Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Vad ska Stefan säga?

Inte ett dugg tydligen.
Inget större fel på talet, men tillförde inget heller.
Och väldigt tydligt att han fått det till sig med stränga order om att öva in det ordentligt

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Json_81:

Inte ett dugg tydligen.
Inget större fel på talet, men tillförde inget heller.
Och väldigt tydligt att han fått det till sig med stränga order om att öva in det ordentligt

Tvätta händerna sa han i princip.

Ganska imponerande men tror inte han hade lyckats göra om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Inte ett dugg tydligen.
Inget större fel på talet, men tillförde inget heller.
Och väldigt tydligt att han fått det till sig med stränga order om att öva in det ordentligt

Skrivet av gabriel15:

Tvätta händerna sa han i princip.

Ganska imponerande men tror inte han hade lyckats göra om det.

Jag borde ha skrivit statsministern istället för hans namn, inser jag nu. Vi behöver inte spåra in på person eller politik.

Enligt mig så tillförde det något att statsministern talade. Även i denna tråd läser man ju om dem som lever på som vanligt, så det behövdes i alla fall ett försök till att ge även dessa en roll. Det innehöll dessutom konkreta saker som att uppmana 40-talisterna att stanna inne.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Inte ett dugg tydligen.
Inget större fel på talet, men tillförde inget heller.
Och väldigt tydligt att han fått det till sig med stränga order om att öva in det ordentligt

Tillförde väldigt mycket om du frågar mig. Är ungefär som en förälder som argt påminner sina barn att göra något. Känner och ser alldeles för många som inte inser allvaret ännu och som lever vidare sina liv utan att ha ändrat sina vanor överhuvudtaget. Det är bra att regeringen visar att detta är allvar genom att gå ut och göra något de väldigt sällan gör, även om innehållet är något man har fåttt höra tidigare.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Just nu mår jag lite skit som uppdatering. Möjligtvis influensa, men sannolikt halsfluss, så går man ut på första ordentliga promenaden på nästan en vecka. Sedan blossar skiten upp igen. Nu väntar man på att vårdcentralen ska ringa upp med förhoppning om svabbning och antibiotika.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Överlag mår jag väl bra med tanke på vilket skit år detta har varit. Har mycket underhåll att distrahera mig med. Men är däremot ganska orolig för hur länge pandemin kommer hålla på. Det kommer ju inte vara över i April.

Permalänk
Medlem

Dag 21
Intressant att se hur den allmänna mediahjärntvättade facebookmänniskan reagerar nu när Covid-19 har brutit ut i världen.

Dag 97
Läget har förvärrats. Efter att ha preserverat dennes psykiska hälsa kan vi snabbt konstatera att Covid-19 inte är det primära hotet.
-Omprogrammering av hjärnan, är det möjligt?
-Rörelsemönster?
-Läxa?

Dag 186

Permalänk
Medlem

Skit. höre av min kompis att han har jobbat med det moderna sovjetryska biologiska vapenprogrammet. Nu avslöjades det och det visade det sig att man arbetat med ett antal virus som orsakar svår sjukdom.

Permalänk
Medlem

Allmänt nedstämd. Har jobbat ute på Arlanda i 10 år och påbörjade processen att byta jobb när Covid-19 spred sig som mest i Kina. Arlanda i allmänhet går ju riktigt illa just nu men tänker på alla mina kära fd. kollegor. Börjar förhoppningsvis nya jobbet nästa måndag men har inte hört någonting om dom omstrukturerar och skär ner på folk, blir spännande att se om man har någon anställning över huvud taget snart! Plan B blir utbildning till hösten om allt skiter sig. I övrigt frisk och försöker hålla avstånd till människor och har snart sår på händerna för alla gånger man tvättar/spritar dom... Skickar lite cyberlove till alla som är drabbade på ett eller annat sätt av det här!

Visa signatur

Intel i9 10850k | NZXT Kraken x72 | Asus z490-A Prime | Asus Rog Strix GTX 1080ti 11gb OC | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic |

Permalänk
Lego Master

Kan meddela att Body Shop's HEMP-handkräm är jävlar i mig episk på att fixa torra tassar i dessa handtvättardagar. Luktar gott med, om man inte har rökt för mkt brajj i sina dagar (en kollega som pluggat i USA klarar inte av lukten. för tydligen påminner det henne om deras fester..).
https://www.thebodyshop.com/sv-se/haender/handkraemer/hemp-ha...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Forumledare

Hej alla

I en tid som denna när det konstant händer saker som vi aldrig varit med om är det väldigt lätt att få svindel.

