Crytek antyder återigen Crysis Remastered

Permalänk

Suck nu kommer det massor "kan den och den köra Crysis Remastered...".

Crysis är inget dåligt spel men man spelar det för grafiken inget annat. Skjutmekaniken är inte särskilt kul i spelet tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Alltså det var inget bra spel rent gameplaymässigt men är sjukt att så här 13 år senare så ser spelet fortfarande riktigt bra ut.

asså.. jag tyckte det va rätt okey gameplay mässigt faktiskt... Men jag är ingen riktig spelnörd som spelat igenom hur mycket spel som helst..
Men i sin genre tycker jag det va coolt-

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Jag spelade aldrig crysis. Var det ett superbra spel? Episkt bra?
Kanske blir dags iom detta.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Intressant! Tycker dock personligen att spelet fortfarande är direkt skitsnyggt så har typ svårt att se poängen i detta däremot så verkar det flippa ur totalt vid högre upplösningar så kanske behövs av andra skäl.

Förstår inte riktigt folk som bashar gameplayet, tyckte det var väldigt underhållande, framförallt med hänsyn till hur öppet spelet var.

13 år gammalt och det står sig fortfarande bra mot nya spel grafiskt. Det är ändå rätt galet när man tänker på det. Får hoppas att även denna remake är fem år före i tiden

Permalänk
Medlem

Minns att jag aldrig spelade klart Crysis då jag helt enkelt tyckte spelet var tråkigt. Kommer inte ge mig i kast med denna version om den släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Kan något mediokert vara extremt?

Tänk dig hissmusik, du stör dig inte på det men skulle den spelas på radion hade du bytt kanal.
Crysis är 10/10 de första 1-2h och faller sen av till en 5/10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

Jag spelade aldrig crysis. Var det ett superbra spel? Episkt bra?

Absolut inte, inget av det. Hade det inte varit för deras väldigt imponerande men samtidigt väldigt krävande spelmotor så hade vi nog inte pratat om det idag.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra

@lastninja: Tyckte det var riktigt bra!

Sedan är ju smaken olika. Har spelat de andra spelen i serien också och även de är bra om än inte lika bra kanske.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Inaktiv

Jag spelade Crysis för första gången för typ 4 år sedan. Tyckte det var riktigt bra. Kan tillägga att jag moddade sönder det så det såg supermodernt ut, men rent spelmekaniskt är det fortfarande grymt tycker jag.