Trådlösa tangentbord missar knapptryckingar

Permalänk
Medlem

Trådlösa tangentbord missar knapptryckingar

Hej,

vi har ett gäng Windows 10 maskiner av olika sort på arbetet, både laptops och stationära sådana.
Vi har även en del olika tangentbord till dessa, dock alla trådlösa. På vissa av våra datorer så missar tangentborden under vissa tidpunkter knapptryckningar vilket gör att skriva mail eller annat blir en mardröm.

Detta händer flera gånger om dagen, vi har testat att byta till olika modeller av tangentbord från olika fabrikat men problemen kvarstår.
Jag har även testat att avinstallera samtliga drivrutiner i enhetshanteraren under fliken tangentbord, det ger ingen effekt heller.

Har googlat runt lite och testat det jag kan komma på utan någon framgång. Har aldrig upplevt detta problemet förr, det började för kanske 3-4 månader sedan. Så frågan är om det finns någon Windows uppdatering som orsakat detta eller vad det kan vara.

Någon som har tips att testa?

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem

@Holmgren3n:
Kolla batteriet, min trådlösa mus beter sig som du nämner när batteriet börjar sina.

Permalänk
Medlem

@lassesjo: Tja, kollat det på alla tangenbord både dom som drivs med AA och uppladdningsbart via t.ex. micro-usb!

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!