Är detta på riktigt? Är jag förberedd? Vad kommer hända?

Alla har dessutom oftast en närstående i någon form som vi ska oroa oss för utöver vår egen hälsa, jobb och vardag.

Att må dåligt är inget som är kul eller ovanligt.
Vissa känner sig trygga i att prata av sig här på forumet och det är skönt att se att så många ställer upp och stöttar varandra.

Skulle man känna att det inte räcker eller man skulle vilja vara mer anonym så kan jag tipsa om mind.se som nu öppnat en forumdel för just corona/covid/SARS-COV-2
Du hittar forumet på http://forum.mind.se/forum/corona

Du kan även få hjälp på https://mind.se/hitta-hjalp/

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag blir klar med min utbildning till sommaren, Nätverk och Systemadministration. Jag är så fruktansvärt stressad över jobbsituationen just nu, hur ska det gå att hitta jobb? Hur ser det ut på IT marknaden just nu, någon som vet?

De ekonomiska effekterna av viruset kommer göra mer skada än själva viruset. Kanske inte var någon bra idé att ta bort alla sorters beredskaper och lägga all produktion i Kina, who knew?

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem

Jag har äntligen börjat studera igen för att jag var så less på lagerjobbet, Det som är bra att det iaf är matvarulogistik, så¨jag lär ha jobb ändå.

Sen är jag förkyld så jag var väl inte så välkommen på jobbet, känner mig lite seg också men skulle väl gått iaf i normala fall. Nu sitter jag hemma och har gjort nada på halva dagen men antar att jag kan börja på min nästa laboration.

Känns även som att jag börjar på slut på saker att titta på alla streamingtjänsterna redan, och vågar inte börja med ngt online spel igen eftersom det alltid slutar i för mycket speltid.

Permalänk
Medlem

@NordhNet: min panik började idag. Har haft allmän ångest men om man försöker läsa lite mellan raderna vad både fd fotbollsspelaren Strömberg sa i studio söndag och efter Statsministerns tal så inbillar jag mig att allas våra liv drastiskt kommer förändras. Det här är allvarligt, jäkligt allvarligt. Kan skriva av mig vad jag just nu känner "panikångest" för och visst man ska inte skrämmas med fantasier men behöver skriva av mig ändå.

Nyår 2021

  1. Många äldre med stor erfarenhet i bla medicin, teknik och samhällshistoria har gått bort vilket är en katastrof för samhället.

  2. Många barn har blivit av med sina mor och farföräldrar.

  3. De psykiskt svaga i samhället och handikappade har det nu svårt.

  4. Ekonomin börjar så smått rulla igen men många, även i Sverige, har det svårt.Senare åka på semester kan många glömma närmaste åren.

  5. Energi är en bristvara och väldigt dyr (jo jag vet att oljepriset just nu sjunkit).

  6. Sjuka flyktingar från hela världen undrar vi fortfarande hur de ska behandlas.

  7. Bankkris, företagskris och vad mer?

  8. Jag kanske inte finns längre - problemet löst?

Dold text
Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

@NordhNet: min panik började idag. Har haft allmän ångest men om man försöker läsa lite mellan raderna vad både fd fotbollsspelaren Strömberg sa i studio söndag och efter Statsministerns tal så inbillar jag mig att allas våra liv drastiskt kommer förändras. Det här är allvarligt, jäkligt allvarligt. Kan skriva av mig vad jag just nu känner "panikångest" för och visst man ska inte skrämmas med fantasier men behöver skriva av mig ändå.

Nyår 2021

  1. Många äldre med stor erfarenhet i bla medicin, teknik och samhällshistoria har gått bort vilket är en katastrof för samhället.

  2. Många barn har blivit av med sina mor och farföräldrar.

  3. De psykiskt svaga i samhället och handikappade har det nu svårt.

  4. Ekonomin börjar så smått rulla igen men många, även i Sverige, har det svårt.Senare åka på semester kan många glömma närmaste åren.

  5. Energi är en bristvara och väldigt dyr (jo jag vet att oljepriset just nu sjunkit).

  6. Sjuka flyktingar från hela världen undrar vi fortfarande hur de ska behandlas.

  7. Bankkris, företagskris och vad mer?

  8. Jag kanske inte finns längre - problemet löst?

Dold text

Stäng av nyhetsflödet och försök inte läsa mellan raderna! (du förstorar garanterat i ditt huvud)

Ja, samhället kommer omvälvas om det blir långvarigt detta, betyder inte att det nödvändigtvis blir dåligt. Tror folk kommer omvärdera sitt leverne, vi kanske börjar leva lite enklare och mer i vårt närområde, handlar mer omtänksamt och närproducerat. Folk blir lyckligare när de bakar mer bröd, har tid att läsa den där boken, vara mer med familj och vänner snarare än köpa senaste mobilen och jaga likes på ”social” media.

