Tråden om PlayStation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Själv sitter jag redan på 1500kr i min wallet som kommer ifrån getgifted haha, så det är inte så synd om mig på den fronten. Blir säkert att jag förlänger Extra även om jag knappt har tid med spelen jag redan äger..

Om du inte nyttjat din 100 kr amazon rabatt så kan du ju göra det på 1 år PS plus där så kostar det 575 (finns ej i lager men går o beställa, du behöver den ju ändå inte för än februari) så blir det 475 kr om du nu lyckas nyttja rabatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Extra brukar vara värt det. Har dykt upp en del bra spel där sedan lanseringen. Men det kan ju vara värt att vänta tills typ 28e för att se ifall GetGifted får in några playstation wallet presentkort med 20-30% rea innan dess.

Tror väl alla PSN-länkar nu utgått på getgifted. Verkar bara finnas Plus kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ganska bra pris ändå för TLOU 1, men om man vill vänta kan man säkert köpa om något år för 200 spänn eller mindre. Var lite köpsugen när de kom ut bara för det är ett av mina favoritspel någonsin men avvaktade. Kanske blir köp nu.

Permalänk
Medlem

Någon som testat att förlänga sitt essential-abonnemang och sedan kollat vad som händer med extra och premium? Tänker om man först kan få 25% rabatt på essential men sen även 25% rabatt på extra eller premium i 12 månader. För om man förlänger extra eller premium nu så gäller rabatten endast till februari då mitt essential-abonnemang går ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ganska bra pris ändå för TLOU 1, men om man vill vänta kan man säkert köpa om något år för 200 spänn eller mindre. Var lite köpsugen när de kom ut bara för det är ett av mina favoritspel någonsin men avvaktade. Kanske blir köp nu.

De gick ut för hårt igår med 312 kr men insåg sedan att konkurrenterna inte matchade och höjde priset någon timme senare.
Mitt ex kommer ikväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

De gick ut för hårt igår med 312 kr men insåg sedan att konkurrenterna inte matchade och höjde priset någon timme senare.
Mitt ex kommer ikväll.

Oj synd att jag missade det priset. Jag köpte ändå, nu är den slutsåld på amazon och närmsta är 429 kr så jag är ändå rätt nöjd

Permalänk
Medlem

Destroy All Humans! 2 - Reprobed - Sony PlayStation 5 - Action
89 kr
https://www.proshop.se/Spel/Destroy-All-Humans-2-Reprobed-Son...

Aldrig handlat av proshop, får se om AMZ matchar

Permalänk
Medlem

Horizon Forbidden West Standard Edition PS4 (PS4)
177 kr
https://www.amazon.se/Horizon-Forbidden-West-Standard-PS4/dp/...

Permalänk
Medlem

Phil Spencer says Xbox shelved game streaming box because it cost too much
Couldn't hit desired $99-129 price point.
https://www.eurogamer.net/phil-spencer-says-xbox-shelved-game...

Till alla som fortfarande tror att PS5 Pro kommer snart...

Permalänk
Medlem

F.I.S.T. Forged in Shadow Torch 
199 kr
https://www.dustinhome.se/product/5011300821/fist-forged-in-s...

Antagligen standardutgåva och inte Limited Edition.

Permalänk
Fyndjägare

Om du är trött på att se 6-åringen klättra hus i Rumbleverse och letar efter något med lite pedagogisk problemlösnining. Stark rek på Unravel 1 och 2. Couch co-op i 2:an.
Yarny bundle med båda kostar 75kr just nu digitalt. De är nog inte så långa men barn gillar ju av någon anledning att spela om samma banor.
Riktigt bra chillade spel att spela med yngre ca 6-10 år eller med alla åldrar egentligen. Blir knepigare på slutet. 6-åringen numera "vill spela gaaarnystan".

Och det är Svenskt och vackert också.

https://store.playstation.com/en-hu/product/EP0006-CUSA10416_...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Extra brukar vara värt det. Har dykt upp en del bra spel där sedan lanseringen. Men det kan ju vara värt att vänta tills typ 28e för att se ifall GetGifted får in några playstation wallet presentkort med 20-30% rea innan dess.

