroller och det är den vanligaste input formen. Samt enklaste...
Finns en anledning till att barn kör enklare med kontroll

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nja, alla spel med kontroller funktion på pc har majoriteten kontroller som input metod.

Det är snarare tvärtom... Alla spel har alltid haft någon form av kompensation för kontroller och det är den vanligaste input formen. Samt enklaste...
Finns en anledning till att barn kör enklare med kontroll

Poängen är fortfarande att eftersom spelen på PC har stöd för både tangentbord+mus och kontroll så borde samma spel på konsol också ha stöd för tangentbord+mus och kontroll. Om stödet för valfri input-metod finns på en plattform så ska det inte vara svårt att implementera exakt samma stöd på en annan plattform. Vad man sen föredrar är ju upp till var och en.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Poängen är fortfarande att eftersom spelen på PC har stöd för både tangentbord+mus och kontroll så borde samma spel på konsol också ha stöd för tangentbord+mus och kontroll. Om stödet för valfri input-metod finns på en plattform så ska det inte vara svårt att implementera exakt samma stöd på en annan plattform. Vad man sen föredrar är ju upp till var och en.

Det kan mycket väl vara någon begränsning? Spelen har väl inte samma kod mellan plattformar? Och att implementera mk+Tk kanske inte finns i budget?Eller att Sony inte vet hur de skall begränsa macro binds på Tk

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det är väldigt lätt att göra stöd för båda metoderna

Det som är begränsningen är att upplevelsen för majoriteten blir försämrad (framförallt i multiplayer) när man tillåter input-metoder som är vida överlägsna i vissa scenarier. Framförallt mus + tgb för spel som FPS, därför blockas det vanligtvis helt på konsol, och crossplay förhindras

Det är extremt sällan tekniska begränsningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det som är begränsningen är att upplevelsen för majoriteten blir försämrad (framförallt i multiplayer) när man tillåter input-metoder som är vida överlägsna i vissa scenarier. Framförallt mus + tgb för spel som FPS, därför blockas det vanligtvis helt på konsol, och crossplay förhindras

Jag tycker det är ett knasigt resonemang. Crossplay är något nästan alla vill ha. Därför blir det viktigt med valfrihet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Är du säker?
I alla fps spel som tillåter både så är majoritet controller på pc...
Apex legends
https://www.reddit.com/r/apexlegends/comments/yfjhly/more_tha...
https://answers.ea.com/t5/General-Discussion/Only-18-Mouse-Pr...

Cod
https://9meters.com/entertainment/games/why-professional-game...
Hittar dock ingen statiskt men kollar man streams så står det oftast som rubrik med M+K för det är så ovanligt...

Jag kör själv m+k men ser mina polare hur mycket AA snappar eller fäster vid spelare genom material

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Dom stora multiplayerspelen som t.ex. Fortnite, Call of Duty, Apex Legends har stöd för mus och tangentbord på konsol. Crossplay blir då tvingat (tror du menade det egentligen?) så om man spelar på konsol med mus och tangentbord så får man enbart spela mot PC-spelare och andra konsolspelare som använder mus och tangentbord.

Det är ju precis vad man förväntar sig så att det inte ska bli orättvist åt något håll.

När det gäller andra spel, så som t.ex. Baldurs Gate 3 så finns det inget orättvist med att erbjuda mus och tangentbord i varken singleplayer eller co-op. Det är främst den typen av spel jag syftar på.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Jag sitter och funderar på att bygga en dator runt RTX 5070. Men blir dyrt med tanke om att jag redan har köpt ps5 pro och PSVR2. Men jag har råd. Men det känns ju ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag sitter och funderar på att bygga en dator runt RTX 5070. Men blir dyrt med tanke om att jag redan har köpt ps5 pro och PSVR2. Men jag har råd. Men det känns ju ändå.

Jag köpte ett RTX 4070 Super, 32GB RAM, moderkort, 12400F och nätagg för 11000kr, så det kostade ungefär som ett PS5 Pro med skivläsare. På PC behöver jag inte skivläsare eftersom det alltid går att få tag på spel billigt digitalt. Det borde väl kosta runt 10000kr egentligen om man köper komponenterna från olika butiker men jag hade lite presentkort och köpte allt från samma ställe.

Däremot så hade jag redan chassi, CPU-fläkt och använde den m.2-SSD som jag hade i mitt PS5, annars hade det blivit någon dryg tusenlapp extra. Handkontroll hade jag redan (Xbox kontroll men kunde ju ha använt en av dom till PS5) och mus/tangentbord kan jag bara ta från min Mac när jag vill spela med mus och tangentbord.

