Vi bygger lyxig speldator till FZ med Gigabyte Aorus

Permalänk
Medlem

Jag vill också vara polare med Gigabyte och Intel!

Men hörrni, borde ni inte koppla ESD-mattan till jord?

Permalänk
SweClockers
Skrivet av DasIch:

Jag vill också vara polare med Gigabyte och Intel!

Men hörrni, borde ni inte koppla ESD-mattan till jord?

Vilken jord? </trollning>

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Är FZ-Calle smyggöteborgare?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Men hörrni, borde ni inte koppla ESD-mattan till jord?

Hörru, ESD-mattor ska inte kopplas till jord, de ska kopplas till det man arbetar med,
målet är att undvika potential-skillnader mellan en själv och det man arbetar med.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Hörru, ESD-mattor ska inte kopplas till jord, de ska kopplas till det man arbetar med,
målet är att undvika potential-skillnader mellan en själv och det man arbetar med.

Skadar inte att jorda dom, framförallt inte om inte alla komponenter man ska använda får plats på mattan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Hörru, ESD-mattor ska inte kopplas till jord, de ska kopplas till det man arbetar med,
målet är att undvika potential-skillnader mellan en själv och det man arbetar med.

Det är standard att jorda enligt ESDA, ANSI, ISO med flera.

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av cyklonen:

Är FZ-Calle smyggöteborgare?

Haha, kanske i sinnet!

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem

GPUn med de mest imponerande RGB effekterna på marknaden och ni väljer att montera det horisontalt. Skäms på er sweC.

Permalänk
Medlem

Tummen upp för en vinklad 24-pin connector 👍😁👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Svängig musik @Ozzed.

Yes!

@ozzed, 8-bit groove king

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk

Ang. jordning och esd har ju vi ju redan denna utmärkta artikel https://www.sweclockers.com/artikel/18813-esd-eller-elektrost...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Yes!

@ozzed, 8-bit groove king

Tack och bock

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Intressant fråga som ställdes, första datorn.
Min första dator var en C64 med bandspelare.
Min första dator med Windows var en Cyrix 150Mhz PR200, 64MB EDO Ram @ 66Mhz, S3 Virge 2MB och en 1.5GB HDD @ 3200 rpm(tror det var 3200rpm..inte helt säker på om mitt minne stämmer) samt en 12x CD rom. Köptes 1997.