Det kan bli riktigt bra i slutändan, samhällsomvandlingar kommer emellanåt, tänk om detta är en och du var del av den! Den som eleverna läser om i skolan i framtiden.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk

Hade ont i halsen imorse och blev lite andfådd när jag promenerade från parkeringen till jobbet, 4 dagar efter hemkomsten från kanarieöarna.

Vände hem efter 30 minuter och arbetar hemifrån några dagar för säkerhets skull men hann träffa ett antal personer så jag hoppas det bara är vanligt ont i halsen.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Señor Hallon:

De ekonomiska effekterna av viruset kommer göra mer skada än själva viruset.

På samhällsnivå?
Jag vet inte vilket samhälle vi hade fått om vi hade accepterat tiotusentals döda. Och då menar jag inte "döda pga viruset". Jag menar döda pga att vården bara räckte till vissa, inte till alla.

Nej på kort sikt är jag övertygad om att det är värt den ekonomiska skadan. (Och på lång sikt får vi samma behov - och samma ekonomiska "skada")

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

För egen del så är det inte så stor skillnad. Men då man är 50+ så har man äldre föräldrar och tyvärr är båda rökare, morsan med konstaterad kol och farsgubben har precis gått igenom en strålbehandling för cancer.

Morsan har ringt och sagt adjö, halvt på skämt men med ett nyktert konstaterande att får jag det så är det godnatt och det är ju bara att konstatera att får farsgubben det så lär det vara kört även där.

Tråkigt om det blir så men vi skall alla den vägen vandra.

Jag jobbar på skola F-6 som IT-stöd vilket gör att jag inte behöver ha så mycket kontakt med de små illbattingarna men det är bara att konstatera att det där med disciplinen är både bland elever och föräldrar är det mycket dåligt med. I slutet på förra veckan skickade vi hem en elev som satt och hostade både ofta och kraftigt och trots anmodan gick dumfan inte hem. Idag kom det en föräldrar rejält hostig och snorig och lämnade sitt barn... men vad fan är det med folk? Lever ni under en sten? Använder ni all info ni får på papper från oss på skolan som dasspapper?

Gumman min jobbar hemma och gjorde det även förra veckan. Det märks att det tar på henne att vara hemma hela tiden. Vill helst att vi skall ut och äta på krogen för att stötta. Så även där verkar inte allvaret ha gått hela vägen fram.

Ungarna är väl dom som kommer klara sig bäst, sonen är lantmätare så han är ju mest utomhus på jobbet och dom jobbar ju även lite för sig själva så han blir inte utsatt för så många smittotillfällen på så sätt, dock så bor han hos sin mamma och hon jobbar på dagis... så hon lär väl släpa hem nått skit, kanske han inser att det är dags att flytta hemifrån.

Töserna pluggar på universitet, den ena håller på med sitt exjobb så hon var redan hemma så att säga, men man hör på henne att hon är uttråkad av att inte kunna röra sig ute på samma sätt, den andra är inne på andra året på sitt universitet så där gäller det ju distansplugg nu och det är inga problem för hennes del, mer introvert och har katt så hon har iaf sällskap.

Har dragit ner på spelandet, kör lite gps-spel så man brukade ta lite omvägar kommunalt på hemvägen, kanska skall börja med turf igen för med det kan man hålla sig helt själv och ute i skogen

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

@NordhNet: Jag har också overklighetskänslor. Stängde av tv:en nyss eftersom jag fick panik av att titta på nyheterna.

Permalänk
Inaktiv

Jag har tagit paus från nyheterna och börsen. Har igång mitt automatsparandet och förhoppningsvis så har man inte missat återhämtningen när man loggar in tio år senare. . Sambon jobbar hemifrån och jag har ett jobb som med för att jag måste vara på plats. Sonen går på förskola, men blev hemskickad. Han har en snor lobba och när man torkade bort den så var han inte förkyld. Piggast i familjen. Annars är livet som vanligt. Försöker sprida positiv energi till vänner och bekanta. Världen kommer klara av det här också. Ni som har pengar över. Börja nu.om tio år har ni dubblat pengarna.

