Deus ex mankind divided värt 40/50 spänn?

Permalänk

Deus ex mankind divided värt 40/50 spänn?

Tja! Det är så att jag köpte ett spel för 4.99 euro som jag sen återbetalade på steam. Så nu har jag 4.99 euro i Steam som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med men jag såg att Deus Ex Mankind Divided kostade 4.49 euro. Då är min fråga som rubriken: Är det värt 40/50 spänn? Eller ska jag köpa något annat?

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Relik 📜

Skulle jag säga! Skrev en kort recension på FZ för några år sedan.
https://www.fz.se/forum/trad/432363-deus-ex-mankind-divided-s...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Definitivt värt det! Mycket spel för den pengen. Bra gameplay där man kan lösa problem som uppstår på olika vis vilket tilltalar mig åtminstone.

Permalänk
Hedersmedlem

Ett av få spel jag spelat igenom mer än en gång.
Så jag tycker ju helt klart att det är en hit ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Ok! Då får det bli det då! Problemet är ju bara att jag inte vet om min usla dator kommer att klara av spelet. Vill så gärna ha högsta grafiken men får säkert ha lägsta.

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Söderbäck:

Ett av få spel jag spelat igenom mer än en gång.
Så jag tycker ju helt klart att det är en hit ;).

Haha, den är jag nyfiken på dock!

Alltså, slutet är ju.. kass? Varför plåga sig dit flera gånger?

Dold text
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emilakered:

Haha, den är jag nyfiken på dock!

Alltså, slutet är ju.. kass? Varför plåga sig dit flera gånger?

Dold text

Körde no kills - no takedowns andra vändan. Inge våld. Bara detektiv ;).
Med ett undantag. Nån robot som pangar på civila i kloaken. Robotarna behövde stoppas helt enkelt.

Slutfighten skulle kunna bli det andra undantaget - men det löstes elegant genom att helt enkelt inte spela den delen. Var liksom färdig när jag kom dit andra gången.

Edit:
Så behållningen andra vändan låg väl i att se om det funkade att spela igenom alla delar på det sättet. Gav en ny upplevelse. Men blir bara givande om man redan rotat igenom typ allt i spelet innan så att det inte finns nån känsla av att "missa något".

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Nej, det är ett av de sämsta spelen som någonsin skapats, gameplayet är extremt jankigt, det är trasigt ur lådan och man måste fixa med mouse-aim för att få det något spelbart. UI't är uselt med. Det är en ren konsolport, inte värt att spela på PC. Finns få spel som har sämre gameplay på PC än Mankind Divided.

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Nej, det är ett av de sämsta spelen som någonsin skapats, gameplayet är extremt jankigt, det är trasigt ur lådan och man måste fixa med mouse-aim för att få det något spelbart. UI't är uselt med. Det är en ren konsolport, inte värt att spela på PC. Finns få spel som har sämre gameplay på PC än Mankind Divided.

Aja 4,69 euro är ju ingenting jämfört med original priset så då är det ju värt det om det är ett sånt dåligt spel. Dom 35 minuterna jag har spelat än så länge kändes helt ok. Har spelat mycket sämre spel än Mankind Divided om jag ska vara helt ärlig. Kändes inte alls jankigt och kändes inte så trasigt heller.

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk

Lätt värt ja. Faktiskt en av dom bättre spelupplevelser jag haft på senare år. Tror det var bra att vänta lite med att spela för när det släpptes hade det performance issues vill jag minnas.

När jag lira för något år sen flöt det på bra. Riktigt grym upplevelse och spännande att utforska.

Permalänk

Konstigt att det finns de som älskar spelet och de som hatar spelet. Är det medianen man ska gå efter?