Vad är länken till getgifted numera?
Har inte kommit in där på bra länge nu…

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av iKenn1i:

Vad är länken till getgifted numera?
Har inte kommit in där på bra länge nu…

https://link.getgifted.com/tr2b

Permalänk
Medlem

Vad är ett bra pris på PS5? Det har funnits så mycket platshållare och fejk-priser för att hålla borta scalpers att jag inte har koll längre.
Jag är intresserad av GoW Ragnarok, värt att köpa bundle?
Bör man satsa på en V2 eller kvittar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Vad är ett bra pris på PS5? Det har funnits så mycket platshållare och fejk-priser för att hålla borta scalpers att jag inte har koll längre.
Jag är intresserad av GoW Ragnarok, värt att köpa bundle?
Bör man satsa på en V2 eller kvittar det?

Det lägsta grundpriset utan bundle för Disc-versionen (Skippa Digital!) är numera 6690kr.
Dessa verkar dock svåra att få på för tillfället då Bundles (Fifa & GoW) är betydligt vanligare.

Hade inte betalt en krona mer än 7590:- med bundle även om det är ett litet överpris i min värld då inte
spelen löst kostar 900kr styck, men men...

Följ PS5kollen på Twitter samt sätt på notiser för att vara på hugget när det kommer lagerpåfyllning:
https://twitter.com/ps5kollen

Gällande V2/1200-revisionen så är det såklart ingen nackdel att satsa på en sådan och köper du en idag så lär
du med största sannolikhet få en sådan. Inga gigantiska skillnader dock:
https://www.techspot.com/news/95899-new-playstation-5-hardwar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Vad är ett bra pris på PS5? Det har funnits så mycket platshållare och fejk-priser för att hålla borta scalpers att jag inte har koll längre.
Jag är intresserad av GoW Ragnarok, värt att köpa bundle?
Bör man satsa på en V2 eller kvittar det?

Köp vad du än gör inte den digitala versionen bara! Du kommer gå miste om så många möjligheter att kunna köpa spel billigare då eftersom du är helt bunden till Sonys egna spelbutik där de är fruktansvärt dyra.

Permalänk
Medlem

Kan för mitt liv inte köpa något på playstation store längre... Har funkat förut, minns inte när jag köpte något senast dock, det var nog ett tag sedan.

Jag har Nordea och har aktiverat världen samt alla köp i 60min i appen på mitt kort, det funkade ändå inte. Jag tog bort mitt kort och skulle lägga till det igen men det får jag inte för jag ska kontrollera min "betalningsinformation" som är exakt som i min profil, bockar även i att jag vill använda den informationen men går ändå inte.

Försöker jag använda mitt länkade paypal konto så "inträffar ett fel"...

Har försökt köpa via PS appen på iOS, på PS5 konsollen och via firefox på min dator, inget funkar.
Blir så jävla trött, vill bara köpa en förlängning på PS+, lovar att om jag inte gör det så kommer det inte vara några som helst problem att dra alla pengar vid nästa förnyande.

Vad gör jag för fel!?

EDIT: Tog bort och lade till mitt Paypal konto igen, får nu felet "Ditt kreditkort har löpt ut. Försök med ett annat betalningssätt." Mitt kreditkort har inte löpt ut på paypal... var inte längesedan jag använde det heller med hjälp av paypal, jösses.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

https://www.spelbutiken.se/produkt/assassins-creed-valhalla-d...

Ragnarök-expansionen till Valhalla för enbart 109:-

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Kan för mitt liv inte köpa något på playstation store längre... Har funkat förut, minns inte när jag köpte något senast dock, det var nog ett tag sedan.

Jag har Nordea och har aktiverat världen samt alla köp i 60min i appen på mitt kort, det funkade ändå inte. Jag tog bort mitt kort och skulle lägga till det igen men det får jag inte för jag ska kontrollera min "betalningsinformation" som är exakt som i min profil, bockar även i att jag vill använda den informationen men går ändå inte.

