Permalänk

Köpa Multicooker?

Så jag kollar efter en multicooker. Verkar finnas mycket från Amazon och resten av världen, men inget som går att skicka till Sverige.

Någon som vet om det finns att köpa en hyfsad multicooker i Sverige? Vill att den ska ha slow cooker, air fryer, roasting, rice cooking. Presssure cooker är ett plus men inte måste.

Permalänk
Avstängd

Crock-Pot Express Multicooker 5,7L

Det är en SLOWcooker i kombination med TRYCKkokning vilket gör att det blir raka motsatsen till en SLOWcoocker. Grönsakssoppa görs med 10 min koktid t.ex.

Minns inte när jag köpte den, men det är väl snart ett år sedan.

Permalänk

@Exxovion
Har den air frying? Kollade på en ninja fodi, men fans inte i Sverige.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frejoh466:

@Exxovion
Har den air frying? Kollade på en ninja fodi, men fans inte i Sverige.

Nej det är som sagt bara en vanlig slowcooker/tryckkokare.

Någon airfryermodell tror jag inte finns hos svenska återförsäljare?

Och på tal om airfryer. Vi fick en sån i julklapp för några år sedan.

Provade den en gång... låter som en hårfön. Förstår inte riktigt grejen med dem, jag använder hellre den vanliga ugnen. Den låter inget.

Permalänk
Skrivet av Exxovion:

Nej det är som sagt bara en vanlig slowcooker/tryckkokare.

Någon airfryermodell tror jag inte finns hos svenska återförsäljare?

Och på tal om airfryer. Vi fick en sån i julklapp för några år sedan.

Provade den en gång... låter som en hårfön. Förstår inte riktigt grejen med dem, jag använder hellre den vanliga ugnen. Den låter inget.

Ok, kanske ska skippa air fryer då det inte finns i Sverige, och att importera blir omständligt. Men fungerar Crock-Pot Express Multicooker 5,7L bra som en riskokare med?

Letat lite efter recept med en slow/pressure cooker, men hitta mycket. Så om jag har svårt att hitta recept så borde jag iallafall kunna göra ris med den.

Permalänk

@Frejoh466: Det är ju ingen garanti att det är samma produkt som på bilderna men jag klickade upp första bilden på prisjakt och det står rice/risotto på en knapp. så troligen gör den ris

Visa signatur

{Streacom F12C} {Asus Rampage Formula IV} {Intel I7 4930K} {G.Skill Trident X 2400 Cl 10 4X4 GB} {Evga 970 ACX} {Corsair AX1200i} {Dark Rock TF} {1,2 TB SSD} {6 TB HDD }

Permalänk
Skrivet av SchaaSchaa:

@Frejoh466: Det är ju ingen garanti att det är samma produkt som på bilderna men jag klickade upp första bilden på prisjakt och det står rice/risotto på en knapp. så troligen gör den ris

Ris gör den, det gör nästan alla dessa typer av multicookers, men gör den ett bra jobb? Troligen inte som en riktig riskokare. Men jag vill ju inte ha över/under kokt ris.

Permalänk
Medlem

Jag har en tryckkokare som jag köpte från amazon.co.uk. Gör ris/grytor liknande i den.r Rekommenderas starkt, ett av mina bästa köp Tror modell kvittar. Tror enklast är att köpa från amazon.de.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frejoh466:

Ok, kanske ska skippa air fryer då det inte finns i Sverige, och att importera blir omständligt. Men fungerar Crock-Pot Express Multicooker 5,7L bra som en riskokare med?

Letat lite efter recept med en slow/pressure cooker, men hitta mycket. Så om jag har svårt att hitta recept så borde jag iallafall kunna göra ris med den.

Det ska den göra. Hur det blir har jag ingen aning om då jag kokar ris i en vanlig kastrull. Tycker det är snabbast/smidigast.