Tråden om PlayStation 5

Permalänk
Medlem

Digital foundry har gjort en test av WD SN750 SE 250gb vilket verkar vara den allra sämsta gen4 SSDn på marknaden (från pålitliga märken såklart). Enligt deras tester är det i princip ingen skillnad och den vinner till och med öve den interna SSDn i vissa fall. Sen är det väl inte rekommenderat att montera in en så undermåttlig disk i vilket fall men kan vara bra att veta.

EDIT: SN750 SE var det som gällde. Tack @edson för rättelsen!

Permalänk
Medlem

Spelade ut Ghost of tsushima när ps5 patchen kom fixade platinum, sålde skivan.

Köpte director's cut på storen, i söndags.
Började om ifrån början, helt sjukt vilket bra spel det är!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Spelade ut Ghost of tsushima när ps5 patchen kom fixade platinum, sålde skivan.

Köpte director's cut på storen, i söndags.
Började om ifrån början, helt sjukt vilket bra spel det är!

Jag är nästan lite avundsjuk faktiskt. Min sparfil säger att jag har spelat i 7 timmar men jag kommer aldrig in i det. Director's Cut-versionen var det första spelet jag spelade på PS5 men jag har inte rört det sedan dess. Jag vet ju att det ska vara riktigt bra, men har man tråkigt efter 7 timmar så känns det jobbigt att fortsätta.

Permalänk
Medlem

Så där ja! Då har man bokat Gran Turismo 7 25th Anniversary Edition med steelbook.
Finns bara på CDON vad jag sett hittills. 999:-

Edit: Webhallen har också listat samma utgåva men säljer den för 1199:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Digital foundry har gjort en test av WD SN750 250gb vilket verkar vara den allra sämsta gen4 SSDn på marknaden (från pålitliga märken såklart). Enligt deras tester är det i princip ingen skillnad och den vinner till och med öve den interna SSDn i vissa fall. Sen är det väl inte rekommenderat att montera in en så undermåttlig disk i vilket fall men kan vara bra att veta.

https://www.youtube.com/watch?v=zWQs4UpiKlg

Gäller att ha tungan rätt i munnen här! "WD SN750" är en Gen 3-enhet men i videon är det "WD SN750 SE" som testas som är en Gen4. Så, se till att köpa en SE-enhet om ni är ute efter just 750. Dock skulle jag ta klivet upp till en 850 eftersom priset inte verkar skilja så mycket i dagsläget!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Patashnic:

Så där ja! Då har man bokat Gran Turismo 7 25th Anniversary Edition med steelbook.
Finns bara på CDON vad jag sett hittills. 999:-

Stort tack!

Permalänk
Medlem

Gran Turismo 7 25th hos Webhallen om man föredrar https://www.webhallen.com/se/product/340988-Gran-Turismo-7-25...

Tror den där på CDON för 999 är Digital?

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Enligt deras tester är det i princip ingen skillnad

Nja det var ju inte riktigt det de kom fram till. Den presterade lika bra eller bättre i dagens spel (jmf interna SSD:n) men det var med en stor brasklapp inför framtida titlar. Och sedan gick det ju oerhört långsamt (faktor 8 eller högre) att flytta spel till disken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Gran Turismo 7 25th hos Webhallen om man föredrar https://www.webhallen.com/se/product/340988-Gran-Turismo-7-25...

Tror den där på CDON för 999 är Digital?

Ja det tyckte jag också att det såg ut som, alltså ingen Steelbook med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Ja det tyckte jag också att det såg ut som, alltså ingen Steelbook med.

Hm, skumt trodde inte Sony lät andra aktörer att sälja spelkoder?

Edit: Fast det står iofs Gran Turismo 7 25th Anniversary Digital Deluxe Edition PS5, PS4

Och Webhallens: Gran Turismo 7 25th Anniversary Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patashnic:

Hm, skumt trodde inte Sony lät andra aktörer att sälja spelkoder?

Edit: Fast det står iofs Gran Turismo 7 25th Anniversary Digital Deluxe Edition PS5, PS4

Och Webhallens: Gran Turismo 7 25th Anniversary Edition

Jag antar att Sony börjat med detta nu när Digital edition finns.

Permalänk
Konsolgrävare

Anniversary Edition:

"Includes PS5 Game Disc and Voucher for PS4 Game"

Då borde man ju kunna ge bort PS4 versionen? Låter strålande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Jag antar att Sony börjat med detta nu när Digital edition finns.

Chansar inte, kör på Webhallen. Betydligt lättare att ha att göra med om något skulle mot förmodan skulle strula.

Permalänk
Medlem