PC äger spelkonsoler i Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ulf Svensson:

Kan ju knappast betraktas som fusk, är konsolspelarnas eget val att använda sämre utrustning, ingen som hindrar dem att istället gå över till pc. Använder man undermålig utrustning får man helt enkelt räkna med att hamna i underläge. Ungefär som om ett fotbollslag som själva valt att spela barfota skulle gnälla över att de får stryk av de andra lagen som använder fotbollsskor.

Sitter själv med ett Switch och jag underkastar mig dig, du mäktiga PC-Gud, du mäktiga som besitter mus och tangentbord som vapen istället för styrspakar och knappar, du med mäktigare rustning - inte skall jag, blott en dödlig, ens tänka tanken att möta en Gud i strid.

Permalänk
Medlem

Inte ens tänkt på, finns fusk till konsoler?
Ett "visst spel" till PC verkar ha en del spelare som aldrig har en dålig dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde72:

Inte ens tänkt på, finns fusk till konsoler?
Ett "visst spel" till PC verkar ha en del spelare som aldrig har en dålig dag.

Det vanligaste fusket idag i onlinespel på konsoll är moddade handkontroller, man kan exempelvis få skott att avfyras i maxfart ett exakt antal ms mellan varje knapptryck, makron etc. Utöver detta finns en rad olika nätverksfusk, allt från DDOS till medveten fördröjning/paketförlust (mest för att förstöra spel). Mig veterligen finns inga sk aimbots eller wallhacks.

Permalänk
Medlem

Kan tyckas elakt, men ibland måste man hoppa in och påminna konsollnissarna om vem som har bäst gamingrigg.

Annars kan de få för sig en massa dumheter.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk

Känns nästan som ett "april april", men en jävligt bra sådan!
Verkligen trovärdig, och fullt realistisk!

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Tja, jag har smakat på "aimsupport" för konsol i pc spel, inget kul.
När vi skulle porta AA:PG till PS4 var det en del utvecklare som körde aimsupport på "11", lite försmädligt att bli ägd av en spelutvecklare på handkontroll..

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Skrivet av BrottOchStraff:

Fast konsol-eliten påstår ju ofta att de är lika bra med handkontroll som PC-spelarna är med mus och tangentbord

Ja, eller hur. Att det tar en kvart att vända sig om 180° istället för bråkdelen av en sekund. Tiden är subjektiv?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7800 XT | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

Nu spelade jag visserligen Jedi Knight-spelen på dator, men hur pass mer underlägsen blir man med handkontroll i ljussabelstrider egentligen?
Är det som att ge sig an Capra Demon med tangentbord och mus?

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Testpilot
Skrivet av ClintBeastwood:

Ja men man pajar ju upplevelsen för andra genom att ansluta så man spelar emot konsolspelare om man nu har ett sånt jävla övertag + mängder med år bakom sig i spelet. Vari ligger det roliga med att gå in och förstöra spelet för massa andra? Har man ett sådant övertag så går man ju knappast in för något annat än att just förstöra vilket känns fruktansvärt tråkigt och trasigt. Nu har ju inte du försvarat beteendet men tyckte ditt inlägg passade att citera ändå

S.ka. "pub-stomping" är ju väldigt vanligt och något som kan vara rätt så kul faktiskt, även om det i mitt tycke fort blir rätt träligt.

Som att göra ett nytt konto i *insert valfritt populärt F2P spel* och börja lira ranked från början, medan du själva verket sitter i dom högre ligorna på ditt huvudkonto.
Vet att jag själv gör det i mellan åt, men oftast är det för att man har vänner i dom lägre ligorna som då kräver att man kör på "smurf konton" eftersom dom flesta spelen inte tillåter att t.ex. en "Diamond" spelare matchar med en "Silver" - Man har helt enkelt inte något val än att köra över vissa stackare om man vill spela med sina vänner.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

S.ka. "pub-stomping" är ju väldigt vanligt och något som kan vara rätt så kul faktiskt, även om det i mitt tycke fort blir rätt träligt.

Som att göra ett nytt konto i *insert valfritt populärt F2P spel* och börja lira ranked från början, medan du själva verket sitter i dom högre ligorna på ditt huvudkonto.
Vet att jag själv gör det i mellan åt, men oftast är det för att man har vänner i dom lägre ligorna som då kräver att man kör på "smurf konton" eftersom dom flesta spelen inte tillåter att t.ex. en "Diamond" spelare matchar med en "Silver" - Man har helt enkelt inte något val än att köra över vissa stackare om man vill spela med sina vänner.