Försöker jag använda mitt länkade paypal konto så "inträffar ett fel"...

Har försökt köpa via PS appen på iOS, på PS5 konsollen och via firefox på min dator, inget funkar.
Blir så jävla trött, vill bara köpa en förlängning på PS+, lovar att om jag inte gör det så kommer det inte vara några som helst problem att dra alla pengar vid nästa förnyande.

Vad gör jag för fel!?

EDIT: Tog bort och lade till mitt Paypal konto igen, får nu felet "Ditt kreditkort har löpt ut. Försök med ett annat betalningssätt." Mitt kreditkort har inte löpt ut på paypal... var inte längesedan jag använde det heller med hjälp av paypal, jösses.

Du är inte ensam satt och höll på igår (också nordea) ända tills kortet blev låst i 24 timmar, ville också bara nyttja psplus -25%, försökte skapa ett PP konto, men det bara buggade fattade ingenting gjorde allt som du sa också, olika webläsarw, i ps5an, ändrade till säkra internet köp, valde ”hela världen” osvosv blir tokig 😵‍💫😵‍💫..

Visa signatur

Okunning och vill lära mig, Hjälp! ;)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Demon's Souls PS5
299:-
OBS! Endast fåtal ex kvar.

https://www.komplett.se/product/1161548/gaming/spel/spel-till...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fock_it:

Du är inte ensam satt och höll på igår (också nordea) ända tills kortet blev låst i 24 timmar, ville också bara nyttja psplus -25%, försökte skapa ett PP konto, men det bara buggade fattade ingenting gjorde allt som du sa också, olika webläsarw, i ps5an, ändrade till säkra internet köp, valde ”hela världen” osvosv blir tokig 😵‍💫😵‍💫..

Nä helt vansinne, man vill bara sälja hela systemet. Jag köpte digitala koder på elgiganten nu med samma kort o fyllde på min psn plånbok istället…

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Någon som testat att förlänga sitt essential-abonnemang och sedan kollat vad som händer med extra och premium? Tänker om man först kan få 25% rabatt på essential men sen även 25% rabatt på extra eller premium i 12 månader. För om man förlänger extra eller premium nu så gäller rabatten endast till februari då mitt essential-abonnemang går ut.

Mitt extra höll på att gå ut (4 dagar kvar) men via konsolen (PS5) kunde jag redan nu förlänga ett år Extra med -25% eller så kunde jag ha uppgraderat till Premium med -25%. Tror du borde ha samma möjlighet på konsolen, men om du inte ska använda Extra/Premium genast kan det vara bra att vänta: kunde åtminstone själv uppgradera till Extra bara för tiden som är kvar. Skulle själv ha förlängt med bara essential-25% om jag haft den möjligheten och sedan uppgraderat senare till Extra.

Konstigt man inte kunde göra något via websidan/mobilappen, eller så bara jag som inte hittade något där.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det brukar det vara liknande rabatter på PS plus under typ mellandagsrean? Kunde inte välja rabatten på Essential 12 månader nu då jag har Extra ett tag till, vilket jag inte använder ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kellox:

Någon som vet om det brukar det vara liknande rabatter på PS plus under typ mellandagsrean? Kunde inte välja rabatten på Essential 12 månader nu då jag har Extra ett tag till, vilket jag inte använder ändå.

I april brukar det vara annars.

Permalänk
Medlem

PS5 vs PC

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av kellox:

Någon som vet om det brukar det vara liknande rabatter på PS plus under typ mellandagsrean? Kunde inte välja rabatten på Essential 12 månader nu då jag har Extra ett tag till, vilket jag inte använder ändå.

Går det att förlänga extra? Jag har ett abonnemang som löper ut i Mars men vore fint att köpa ett år till Mars 2024.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Går det att förlänga extra? Jag har ett abonnemang som löper ut i Mars men vore fint att köpa ett år till Mars 2024.

Ja