kommer inte åt delad mapp från datorn via nätverket

Permalänk

kommer inte åt delad mapp från datorn via nätverket

efter nya installationen av windows så har jag inte lyckats komma åt mina delade filer via min mediaspelare som är kopplad till mitt nätverk. jag minns att jag hade samma problem för några år sedan då jag uppgraderade från win 7 till 10an.

nätverket på datorn var satt på publikt nätverk så jag ändrade till privat och då så ser jag i alla fall vad jag delar ut från datorn men jag kommer inte åt det via min mediaspelare kopplad till mitt nätverk alltså.
har ställt in "file and printer sharing" i advanced sharing settings men det hjälper inte.

vad kan det vara för fel?

Permalänk
Medlem

Aktivera smb 2.0 på din share om den har stöd alt aktivera smb 1.0 på windows (ej rekomnenderat).

Permalänk
Skrivet av Skippy:

Aktivera smb 2.0 på din share om den har stöd alt aktivera smb 1.0 på windows (ej rekomnenderat).

aktivera smb 2.0 på det jag delar från datorn till nätverket?
men är inte 2.0 nyare och då borde det väll inte funka på mitt nätverk då mediaspelaren är äldre..?
det fungerade på förra versionen av win10 btw. är det något nytt på 1909 versionen vad gäller nätverk och delning?

nu kommer det inte ens upp något av det jag delar unmder "this computer/network...såg ju det igår..
måste man kanske ha ett microsoftkonto för denna funktion? jag valde inte det när jag installerade windows