Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/billbil_kun/status/1625777509231894531?re...

February 2023 PS Plus Game Catalog additions

🔹Horizon Forbidden West
🔹Scarlet Nexus
🔹Resident Evil 7: Biohazard
🔹Borderlands 3
🔹And more to come...

Man bör ta det med en nypa salt.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av hinneinisanni:

Har någon tips på trevlig co-op game? Vet om Rayman.

Upprepar ett tidigare inlägg med några tillägg. Dessa gillar jag.

Couch Co-op:

  • It takes Two (ibland lite för lätt, men en del bossar och problem är knepiga)

  • The Ascent

  • Huntdown

  • Borderlands 2, men det är väl Tiny Tina som gäller nu, en vän säger det är bra

  • Overcooked

  • Multiversus

  • Rocket League

  • Unravel 2

  • Lego Star Wars

  • Diablo 3 (går att spela med en 6-åring, inga mardrömmar ännu)

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolwine:

Bara för att du inte kan höra det från 2-3m bort, betyder inte det att andra inte kan det men det viktigaste är ju förstås att du är nöjd. Ville bara se om det verkligen fanns ett PS5 utan coil whine, men ditt PS5 lät exakt som min.

Haha, nu när vi har pratat om det så mycket så har jag såklart blivit alldeles för uppmärksam, så igår när jag satt i soffan och använde den för att kolla på Apple TV+ så hör jag såklart ett högfrekvent ljud från min PS5.

Från fläkten skulle jag säga, fortfarande rätt svagt och karaktären lite beroende av position på huvudet, men en ganska irriterande frekvens. Får se om jag kan återgå till mitt lyckliga, omedvetna tillstånd igen. Och jämfört med tidigare generationer fortfarande inte mycket att tjafsa om i min mening.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

https://twitter.com/billbil_kun/status/1625777509231894531?re...

February 2023 PS Plus Game Catalog additions

🔹Horizon Forbidden West
🔹Scarlet Nexus
🔹Resident Evil 7: Biohazard
🔹Borderlands 3
🔹And more to come...

https://pbs.twimg.com/media/Fo_r9XEXgAA6pIE?format=jpg&name=large

Man bör ta det med en nypa salt.

Forbidden West ett år efter release känns extremt.
Att Sackboy och Ratchet and Clank inte kommit än är dock lite skumt typ, men de kanske säljer lagom mycket fortfarande.

Hoppas mer på PSVR2 spel till releasen, typ port av Rescue bot, Blood and truth eller något liknande

Permalänk
Medlem

Hur mycket energi kan de lägga på VR när 95% av deras användare inte har det?

Permalänk
Medlem

Nya VR spel på gång (förhoppningsvis). Tror informationen läcktes ut för tidigt av misstag och orginal posten från blog.de.playstation.com försvann ganska omgående, men trevligt om det stämmer.

https://twitter.com/PS5Gamer3/status/1625861543341486080?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1625861543341486080%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvmånen:

Hur mycket energi kan de lägga på VR när 95% av deras användare inte har det?

100%?
Expandera till andra marknader är alltid en bra idé, likadant med att dem släpper deras IPn till tv och film.
VR marknaden växer och väldigt många är imponerade av headsetet, så det finns helt klart potential för kunder som inte skulle ha köpt PS5 annars.

Sedans så vet jag inte var du får 5% ifrån, PSVR1 ligger väl runt där och den var en betydligt mindre spännande produkt både när det gäller mjukvara och hårdvara. PSVR2 har mycket större potential.

Blir det så bra som det verkar bli så tror jag mer på 20% där en del av det inte är dem som skulle köpt PS5 annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Nya VR spel på gång (förhoppningsvis). Tror informationen läcktes ut för tidigt av misstag och orginal posten från blog.de.playstation.com försvann ganska omgående, men trevligt om det stämmer.

Tråkigt med enbart massa gamla spel. Horizon är väl i princip det enda nya och GT7 samt Resident Evil 8 dom enda som inte har spelats till döds på andra plattformar.