Det kan vara roligt att sätta på fusk så man får alla vapen i GTA också men då påverkar det inga andra spelare. Jag vet i fan om det du håller på med är så mycket bättre än att ladda ner något fusk och du förstör upplevelsen för andra för att mata ditt eget ego. Spelet är inte meningen att ha crossplatform men ändå utnyttjar folk någon form av glitch. Måste du däremot starta en ny användare för att kunna spela med dina vänner pga rank så är det fel på spelet och det borde finnas en playlist där man kan möta vilket motstånd som helst.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av ClintBeastwood:

Det kan vara roligt att sätta på fusk så man får alla vapen i GTA också men då påverkar det inga andra spelare. Jag vet i fan om det du håller på med är så mycket bättre än att ladda ner något fusk och du förstör upplevelsen för andra för att mata ditt eget ego. Spelet är inte meningen att ha crossplatform men ändå utnyttjar folk någon form av glitch. Måste du däremot starta en ny användare för att kunna spela med dina vänner pga rank så är det fel på spelet och det borde finnas en playlist där man kan möta vilket motstånd som helst.

Nu har jag inte fuskat på den graden att jag kört med en massa odödlighetssaker eller typ Mod Menu i GTA, men har fuskat till mig pengar för att skippa en del av grinden i just GTA - Men det är en annan sak att diskutera huruvida man ser på RockStar's shark cards o.s.v.

Dock vad gäller att jag som 'säsongsveteran' går in och möter nya spelare är i samma klass som fusk skulle jag vilja motsätta mig. Det är inte så att jag slår på en aim-bot eller använder någon exploit, jag råkar helt enkelt vara mer erfaren och det finns inte något som säger att samma spelare jag idag dödar 4 gånger inte kommer tillbaka och whoppar mitt arsle om ett par veckor eller månader

Men om man tar Jedi-spelet som artikeln handlar så kan jag hålla med om att det är ett skitit beteende och på gränsen till fuskande då det inte är något som är tänkt att fungera - d.v.s. en exploit, och bör således behandlas på samma vis som fusk i mångt och mycket.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Jedi academy på nya konsoler? Ens någon som spelar det online idag? känns som ett april skämt, fast swecs fulnyhet verkar iof ligga längre ner på första sidan.

Ska kosta $20+moms också, tydligen. Det priset, men inkl. moms var vad jag betalade på Steam för hela serien för några år sedan.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

mycket tjat om det här! Men finns det någon länk till video så man kan titta och njuta?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Jedi academy har en av dem mest dedikerade online communitys du kan hitta, med aktiva turneringar etc. med tanke på att inget annat star wars spel har så bra lightsaber combat med så sjukt många olika spelstilar att välja mellan gör academy har ett stort game mechanic djup vilket gör att gameplay är helt underbart.

Rätt så intressant att läsa, Jedi Knight Outcast samt Jedi Knight Academy är en av mina favoriter, kul att det fortfarande lever och frodas! Har det kommit en värdig ersättare som har den känslan och mekaniken?

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bewise:

Rätt så intressant att läsa, Jedi Knight Outcast samt Jedi Knight Academy är en av mina favoriter, kul att det fortfarande lever och frodas! Har det kommit en värdig ersättare som har den känslan och mekaniken?

kort svar nej. försök ifrån force unleashed och nu senast fallen order med lightsaber combat är inte samma sak och känns klumpig i jämförelse.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk

Jag har också testat dom nya men håller med att det inte alls är samma känsla.
Köpte outcast till xbox, jag och kompisarna satt och körde Light saber dueller och varvade det med free for all matcher mot bot:ar med alla vapen tillåtna.
Det var magiskt 😃😃
Sen köpte jag academy till PC och då körde jag ju inte med kontroll
men samma känsla i kontrollerna endå.
Provade academy till datorn för ett tag sen, även med kontroll i pinnacle tror jag det hette.
Det sög att köra med kontroll då men det ska tydligen inte gå att få till kontrollen riktigt på pc.
Man kanske skulle ta fram kysslådan och testa... 🤔🤔