Tråden om PlayStation 5

Permalänk
Inaktiv

Uncharted till PC är det enda jag lär skaffa utifrån det som rapporterats redan. Kotor om det släpps till PC.

Permalänk
Medlem

Kotor remake..Jaha nu blir man nästan tvingad att köpa en PS5, eller uppgradera PCn! Hoppas läget kring komponentbristen ser helt annorlunda ut när väl detta spel släpps, verkar som det fortfarande är mycket tidigt i utvecklingen.

Permalänk
Medlem

Tyckte det var en stark show case. En del av spelen är jag inte så intresserad av men jag ser fram emot att spela Spider-man 2, God of War: Ragnarök samt Wolverine. KOTOR remake ska bli kul att se också, frågan är hur mycket de gör om gameplay och combat systemet. Gillar att de körde trailers back-to-back.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Tyckte det var en stark show case. En del av spelen är jag inte så intresserad av men jag ser fram emot att spela Spider-man 2, God of War: Ragnarök samt Wolverine. KOTOR remake ska bli kul att se också, frågan är hur mycket de gör om gameplay och combat systemet. Gillar att de körde trailers back-to-back.

Tyckte också det faktiskt, men många verkar ha haft skyhöga förväntningar verkar det som.
Ragnarök, Spider-Man 2, Wolverine, Project Eve, Tiny Tina Wonderworlds och framförallt Gran Turismo 7 i mars.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Tråkigt med ingen Final Fantasy den här gången.

Spelar God of War på PS+ och tycker uppföljaren ser ut att vara lite för mycket "mer av samma" då första spelet snabbt blev repetitivt för mig.

Men av någon anledning blev jag ganska hype för GT7. Tror det blir häftigt med dual sense.
Och KOTOR remake kan bli något det med. Men där blir det nog PC för min del.

Permalänk
Medlem

En av de största anledningarna till köpet av PS5. GT7!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergand:

En av de största anledningarna till köpet av PS5. GT7!

Samma här. Hoppas nu verkligen att det släpps i mars. Annars är det GoW och Horizon jag ser fram emot. Hade hoppas bli chockad av att höra att Days gone 2 var på g, det hade gjort min dag!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pirpen:

Samma här. Hoppas nu verkligen att det släpps i mars. Annars är det GoW och Horizon jag ser fram emot. Hade hoppas bli chockad av att höra att Days gone 2 var på g, det hade gjort min dag!

Days Gone uppföljare hade jag gärna sett. Möjlighet för Bend Studio att ta IP't till någon annan som var mer intresserad av spelet hade varit ett trevligt alternativ annars. Fint köp för exempelvis Embracer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Tyckte också det faktiskt, men många verkar ha haft skyhöga förväntningar verkar det som.
Ragnarök, Spider-Man 2, Wolverine, Project Eve, Tiny Tina Wonderworlds och framförallt Gran Turismo 7 i mars.

I mitt fall handlar det inte om kvaliteten främst utan snarare att jag är ointresserad bara. Jag har tröttnat på actionspel i stil med gow och spiderman, gran turismo har jag också tröttnat på.
Jag är lite nyfiken på om wolverine kommer vara tillräckligt annorlunda gameplay-mässigt men det fick vi ju inte se.
KOTOR kan bli najs men vi fick ju inte se något där heller så inget som hypar mig än iaf.

Fromsofts nya spel efter elden ring eller wipeout hade hypat mig. eller något annat nytt coolt. Eller bara något som fick en att tappa hakan för att det var så snyggt.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Asssor:

Kul att äntligen få se lite PS5-spel. Mycket under visningen som gjorde mig rätt hypad

* Spiderman 2
* Wolverine
* God of War: Ragnarok
* Forsaken
* GT7
* KOTOR Remake

Var också en del som de gärna kunde lämna utanför visningen, exempelvis GTA 5 och Deathloop.

Helt enig.