Jag ser fram emot att spela PSVR2 men det lär ta många år innan det finns fler än en handfull spel som jag själv inte redan har spelat.

Med det sagt så är många av spelen bra och det är inget fel på spelen i sig. Dom är bara gamla. För nya VR-spelare så blir det förstås mycket att sätta tänderna i.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Forbidden West ett år efter release känns extremt.
Att Sackboy och Ratchet and Clank inte kommit än är dock lite skumt typ, men de kanske säljer lagom mycket fortfarande.

Hoppas mer på PSVR2 spel till releasen, typ port av Rescue bot, Blood and truth eller något liknande

Värt att tänka på är att det kommer ett spel i samma värld till PSVR2 snart och senare i år en expansion till Forbidden West, så inte så märkligt att Forbidden West kommer till PS+ nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Tråkigt med enbart massa gamla spel. Horizon är väl i princip det enda nya och GT7 samt Resident Evil 8 dom enda som inte har spelats till döds på andra plattformar.

Jag ser fram emot att spela PSVR2 men det lär ta många år innan det finns fler än en handfull spel som jag själv inte redan har spelat.

Med det sagt så är många av spelen bra och det är inget fel på spelen i sig. Dom är bara gamla. För nya VR-spelare så blir det förstås mycket att sätta tänderna i.

Fast man kan väl se dem som en typ av remasteres också, många har ju aldrig sett så bra ut plus att dem blir kompatibla med PSVR2s funktioner.

Men såhär är det också vid alla hårdvarulanseringar, Xbox series har ju knappt några exklusiva spel för generationen nu när det gått över 2 år sedan release. PS5 har ju också relativt få.
Bästa stället att spela dem på samt att få några exklusiva är just PSVR2.
Horizon, GT och RE är ju också bland de största varumärkena inom gaming och är tillgängliga från början.

Glöm inte heller Switchback☺

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Fast man kan väl se dem som en typ av remasteres också, många har ju aldrig sett så bra ut plus att dem blir kompatibla med PSVR2s funktioner.

Men såhär är det också vid alla hårdvarulanseringar, Xbox series har ju knappt några exklusiva spel för generationen nu när det gått över 2 år sedan release. PS5 har ju också relativt få.
Bästa stället att spela dem på samt att få några exklusiva är just PSVR2.
Horizon, GT och RE är ju också bland de största varumärkena inom gaming och är tillgängliga från början.

Glöm inte heller Switchback☺

Jag tycker att det är lite fel att jämföra med Xbox och PS5 nämna avsaknaden av exklusiva spel för det är inte exklusiva spel jag vill ha. Jag vill ha nya spel och båda konsoler har fått nya spel ända sedan release. Inte exklusiva, men nya.

I princip allt som har blivit tillkännagivet till PSVR2 är gamla spel, förutom några som vi har nämnt. Nya VR-spel är det jag tror vi får vänta länge på.

Men absolut, självklart hör det till att gamla spel uppdateras och spelas bättre med t.ex. mer detaljer, men det får mig inte att vilja köpa samma spel en gång till.

Som ny VR-spelare så är det ju skitsamma om spelen har funnits till andra plattformar i flera år, men för mig så är det tråkigt för jag har redan spelat det mesta. Men Horizon kan nog bli roligt även för mig!

Switchback glömde jag nämna i mitt förra inlägg, men det vågar jag nog mig inte på, trots att jag har gillat alla deras tidigare spel (förutom det till PSVR1 som jag aldrig fick chansen att spela).

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Undrar när i hela friden det tänkt sig att ordnas med psn store och kort från Nordea...Var sugen på Unravel 2 som var nedsatt men se att det blev det inget med..

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Mono:

https://twitter.com/billbil_kun/status/1625777509231894531?re...