Permalänk
Inaktiv

Kan inte se att det skulle vara en större katastrof ekonomiskt att stänga ner landet en månad.

Det gör vi ju varje semester ändå ...

Permalänk
Hedersmedlem

Lite oros-pirr i magen, men i överlag så känns det ganska bra med tanke på omständigheterna.

Kändes rätt så surrealistiskt när hela kontoret bestod av människor som höll på att flytta och ta med sig sina kontorssaker hem i slutet på förra veckan.

Själv är jag ganska mycket ute i fält på dagarna så jag har väl inte så värst mycket direktkontakt med människor förutom de närmaste 6-7 kollegorna. Det har ändå blivit en påverkan då vi fr.o.m. idag ska utgå från 3 olika ställen istället för att alla ska samlas på samma ställe på morgonen. Möten m.m. sker numera även nästan uteslutande via Skype.

Skulle det bli att man måste vara hemma mer så har jag ändå en del mekande i garaget att göra, och en hel del spel som jag påbörjat men aldrig avslutat.

Sen för er som känner er oroliga av att läsa nyheter så skulle jag nog också föreslå att dra ner på det till viss del. Det är säkert lättare sagt än gjort, men jag anser att om man inte har kontroll över någonting så finns det ingen vits att oroa sig över det heller.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214822:

Kan inte se att det skulle vara en större katastrof ekonomiskt att stänga ner landet en månad.

Det gör vi ju varje semester ändå ...

Semestern är en årligt återkommande händelse som inte orsakar företagskonkurser, nu har man "framtvingat" inkomstbortfall för ett större antal företag utan något tydligt slutdatum. Det kommer att leda till att konkurserna ökar, frågan är bara hur mycket, blir det för många med kraftig ökning av arbetslöshet, så har du en ekonomisk katastrof i slutändan.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mindfighter:

Semestern är en årligt återkommande händelse som inte orsakar företagskonkurser, nu har man "framtvingat" inkomstbortfall för ett större antal företag utan något tydligt slutdatum. Det kommer att leda till att konkurserna ökar, frågan är bara hur mycket, blir det för många med kraftig ökning av arbetslöshet, så har du en ekonomisk katastrof i slutändan.

Vafan säger du! Är semestern årligen återkommande? Ännu värre! Denna vänden är ju bara en engångspryl ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Jag borde ha skrivit statsministern istället för hans namn, inser jag nu. Vi behöver inte spåra in på person eller politik.

Enligt mig så tillförde det något att statsministern talade. Även i denna tråd läser man ju om dem som lever på som vanligt, så det behövdes i alla fall ett försök till att ge även dessa en roll. Det innehöll dessutom konkreta saker som att uppmana 40-talisterna att stanna inne.

mantrat är väl att man ska leva som vanligt? stanna hemma om du är sjuk, precis som vanligt, personer över 70 och riskgrupper ska hålla sig hemma och dom som kan ska jobba hemifrån. MEN ingen har sagt att fullt friska 30-åringar ska sitta inne och darra i sina lägenheter...
Kan väl i och för sig ha missat nån sådan uppmaning så jag inte orkar följa detta slaviskt då jag har viktigare saker för mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimetikon:

mantrat är väl att man ska leva som vanligt? stanna hemma om du är sjuk, precis som vanligt, personer över 70 och riskgrupper ska hålla sig hemma och dom som kan ska jobba hemifrån. MEN ingen har sagt att fullt friska 30-åringar ska sitta inne och darra i sina lägenheter...
Kan väl i och för sig ha missat nån sådan uppmaning så jag inte orkar följa detta slaviskt då jag har viktigare saker för mig!

Det beror väl på vad man lägger för bemärkelse i orden. Jag håller med. Det var slarvigt formulerat av mig.
Det jag syftade på var statsministerns poäng att alla är delaktiga i att detta ska lösas på bästa sätt. Dvs ett aktivt val att leva som vanligt, men följa riktlinjer, är ett sådant deltagande. Att inte respektera att läget är annorlunda, är inte ett sådant.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Är nu inne på dag 10 av mild feber (även om den nu varit knappt mätbar senaste 2 dagarna), snuva och omväxlande hosta. Frun har hostat några gånger och får därför jobba hemifrån efter kontakt med sitt jobb. Hon håller på att bli vansinnig av uttråkning och jag är sjukt less på att vara sjuk.