Ett RTX 5070 smiskar väl RTX 4070 Super på fingrarna men kostar ungefär lika mycket (förhoppningsvis?) så det kommer nog bli toppen för din del!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Är man seriös med sin Gaming så är en dator ett måste om man inte vill kompromissa. Mitt tips är att satsa på en bra grund med moderkort och cpu. 78003D eller 98003D och byta grafikkort med ett par års mellanrum så kostar det inte jättemycket att ”hänga med”. Alltid skönt att slippa tänka på att det kan se mycket snyggare ut och med 100+ fps. 5070 kommer stå sig bra 👍🏻 550 dollar blir väl 8500kr på release om jag skulle gissa..

Jag har ps5 som en extrakonsol för slappt soffhäng och till barnen. O sen ett par exklusiva då o då när jag inte orkar vänta på Steamrelease..

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Är man seriös med sin Gaming så är en dator ett måste om man inte vill kompromissa. Mitt tips är att satsa på en bra grund med moderkort och cpu. 78003D eller 98003D och byta grafikkort med ett par års mellanrum så kostar det inte jättemycket att ”hänga med”. Alltid skönt att slippa tänka på att det kan se mycket snyggare ut och med 100+ fps. 5070 kommer stå sig bra 👍🏻 550 dollar blir väl 8500kr på release om jag skulle gissa..

Jag har ps5 som en extrakonsol för slappt soffhäng och till barnen. O sen ett par exklusiva då o då när jag inte orkar vänta på Steamrelease..

Man bör ju vara tydlig med att man absolut inte behöver byta grafikkort "med ett par års mellanrum", det innebär att man skulle köpa nytt grafikkort varenda generation och det är ju inte ens nära sanningen.

Vi är inte direkt i en tråd där vi diskuterar toppmodellerna eller 40 000kr+ utan nu snackar vi jämfört med ett PS5 Pro + rejält med extra prestanda.

Köper man ett RTX 5070 när det släpps så kan man utan problem spela med både högre upplösning och högre fps, inställningar etc. resten av konsolgenerationen tills PS6 släpps. Om inte längre.

Jag håller dock med om att det är bra att börja med en bra grund och då är ju AMD helt klart bäst idag samt att dom brukar hålla kvar vid sina sockets längre än Intel, så man kanske inte behöver byta moderkort nästa gång man uppgraderar datorn. Likadant med fläkt - köp en bra som tillåter uppgradering till ny socket senare (Noctua skickar kostnadsfritt ut uppgraderingskit till sina fläktar t.ex.).

RTX 5070 ska enligt Nvidia kosta 7759kr, men sen får vi se.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Man bör ju vara tydlig med att man absolut inte behöver byta grafikkort "med ett par års mellanrum", det innebär att man skulle köpa nytt grafikkort varenda generation och det är ju inte ens nära sanningen.

Vi är inte direkt i en tråd där vi diskuterar toppmodellerna eller 40 000kr+ utan nu snackar vi jämfört med ett PS5 Pro + rejält med extra prestanda.

Köper man ett RTX 5070 när det släpps så kan man utan problem spela med både högre upplösning och högre fps, inställningar etc. resten av konsolgenerationen tills PS6 släpps. Om inte längre.

Jag håller dock med om att det är bra att börja med en bra grund och då är ju AMD helt klart bäst idag samt att dom brukar hålla kvar vid sina sockets längre än Intel, så man kanske inte behöver byta moderkort nästa gång man uppgraderar datorn. Likadant med fläkt - köp en bra som tillåter uppgradering till ny socket senare (Noctua skickar kostnadsfritt ut uppgraderingskit till sina fläktar t.ex.).

RTX 5070 ska enligt Nvidia kosta 7759kr, men sen får vi se.

Jag tycker dock att PS5 Pro presterar grymt bra. Helt ärligt? Om man har 120hz-tv och VRR, hur biffig dator kommer man att behöva för att få samma prestanda i Spider man 2 som PS5 Pro? I drygt 50 fps i QM? Jag skulle uppskatta att det krävs en hel del.

Köper jag pc är det inte för prestanda. Jag tycker att PS5 Pro är tillräckligt bra. Jag skulle köpa pc främst för VR. Sedan skulle jag säkert spela några titlar till. Men jag skulle absolut inte överge PS.

Permalänk
Medlem

Jag får f.ö. ta tillbaka mitt omdöme om Spider man 2. Wow! När man får den svarta dräkten växlar spelet upp på alla cylindrar!

insomniac games drar ett hyfsat tungt lass den här generationen. Med wolverine blir det det fjärde spelet denna generation.

Jag ser fram emot spel med de lite mörkar Marvelkaraktärerna: Wolverine och Blade. Blade lär inte bli exklusivt för Xbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag får f.ö. ta tillbaka mitt omdöme om Spider man 2. Wow! När man får den svarta dräkten växlar spelet upp på alla cylindrar!

insomniac games drar ett hyfsat tungt lass den här generationen. Med wolverine blir det det fjärde spelet denna generation.

Jag ser fram emot spel med de lite mörkar Marvelkaraktärerna: Wolverine och Blade. Blade lär inte bli exklusivt för Xbox.

Jo den är grym klarade typ 99% av hela spelet. Hoppas på fler story-drivna spel till PS5 i framtiden

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag tycker dock att PS5 Pro presterar grymt bra. Helt ärligt? Om man har 120hz-tv och VRR, hur biffig dator kommer man att behöva för att få samma prestanda i Spider man 2 som PS5 Pro? I drygt 50 fps i QM? Jag skulle uppskatta att det krävs en hel del.

Köper jag pc är det inte för prestanda. Jag tycker att PS5 Pro är tillräckligt bra. Jag skulle köpa pc främst för VR. Sedan skulle jag säkert spela några titlar till. Men jag skulle absolut inte överge PS.

Jag är ingen som jämför enstaka fps hit och dit, men mitt RTX 4070 Super har gett mig bättre prestanda med minst likvärdig eller högre detaljer. Jag stoppar dock inte spelet, tar en bild och räknar antalet pixlar. Jag använder oftast DLSS där det är möjligt och ser alltid till att ha minst 90fps.

Oftast orkar jag inte lägga energi på att ändra individuella inställningar utan kör på High eller Ultra med DLSS på Balanced eller Performance beroende på vilken fps jag får (ingen frame generation). Kör alltid 4K men iom DLSS så renderas det förstås inte i 3840x2160, men det klarar ju självfallet inte PS5 Pro heller.

För 50fps, DLSS i quality mode så behöver du ju inte ens ett RTX 4070 Super. Och ett RTX 5070 som du nämnde kommer nog piska mitt grafikkort rejält.

Jag har också undervoltat mitt grafikkort (tog 10min) så datorn drar ungefär som ett PS5 Pro. Mitt RTX 4070 Super drar ca 190W, resten typ 70W till eller så (har inte mätt exakt, men det är jag sugen på nu, har ändå ett uttag jag kan mäta med). Så lite mer strömförbrukning men mycket bättre prestanda.

Edit: Jag syftar förstås inte på Spiderman 2 utan rent generellt.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Finns inte Resident Evil 7 och Batman till pcvr? Om inte det som inre finns på PSVR2 inte finns i pc känns det som att argumentet för att köpa pc bleknar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Finns inte Resident Evil 7 och Batman till pcvr? Om inte det som inre finns på PSVR2 inte finns i pc känns det som att argumentet för att köpa pc bleknar.

Resident Evil 7 har VR-stöd på PC men Batman är fortfarande exklusivt till Meta Quest eftersom det är Meta som är utgivare. Det kommer aldrig släppas till andra plattformar.

Edit: Tyvärr verkar Resident Evil 7 kräva en mod för att fungera med VR. Det ska tydligen ge "fullt VR-stöd" dvs. fullt stöd för bl.a. motion controls osv., men det är inget officiellt stöd. Det är exklusivt till PSVR1 tror jag. Däremot påstås det fungera bättre med VR-modden på PC och är enormt mycket snyggare än officiella versionen på PSVR1 + att PSVR1-versionen inte har stöd för motion controls (där kör man med handkontroll men kan se sig omkring genom att vrida på huvudet).

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Jag bad copilot beskriva filmen:
Why did the movie “Until Dawn” fail to win any awards? Because the audience just couldn’t stay awake until dawn! 🌘🎬

Permalänk
Medlem

Kan nog tänka mig att se filmen, om den dyker upp på någon av streamingtjänsterna jag har. Men ett köp? Nope.
Skräckfilmer kan man ofta se fast dom är dåliga.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

https://www.youtube.com/watch?v=K7mf5T1YYOA

Jag bad copilot beskriva filmen:
Why did the movie “Until Dawn” fail to win any awards? Because the audience just couldn’t stay awake until dawn! 🌘🎬

Att ta bort blå-filtret i spelet är sämsta möjliga reklamen inför båda spelet och filmen. Ett av de märkligaste besluten i spelhistorien. Omslaget har kvar blåfiltret men inte spelet? Sony borde sparka de som beslutade om detta.