Wolverine var ju oväntat, Spider Man 2 kanske inte så mycket.

GT7 får det nog bli efter ett gigantiskt uppehåll sedan PS3-eran. Minns inte ens vilken i ordning det var. Forsaken är spännande mest för att det är ett nytt IP och ser röjigt ut.

KOTOR: Remake kan ju inte gärna bli dåligt med tanke på hur bra spelet är i grunden, det är ju om de lyckas bugga sönder det.

Men, grädden på moset? Det är ju GOW: Rangarök. Så jag längtar till den titeln. Sitter och spelar igenom GOW på New Game+ på mitt PS5 och det är en fröjd. Som gammal PC-räv så är ju inte jag lika exalterad som många YouTubers är över 60 FPS då det har varit vardag för en annan sedan urminnes tider men GOW är ju riktigt nice med det flytet.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Vad hette hemsidan?!?

Tänkt köpa NBA 2k idag och kommer ihåg att någon länkade en hemsida förut där man kunde köpa psn gift Cards för billigare pris 😀, ifall någon förstår vilken hemsidan jag pratar om, länka gärna 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Tänkt köpa NBA 2k idag och kommer ihåg att någon länkade en hemsida förut där man kunde köpa psn gift Cards för billigare pris 😀, ifall någon förstår vilken hemsidan jag pratar om, länka gärna 😊

https://partner.getgifted.com/se/

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk

Har du själv köpt från denna sida? Och hur lång tid tar det tills koden skickas?

Permalänk
Skrivet av LebronJames23:

Har du själv köpt från denna sida? Och hur lång tid tar det tills koden skickas?

Jag har handlat därifrån tidigare och har alltid fått koderna direkt via sms

Permalänk
Skrivet av pruttopeden:

Jag har handlat därifrån tidigare och har alltid fått koderna direkt via sms

Ok tack för svar 🙌😉 ska köp nu 🙏

Permalänk
Skrivet av LebronJames23:

Tänkt köpa NBA 2k idag och kommer ihåg att någon länkade en hemsida förut där man kunde köpa psn gift Cards för billigare pris 😀, ifall någon förstår vilken hemsidan jag pratar om, länka gärna 😊

Jag använder alltid sidan aldrig några konstigheter.
Jag kör mycket MyTeam i NBA2k. Detta 2k är lovande håller tummarna att de inte patchar allt för mycket nu framöver.

Lägg till mig som friend om du spelar mycket, Ballwaterboy på PS.

Permalänk
Skrivet av Ballwaterboy:

Jag använder alltid sidan aldrig några konstigheter.
Jag kör mycket MyTeam i NBA2k. Detta 2k är lovande håller tummarna att de inte patchar allt för mycket nu framöver.

Lägg till mig som friend om du spelar mycket, Ballwaterboy på PS.

Fan vad härligt! Vi är ett gäng på 4pers och kör mycket rec, skulle behöva en till spelare till proam om du är bra 😊

Permalänk
Konsolgrävare

Otroligt taggad inför Marvel’s Spider-Man 2 and Marvel’s Wolverine! Insomniac Games är ju helt magiska gällande spel!

Grymt att dom inte är cross gen titlar också!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Otroligt taggad inför Marvel’s Spider-Man 2 and Marvel’s Wolverine! Insomniac Games är ju helt magiska gällande spel!

Grymt att dom inte är cross gen titlar också!

https://youtu.be/Zcj9AzHv_l8

https://youtu.be/qIQ3xNqkVC4

Ja herregud! Är också en stor fan av Insomniac så ska bli väldigt intressant och se vad dom kan göra med ett nytt Spiderman till endast PS5 och Wolverine är jag sjukt taggad på att se mer från!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Bestämde mig också för att ta MC1, returnerar min oanvända EKWB M.2 nvme heatsink. Mycket bekvämare montering på MC1.

