Hummande ljud fran datorn utan aktiva komponenter?!

Permalänk
Medlem

Hummande ljud fran datorn utan aktiva komponenter?!

Pa senaste tiden har jag blivit lite irriterad pa ljudet fran min dator, alltid varit lite for hogt for min smak.
Sa jag bestallde nya flaktar, jag fixade flakt kurvan pa GPU flaktarna, har sankt AIO pumpen lite m.m. Efter allt detta blev det tystare men fortfarande nagot som ar kvar. Frustrerad sa borjade jag felsoka.
GPU flaktarna star still pa 0% - check
Kopplade ur alla chassi flaktar - check
AIO Pumpen kunde jag stanga av temporart - check
Det finns alltsa inga aktiva komponenter som ar igang (har endast en nVME disk och ett basic moderkort utan flaktar o dylikt).

MEN LJUDET AR KVAR. (kan tillaggas att det blir tyst nar datorn ar avstangd)
Vad kan jag ha missat?!

Tacksam for all hjalp..

mvh
Alex

Permalänk
Medlem

@Rupenbritz: Fläkten i nätagget?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Skrivet av Rupenbritz:

Pa senaste tiden har jag blivit lite irriterad pa ljudet fran min dator, alltid varit lite for hogt for min smak.
Sa jag bestallde nya flaktar, jag fixade flakt kurvan pa GPU flaktarna, har sankt AIO pumpen lite m.m. Efter allt detta blev det tystare men fortfarande nagot som ar kvar. Frustrerad sa borjade jag felsoka.
GPU flaktarna star still pa 0% - check
Kopplade ur alla chassi flaktar - check
AIO Pumpen kunde jag stanga av temporart - check
Det finns alltsa inga aktiva komponenter som ar igang (har endast en nVME disk och ett basic moderkort utan flaktar o dylikt).

MEN LJUDET AR KVAR. (kan tillaggas att det blir tyst nar datorn ar avstangd)
Vad kan jag ha missat?!

Tacksam for all hjalp..

mvh
Alex

Kan vara nätaggregatet.

Permalänk
Medlem

Haha.. slutade meka med datorer for nagra ar sedan att jag helt glomde bort natagget som e gomt i moderna chassin.. Ja de maste nog vara detta. Aterkommer