February 2023 PS Plus Game Catalog additions

🔹Horizon Forbidden West
🔹Scarlet Nexus
🔹Resident Evil 7: Biohazard
🔹Borderlands 3
🔹And more to come...

https://pbs.twimg.com/media/Fo_r9XEXgAA6pIE?format=jpg&name=large

Man bör ta det med en nypa salt.

https://blog.playstation.com/2023/02/15/playstation-plus-game...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Oooo The Quarry i PS+! Den har jag väntat på!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

100%?
Expandera till andra marknader är alltid en bra idé, likadant med att dem släpper deras IPn till tv och film.
VR marknaden växer och väldigt många är imponerade av headsetet, så det finns helt klart potential för kunder som inte skulle ha köpt PS5 annars.

Sedans så vet jag inte var du får 5% ifrån, PSVR1 ligger väl runt där och den var en betydligt mindre spännande produkt både när det gäller mjukvara och hårdvara. PSVR2 har mycket större potential.

Blir det så bra som det verkar bli så tror jag mer på 20% där en del av det inte är dem som skulle köpt PS5 annars.

PSVR2 är mer intressant men den är också dyrare. Några 20% tror jag aldrig vi får se.

Permalänk
Medlem

Ps+ spelen ovan är alltså om man är extra eller premium prenumerant väl? Varit sugen på the quarry så kanske skulle passa på att uppgradera då bara för det.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Ps+ spelen ovan är alltså om man är extra eller premium prenumerant väl? Varit sugen på the quarry så kanske skulle passa på att uppgradera då bara för det.

Korrekt. Har du PS Plus bas, även kallat "Essentials" så har dessa spel redan släppts:
https://blog.playstation.com/2023/02/01/playstation-plus-mont...

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Korrekt. Har du PS Plus bas, även kallat "Essentials" så har dessa spel redan släppts:
https://blog.playstation.com/2023/02/01/playstation-plus-mont...

Ok, tack för bekräftelsen ☺️. Då får det nog bli en uppdatering av betalplanen.

Förutsatt att Webhallen får in nya vouchers eftersom Nordea kortet vägrar gå att läggas till…

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Ok, tack för bekräftelsen ☺️. Då får det nog bli en uppdatering av betalplanen.

Förutsatt att Webhallen får in nya vouchers eftersom Nordea kortet vägrar gå att läggas till…

Finns några vouchers på Spel & Sånt i olika valörer.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Finns några vouchers på Spel & Sånt i olika valörer.

Även Elgiganten har både 100kr och 500kr.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Finns några vouchers på Spel & Sånt i olika valörer.

Skrivet av nu1mlock:

Även Elgiganten har både 100kr och 500kr.

Ser på Elgiganten att det fanns i många fler olika valörer än det tidigare gjort på Webhallen. Samt digital download på dem. Kanske kan det vara så väl att detta är på gång till @Webhallen också?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Ok, tack för bekräftelsen ☺️. Då får det nog bli en uppdatering av betalplanen.

Förutsatt att Webhallen får in nya vouchers eftersom Nordea kortet vägrar gå att läggas till…

Skrivet av Mono:

Finns några vouchers på Spel & Sånt i olika valörer.

Skrivet av nu1mlock:

Även Elgiganten har både 100kr och 500kr.

Sådana värde kort i i stort sätt alla vanliga matbutiker med. (I alla fall här i lilla staden Falkenberg, och har även sätt på andra orter med) Så de är inte svåra att hitta.
Kolla bara bland kassorna där present kort brukar hänga.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Sådana värde kort i i stort sätt alla vanliga matbutiker med. (I alla fall här i lilla staden Falkenberg, och har även sätt på andra orter med) Så de är inte svåra att hitta.
Kolla bara bland kassorna där present kort brukar hänga.

Fanns på Ica här med men nån har rensat även det lagret 😂

Edit: Testade detta StartSelect...Verkade smidigt men dem skulle ha bild på id-kort/selfie och vad jag beställt efter genomförd beställning (som dessutom var bekräftad med bank-id). Nej tack.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem