Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Gratis zombieslakt med World War Z hos Epic Games Store

Trädvy Permalänk
Skribent
Arvid Wittwång
Registrerad
Mar 2016

Gratis zombieslakt med World War Z hos Epic Games Store

Den 12 år gamla zombie-skjutaren Left 4 Dead kvalar in på topplistan hos många när det kommer till förstapersonsskjutare, där uppföljaren Left 4 Dead 2 kanske är snäppet vassare i min bok.

Förra året blåste utvecklaren Saber Interactive nytt liv i den gamla zombieslaktar-andan genom spelet World War Z, som i systersajten FZ:s recension beskrev som en blandning av Left 4 Dead och The Division – odöda i mängder och tredjepersonsvy med erfarenhetspoäng. Från de båda spelen lånas möjligheten till samarbete: Fyra spelare mot fyra miljoner zombies (i runda slängar).

För den som vill läsa mer finns exempelvis FZ:s recension och SweClockers referat av denna.

Spelet är gratis genom Epic Games Store till och med den 2 april.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2005

Precis laddar ner och kört ca 1 timma. Riktigt kul faktiskt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2019

Bra spel

9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Aorus 32GB 3200MHz • RTX 2080 Gaming OC • Kraken Z73 • Corsair AX1000 • Samsung NVMe 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

LG 38GL950G • Audeze Mobius • Logitech G915 • Logitech G603

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2017

Grymt!

Ryzen 5 3600x | RX 5700 XT ROG STRIX OC | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz | Dell 24" S2415H 1920x1080 60 Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Maj 2011

Laddade ner, körde 2-3h med ett gäng kompisar, avinstallerade.

Mer enformigt spelande annat än koreanska F2P MMO's eller mobilspel får man leta efter...

R > MSI X470 AC | Ryzen 7 2700X - H100i | 32Gb 3000Mhz | MSI RTX 2070 |
G > VG278 | PG278Q | G810 | G502 | G933 | Scarlet 2i2 | JBL305 | HD579 |
B > MSI GT75 Titan 8RG | i9 8950HK | 32Gb 2666Mhz | GTX 1080 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cybertomheten
Registrerad
Jan 2002

De vill ha din data!

r_wateralpha 1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

Hej.
Vad händer efter den 2 april, behåller man spelet gratis även då ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2009

@mackebacke: Ja du behåller alla spel du får från epicgames. jag har väl fått 40 spel vid det här laget. dock bara ett fåtal jag installerat.

Trädvy Permalänk
Festpilot, Antiallo
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Nu har jag @Lan, @TheMadPanda och @vargeEEEEn spelat ca en timme ihop på "normal". Helt klart ett lite elakare spel, samtidigt är några spelmekaniker nya från L4D2.

Helt klart ett okej "Gratisspel".

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2010

Gratis är gott! Tänkte köpa det redan på mellandagsrean så nu när jag fick det blev jag glad. Alla 4 bröder skaffade det samtidigt hehe

AMD Ryzen 5 2600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Tänkte jag skulle prova. Blev tvungen att verifiera mig med koreanskt id (eftersom jag är i korea).

No way around. Waste of time.

FUCK OFF med alla jävla identifierings skit! Så jävla trött att slösa min tid på sån skit. Alla bolag som envisas om det kan fara åt helvette.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Nov 2013

Orkar inte installera en spelklient till. Avstår detta spel. Tror jag inte kommit längre än ett testlir på nåt gratisspel jag laddat ner innan jag tröttnat. Left 4 Dead 2 släpptes som gratis christmas gåva 2013 och det är väl det enda spel som är värt att spela

Offtopic:
Och så denna j-a tidsomställning. Hoppas att dom ändrar till enbart sommartid nästa gång

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av AMD-FX:

Orkar inte installera en spelklient till. Avstår detta spel. Tror jag inte kommit längre än ett testlir på nåt gratisspel jag laddat ner innan jag tröttnat. Left 4 Dead 2 släpptes som gratis christmas gåva 2013 och det är väl det enda spel som är värt att spela

Offtopic:
Och så denna j-a tidsomställning. Hoppas att dom ändrar till enbart sommartid nästa gång

Du behöver inte installera för att få det gratis.