Streaming börjar bli jävligt tråkigt och med tanke på att jag redan haft magsjuka och en influensasläng hittills i år gissar jag på att jag efter detta kommer kunna jobba 2 dagar innan jag drar på mig covid-19 också. Skulle liksom matcha hur det varit i övrigt hittills detta år. Mig veterligen finns inte ens bekräftade coronafall i kommunen där jag bor så isåfall blir jag väl det första bara för att jävlas liksom...

Ska man se det från den positiva sidan är vi lika välförsedda som vanligt med toalettpapper och har mat så vi klarar oss även om vi måste gå i total karantän framöver. Enda vi kommer sakna är färskvaror men verkar finnas mycket folk i närområdet som erbjuder sig att handla om det skulle vara så. Min nya ipad som jag skrev om för några dagar sen hann fram också, vilket är orsaken till att streaming börjar bli tråkigt.

Var mycket piggare igår, orkade t.o.m. utföra lite hushållssysslor på förmiddagen men totaldäckade sen på eftermiddagen, så jag hoppas på att bli frisk denna vecka. Vettetusan hur man löser längre sjukskrivning annars då de två veckorna vi kan sjukskriva själva tar slut på fredag, får väl fråga hälsocentralen om det nu skulle komma dit.

Sammanfattningsvis:

Toalettpapperstatus: OK
Matstatus: OK
Mental status: Less

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Skrivet av Señor Hallon:

De ekonomiska effekterna av viruset kommer göra mer skada än själva viruset.

Om de ekonomiska effekterna är större än påverkan av viruset så anser jag det fantastiskt lyckat.

Själv har jag mått förjävligt, köpte en nyproducerad lägenhet i september förra året med inflyttning om ett par månader. Hade inte helt räknat med en sådan här nedgång och har haft nerver på utsidan i några veckor.

Som tur var fick jag den precis såld.

Valt att bo kvar i min etta i stället, vilket blir perfekt om det blir dåliga tider ett tag.

Nu känns det helt ok, fast oroligt förstås mest för att jag inte vill träffa mina föräldrar båda med flera riskfaktorer utifall att.

Permalänk
Medlem

Sedan det här med att folk inte tar det på allvar, så håller jag verkligen med.

Allrahelst utomlands, såg igår ett galet klipp som visade folk som har blivit filmade via övervakningskameror hur dom medvetet sprider smittan genom att slicka på alla möjliga produkter i affären. I hissar så har dom spottat på knapparna och spridit ut spottet noga över alla knapparna.
Vissa fall så hade personen jagat andra personen för att springa upp till dom och hosta / spotta dom i ansiktet.
Jag skojjar inte heller det är det värsta.

Påpekade detta för polaren som även nämnde att samma sak hade hänt i iran och tyskland.
Dårar finns det ju gott om, men detta blir man ju nästan konspiratorisk över. Är dom betalda för att smitta så många som möjligt eller vad är felet i huvvet på dom?

Har lust att länka klippet här men sidan är inte speciellt barn eller forum vänlig så jag undviker nog det.
Finns säkert några på youtube med men har inte sökt efter dom. Försöker läsa/titta så lite som möjligt om coronan.

Men just hur kineserna betedde sig chockade mig, helt klart.

Ser att det är fler än jag som har ångest/panikångest som blev än värre utav det här, det jag kan tipsa om där är att helt enkelt inte titta på nyheterna, försök läsa så lite som möjligt om det. Vi kan inte påverka det ändå.

Vad jag gör istället är spelande eller film/serie tittande osv.
Fungerar hyffsat. Men att sitta i trådar som denna kan lätt trigga, så håller mig för det mesta borta härifrån med.
Men iom klippet jag såg igår så ville jag skriva av mig lite igen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefanp67:

Hade ont i halsen imorse och blev lite andfådd när jag promenerade från parkeringen till jobbet, 4 dagar efter hemkomsten från kanarieöarna.

Vände hem efter 30 minuter och arbetar hemifrån några dagar för säkerhets skull men hann träffa ett antal personer så jag hoppas det bara är vanligt ont i halsen.

När du säger andfådd menar du att du snabbt fick flås och kände att du inte orkade längre som om konditionen plötsligt var på noll? Vad jag förstått så är "shortness of breath" = "andtäppa" vilket verkar snarare betyda att du upplever en tillfällig "kvävning" för hela andningen fungerar inte. Om det är det sistnämnda så kan det vara något lunginflammationsvirus.

Helt rätt gjort att du gick hem. Du skall endast kontakta sjukvård om du upplever denna "andnöd" när du försöker sova för då är det allvar och då räknas du som "severe/critical case". Annars får du härda ut med febern och huvudvärken som medföljer tills att det blir bättre.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |