Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Huawei P40-serien – flaggskepp utan Google

Trädvy Permalänk
Cyberman
Registrerad
Dec 1999

Huawei P40-serien – flaggskepp utan Google

Rejäla kameralösningar och 90 Hz bilduppdatering är några av nyheterna när Huaweis presenterar Google-fria flaggskepp P40.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009

Ganska sugen.
Verkar perfekt förutom frontkameran. Men det kan jag leva med.

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2018

Finns det möjlighet att ladda ner Google Play Services på den? Kommer ihåg att man kunde göra det på Mate 30 Pro men vet ej ifall de har fixat så att det inte längre går. Jag kan leva utan Chrome, Gmail men jag behöver Swish/Bankid på min telefon.

GTX 1080 | i5-8600k 5GHz delidded | 16GB 3200MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005

Kan man få virus på den?

Ser riktigt trevlig ut faktiskt. Väldigt nöjd med min P20 Pro och det kändes som jag nyligen köpte den, men det här kanske man ska börja spara till. Teknik släpps för fort!

| i5 - 8600k | Noctua - NH-D15 | Asus - Prime Z370-P | Corsair Vengeance LPX 2x8GB @ 2400 MHz | NVIDIA GeForce RTX 2070 8GB | SeaSonic FOCUS Plus Gold 650W | Fractal Design Meshify C | Crucial - MX500 250GB / Seagate 2TB | AOC - C27G1 | Razer Ornata Chroma | Logitech G900 Chaos Spectrum | Steelseries Arctis 7 | Win 10 Home x64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2019

Helt klart en intressant telefon om det ej vore för handelskriget.
Jag tycker också de bättre telefonerna börjar bli dyrare och det skulle behövas mer konkurrens där. Jag minns när Huwaie började sälja telefoner och man fick en lite sämre telefon för mycket lägre pris, precis som OnePlus en gång var. Nu är det mycket mer samma priser på dem och Samsung s20 har få konkurrenter.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2017

Ytterligare en telefon man inte kan Swisha med. (Än!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Feb 2006
Skrivet av Viktorph:

Kan man få virus på den?

Ser riktigt trevlig ut faktiskt. Väldigt nöjd med min P20 Pro och det kändes som jag nyligen köpte den, men det här kanske man ska börja spara till. Teknik släpps för fort!

Nej men bakdörr till Peking, Android China Government Edition.

Trädvy Permalänk
Lyxfällan 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

Nyheten uppdaterad med uppgifter om lansering och prislappar!

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall (Forsa)
Registrerad
Sep 2003

intressant nalle men har nyligen skaffat en P30 Pro så skulle man få bli en testare så har något att trösta sig med

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 4 X 8Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm Benq XR3501 AMVA 35" Curved

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Dasbomber:

Finns det möjlighet att ladda ner Google Play Services på den? Kommer ihåg att man kunde göra det på Mate 30 Pro men vet ej ifall de har fixat så att det inte längre går. Jag kan leva utan Chrome, Gmail men jag behöver Swish/Bankid på min telefon.

Bankid finns i Huaweis butik swish tror jag är på väg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2002

15500kr och saknar Googleapparna. Löjligt! De hade behövt prissätta den som ett budgetalternativ för att kunna sälja något utanför Kina.

/En Mate20Proägare

6700K| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance LPX 2400Mhz 16GB | ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Solid-State Drive 750 400GB| 2TB | OCZ Vertex 3 120GB | Corsair HX750 | Radeon HD6950 | Silverstone Fortress 02| 2xDell U2410 | Corsair Vengeance K70

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av Mats76:

15500kr och saknar Googleapparna. Löjligt! De hade behövt prissätta den som ett budgetalternativ för att kunna sälja något utanför Kina.

/En Mate20Proägare

Å fan då ser jag ingen anledning över s20. Trodde priset skulle vara runt 9k.

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mitt andra hem är i bussverkstan
Registrerad
Okt 2009

Har lite svårt med det där långsmala formatet. Gillar när den är lite bredare också, men det är som sagt min egen uppfattning.

FD define r4 vit// MB: ASUS MAXIMUS VII RANGER Z97 + HyperX Savage red 16GB (2x8GB) 2400Mhz// CPU: 4790K 4,8GHz + Corsair Hydro H75 PnP// GPU: EVGA GTX 970 4GB FTW+// System Disc: Samsung 850 evo 500Gb + Win10 x64// lagring: Seagate 2TB+Corsair Force3 SSD 120Gb// PSU: Corsair RM750x// MATTA: Xtrfy NiP Lightning Large// MUS: CM Storm Reaper aluminium// Tangentbord: ASUS CERBERUS// HUAWEI P20 PRO BLUE 128GB// ASUS N56VZ gammal och trött// IntegrityVPN via Bahnhof// Sennheiser PC 360 Special Edition 2017

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av jOnÄTÄn:

Bankid finns i Huaweis butik swish tror jag är på väg.

Betyder det att Bank ID nu funkar på AOSP utan Google Play services?

Trädvy Permalänk
Lyxfällan 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

@pålis: det här är så vitt jag vet ett samarbete mellan Huawei och Bank ID, så det är nog inget du kan installera på vilken given installation av AOSP som helst.

Trädvy Permalänk
Lyxfällan 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

Har ett testex inne nu, så undrar någon något är det bara att hojta till så ska jag kolla upp det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2014

@loevet: Hur är Huawei butiken är den lika tom som toapapperhyllor i matbutikerna?

🌐 Cisco CCNA, Aruba ACSA

Pågående CWNP CWNA

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2018

@loevet: Hur funkar face-unlocken? Bra i ett mörkt rum t.ex?

GTX 1080 | i5-8600k 5GHz delidded | 16GB 3200MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2006

Väldigt nyfiken om den fungera med senaste pryl som passar till IOS, Andriod och Windows, typ Bluetooth 5 hörlurar.

My Rig https://www.prisjakt.nu/list.php?l=3739433&view=m
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Trädvy Permalänk
Lyxfällan 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

@TheBodyLotion: den är ganska tom för den som är van vid Google Play Store. Av de fem första apparna jag försökte ladda ned fanns ingen tillgänglig i App Gallery. Jag var tvungen att söka upp APK-filerna för Slack, Discord, Trello, Feedly och Dropbox via webbläsaren (och jag laddade ned APK:n för Chrome också för den delen).

Av de fem var det endast Trello som inte fungerade alls, eftersom den förlitar sig på Googles tjänster och appen antar att dessa finns på plats i Android.

Trädvy Permalänk
Lyxfällan 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

@Dasbomber: det har jag inte hunnit testa än, men framåt kvällen när det blir dunkelt här i lägenheten ska jag kolla hur det fungerar 👍

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

När man tar bort saker blir det helt plötsligt dyrare det lärde vi oss från apples 3,5mm uttag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I Villan
Registrerad
Jul 2001

Årets iskallaste elektronikpryl...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingfors
Registrerad
Jun 2004
Citat:

Ultrapremiummodellen P40 Pro+ följer till största del specifikationerna för P40 Pro, men adderar en andra telefotokamera på 8 megapixlar med 10× optisk zoom. Denna kompletterar en andra telefotokamera med optisk zoom på 3× förstoring vilket tillsammans ska ge äkta optisk zoom på 13× innan den digitala förstoringen tar vid.

Försöker fortfarande tolka vad som försöker sägas här...

Hur många telefotokameror har den? Hur kombinerar man två olika zoom? Speciellt nyfiken på hur 10x och 3x kombineras till 13x istället för 30x.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
V. Frölunda
Registrerad
Sep 2003

@ajp_anton:
10+3=13

Odla hemma, odla borta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingfors
Registrerad
Jun 2004
Skrivet av TrumJalle:

Kan du förklara vilken typ av zoom-kombinering resulterar i + istället för *?

Trädvy Permalänk
Lyxfällan 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

@ajp_anton: det handlar om två telefotokameror, en på 12 megapixlar och en på 8 megapixlar, men den ena har 10x optisk zoom och den andra 3x optisk zoom. De slås ihop vid zoom, vid nära foto används 3x-kameran, när zoomen överstiger 3x växlar den till 10x-kameran och när det överstiger 10x kopplas digital zoom på och då kan den zooma 100x in i den optiska zoomen. P40 Pro har 5x optisk zoom, så när man överstiger 5x kopplar den över till att digitalt zooma in 50x i den optiska zoomen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingfors
Registrerad
Jun 2004

@loevet: Så hur kommer man upp i 13x optisk zoom, när det du säger toppar på 10x?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2019

Hard pass på prylar från Kina i den mån det går imo...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2009
Skrivet av Harbls:

Hard pass på prylar från Kina i den mån det går imo...

Då skulle du behöva slänga ut en stor del av all elektronik hemma om du tog din Kina-bojkott på allvar.