Tog du MC1 eller MC1 Pro från Inet? MC1 står ju som beställningsvara "99 dagar" på Inet. Och MC1 Pro verkar inte passa PS5, åtminstone har den inte samma text på be quiet!s hemsida.

Skrivet av Shape1:

Datumet har uppdaterats till 2021-09-13 nu så man kan ju hoppas att det håller sig så

Min Be Quiet MC1 "plockas" nu hos Inet fick jag SMS om

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Få se när Sony får tummen ur och släppa firmwaren för NVME stödet. Googlat lite men bara kommit till hur man ansöker för betan. Tråkigt att bara vissa länder kan ansöka till betan.

Visa signatur

Motherboard: ASUS ROG Crosshair VIII Hero X570 | Processor: AMD Ryzen 5900X | Graphic: MSI GeForce RTX 4090 24GB GAMING TRIO | Memory: G.Skill 64GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | PSU: ASUS ROG Thor 1200W

Permalänk
Medlem

Äntligen det spelet som skulle kunna få mig att köpa en PS5.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

https://www.youtube.com/watch?v=1tBUsXIkG1A&feature=emb_imp_...

Äntligen det spelet som skulle kunna få mig att köpa en PS5.

Som jag längtar!

Permalänk
Medlem

Marvel’s Spider-Man:Miles Morales Ultimate Edition - PS5
SLUT - 399 kr
https://www.inet.se/produkt/6609951/marvel-s-spider-man-miles...

Nioh Collection - PS5
399 kr
https://www.inet.se/produkt/6610023/nioh-collection-ps5

Sackboy: A Big Adventure - PS5
SLUT - 299 kr
https://www.inet.se/produkt/6609882/sackboy-a-big-adventure-p...

Resident Evil 8: Village - PS5
SLUT - 299 kr
https://www.inet.se/produkt/6609867/resident-evil-8-village-p...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Som jag längtar!

👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Tackar! Fick bli sackboy hör iallafall, är man sweclockers medlem bör man fått 10% rabattkod på mailen 👌

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Tackar! Fick bli sackboy hör iallafall, är man sweclockers medlem bör man fått 10% rabattkod på mailen 👌

Jag hade inte kryssat i att ta emot mail från Inet. Har kryssat i nu, men antar att jag inte får någon rabattkod redan nu? Är den individuell?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag hade inte kryssat i att ta emot mail från Inet. Har kryssat i nu, men antar att jag inte får någon rabattkod redan nu? Är den individuell?

Dessvärre personliga koder :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Dessvärre personliga koder :/

Synd.

Ajja, man sparar ju en hel del ändå. Köpte Miles Morales Ultimate Edition och Sackboy. Pris hos Inet (utan rabattkod) var 698kr medan priset hos PS Store hade varit 849kr (runt 700kr med Gifted presentkort beroende på hur man räknar) för enbart Miles Morales Ultimate Edition.

Digitalt är ju smidigare enbart för att slippa byta skiva, men Spiderman Remastered får man ändå digitalt med Ultimate Edition.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Synd.

Ajja, man sparar ju en hel del ändå. Köpte Miles Morales Ultimate Edition och Sackboy. Pris hos Inet (utan rabattkod) var 698kr medan priset hos PS Store hade varit 849kr (runt 700kr med Gifted presentkort beroende på hur man räknar) för enbart Miles Morales Ultimate Edition.

Digitalt är ju smidigare enbart för att slippa byta skiva, men Spiderman Remastered får man ändå digitalt med Ultimate Edition.

Jag kör själv på ett USA konto jag gjorde när jag hade ps4 typ 2015 eller något , skaplig skillnad digitalt ibland. Men vissa spel kommer man bara spela en gång sedan ligger dem mest, så köper fysiska så kan man sälja till nån som antingen samlar eller inte vill pröjsa full pris smått drygt med skivor dock, iallafall just nu då det är tre spel som körs hör hemma 🙃