Permalänk

Är min kylare sönder?

Hej! Skulle dra ut min Corsair AX1600i internal usb kabel för windows sa att den inte funkade. Så drog ut den och bytade plats med en annan internal usbkabel, vilket tydligen var strömmen för min AIO, jag har ROG Rijyn eller hur den stavas. Och när jag märkte det så stängde jag av datorn på direkten. När jag sedan startar datorn och öppnar Hwinfo64 så visar den 20 grader högre temperaturer än vad den annars visar. Har pumpen gått sönder eller vad har hänt? Nån som har någon idé? Med vänlig hälsning, Sebastian

Ps, vet det är dumt att göra när datorn är på... men trodde inte det var AIO kontakten..

Tillägg
Visa signatur

Rog maximus xi code z390 i9-9900k@5ghz. 2x Rtx 2080Ti vattenkylda. Corsair 1600watt. 32gb DDR4 4266MHz CL19 Vengeance RGB Pro. ASUS ROG Ryujin 360mm. Acer 27" Predator X27 4K 144Hz HDR G-Sync

Permalänk
Medlem

låter väl snarare som att den USB-port du hade din ax1600i pluggad i är trasig. Sätt kontakten till pumpen där den satt från början och se om den funkar.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

USB-kabeln används för att pumpen ska kunna prata med moderkortet, pumpen får ström via en SATA-kabel eftersom den behöver 12V. Det som kan ha hänt är att pumpen gått in i en default inställning med lägre varvtal.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Hej! Tack för era svar! Hur kan jag ändra hastigheten på pumpen? Mitt moderkort är asus rog maximus xi code.

Visa signatur

Rog maximus xi code z390 i9-9900k@5ghz. 2x Rtx 2080Ti vattenkylda. Corsair 1600watt. 32gb DDR4 4266MHz CL19 Vengeance RGB Pro. ASUS ROG Ryujin 360mm. Acer 27" Predator X27 4K 144Hz HDR G-Sync