3770k 5GHz @ 1.37V NH-D15 - ASRock Z77 Extreme4(RIP) PRO4 - Corsair Vengeance 16GB - Asus GTX 1070 ROG STRIX @ 2050MHz - Samsung 830 128GB/Samsung 850 Evo 500GB - Antec TP 650W - Fractal Design Define R4
Full spec

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Wenro:

Du behöver inte installera för att få det gratis.

Ok, men va tvungen att skapa ett konto så jag brydde mig inte.

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Dec 2019
Skrivet av H_Bozz:

Tänkte jag skulle prova. Blev tvungen att verifiera mig med koreanskt id (eftersom jag är i korea).

No way around. Waste of time.

FUCK OFF med alla jävla identifierings skit! Så jävla trött att slösa min tid på sån skit. Alla bolag som envisas om det kan fara åt helvette.

Det finns inga "bolag" som envisas om det. Sydkorea har haft otroliga problem med spelmissbruk, det är strikt åldersreglering på spel från MYNDIGHETERNAS sida i Sydkorea på grund av detta, vilket bolag som verkar i landet enligt LAG måste rätta sig efter. Lite märkligt att du inte är medveten om detta eftersom du är där?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av FRAAnstalld:

Det finns inga "bolag" som envisas om det. Sydkorea har haft otroliga problem med spelmissbruk, det är strikt åldersreglering på spel från MYNDIGHETERNAS sida i Sydkorea på grund av detta, vilket bolag som verkar i landet enligt LAG måste rätta sig efter. Lite märkligt att du inte är medveten om detta eftersom du är där?

Jo jag vet att det är regeringen som till stor är ansvariga för en stor del men det stämmer inte till 100%.

Det finns stor skillnad bland hur mycket identifikation som krävs bland olika bolag.

Dessutom så är jag ju INTE korean och det är OMÖJLIGT för mig att identifiera mig genom deras mjukvara som det ser ut nu, men EPIC games erbjuder heller ingen väg runt det hela för oss som inte är koreaner eller vill ha någon ID mjukvara på våra datorer. Inte ens VPN eller byta språk till engelska fungerar. Det samma gäller även t.ex netflix. Försökte signa upp mig på det men där krävde de att jag hade ett koreanskt bankkort och sim kort registrerat i samma namn.

Samtidigt som vissa andra bolag "bara" kräver att man har ett mobilnr som man får en pinkod skickad till.

Sånt jäkla trams med allt detta. Total waste of time!

Och för vadå? För min egen säkerhets skull?? Hahahahha

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

tack för tipset.

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2017

Hunnit lira 10 timmar redan. Grymt roligt faktiskt. Speciellt Horde mode!

Ryzen 5 3600x | RX 5700 XT ROG STRIX OC | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz | Dell 24" S2415H 1920x1080 60 Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2011

Köpte det första veckorna det var ute och spelade det kanske 2-3 gånger sen spelade man det aldrig igen så blir väl att installera igen och testa nu när spelet har fått en boost i nya spelare och content.

CPU Intel Core i9-7900X 4,3GHz - CPU kylare NZXT Kraken x62 - Chassi Be quiet! Dark Base Pro 900 - Ram G.Skill Trident Z RGB Series 64GB (8x8GB) 3600MHz - GPU Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti Aorus Xtreme 11GB - Moderkort Asus Rog Rampage VI EXTREME X299 - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD Samsung 850 EVO 1TB - Hårddiskar 3x Seagate Firecuda 2TB SSHD - PSU Corsair HX750i 750W 80+ Platinum

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Okt 2001

Jag var skeptisk till detta i början men efter att ha testat det så insåg jag att det var riktigt kul i co-op

GUD VÄLSIGNE DIG!
Xeon W3680 3.33Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2006

Fan tänkte jag ett bra gratis spel såg sen "Epic Games Store" så nej tar och skippar det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2011

Spelar rätt ofta.
Trött på telepati taktik, headset är ju bra.....

Mattan11

Intel 6700K, MSI Z170 KRAIT
Asus STRIX 980ti, SAMSUNG 840 EVO 256 Gb
XONAR U7, 3 x QNIX 2710 LED,
LIAN LI D 600, 2 x 420mm ALPHACOOL 60 mm, Fullcover block GPU, CPU FULL COPPER.
QPAD MK-85, Razer basilisk mus