Veckans fråga: Jobbar du hemma?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon14781:

GPS i halsbanden med geofencing. Går man utanför området eller är mer än 100 meter från gruppen så får man el-stöt delux. 🤣

Fanns väl någon film på 90-talet där de använde den typen i ett fängelse fast de var värre än en elstöt då hela huvudet sprängdes av.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Jag har VAB det senaste tre veckorna då två barn turades om att ha vattkoppor. Hoppade in och jobbade lite extra på helgerna för att dryga ut det låga bidraget man får.
Svårt att jobba hemifrån som lokförare. (Har frågat men fick ett blankt nej!)

Permalänk
Medlem

Tillbaka till kontoret för en vecka, efter tre veckor hemifrån innan man ska arbeta hemifrån igen.
Måste säga att det känns skönt att komma till kontoret igen. Att få tillbaka lite rutin i livet, det är för svårt att få till det hemma. Känns för avslappnat för min del att vara hemma så länge.

Permalänk
Medlem

Ett försök har gjorts.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Svårt att jobba hemifrån som lokförare. (Har frågat men fick ett blankt nej!)

Har din arbetsgivare inte hört talas om självstyrande fordon... du behöver ju knappt en ratt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Har din arbetsgivare inte hört talas om självstyrande fordon... du behöver ju knappt en ratt?

Train Simulator 2020

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Jag har kommit till jobbet hela tiden, även fast jag kan jobba hemifrån.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Acer XB271HU 1440p 165Hz G-sync | Acer XB270H 140 Hz G-sync
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stefflo:

Fanns väl någon film på 90-talet där de använde den typen i ett fängelse fast de var värre än en elstöt då hela huvudet sprängdes av.

Var den filmen jag tänkte på när jag skrev det 😂

EDIT: Filmen heter Wedlock från 1991 med Rutger Hauer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon14781:

Var den filmen jag tänkte på när jag skrev det 😂

EDIT: Filmen heter Wedlock från 1991 med Rutger Hauer.

Stämmer, har för mig att den var rätt bra också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon14781:

Var den filmen jag tänkte på när jag skrev det 😂

EDIT: Filmen heter Wedlock från 1991 med Rutger Hauer.

The Running Man med Arnold är annan film med samma system för att hålla fångarna på plats.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk

Jobbar som busschaufför. Frågade chefen om jag kunde jobba hemifrån men var tydligen en svår ekvation. 🤣

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Jag har jobbat hemifrån de senaste fyra åren så för min del förändras ingenting. It's the end of the world as we know it (and I feel fine) med andra ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Jobbar som busschaufför. Frågade chefen om jag kunde jobba hemifrån men var tydligen en svår ekvation. 🤣

Ah folk sitter ju hemma med ratt och kör buss på en simulator.. Det är väl bara för chefen att installera trådlös styrning på bussen och köpa en G29 till dig så kan du ratta bussen hemifrån, tycker jag

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Skrivet av sleepyoh:

Ah folk sitter ju hemma med ratt och kör buss på en simulator.. Det är väl bara för chefen att installera trådlös styrning på bussen och köpa en G29 till dig så kan du ratta bussen hemifrån, tycker jag

Jag ska vidarebefordra detta. Kör till Arlanda så det är ganska lugnt med folk. Alla anställda på Swedavia jobbar bara 40%.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

The Running Man med Arnold är annan film med samma system för att hålla fångarna på plats.

Finns ju även face-off där fångarna har boots på sig med magneter som fastnar i golvet när dom gör nåt dumt

Permalänk
Medlem

Sitter hemma sen i november, Sjukskriven pga pågående cellgiftsbehandling.
Hade jag jobbat så hade jag inte jobbat hemifrån då mitt jobb kräver att jag är på plats.

Visa signatur

Game : FD Meshify S2 Blackout, CPU : Intel Core i7 10700K
MB : ASUS ROG STRIX Z490-E GAMING, GFX : Asus RTX2070 Strix.
RAM : Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16
Leksaker: Canon 6D, Canon G7X MKII. DJI Mavic Pro.

Permalänk

Anestesisjuksköterska så jobba hemifrån går ej.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Asus Z370-A | i7 8700K@4.8ghz | Noctua NH-D15 | Corsair DDR4 3000 16GB | Corsair RM750X 750W v2 | Red Devil 5700 XT | OCZ 240GB SSD | BENQ ZOWIE XL2546 | Corsair K70 Rapidfire RGB | Zowie FK2 | Zowie G-SR-SE | AKG K712 Pro | AKG K371 | Sennheiser HD6xx | Schiit Audio Asgard 2 | THX AAA 789 | Topping E30 |

Permalänk
Medlem

Är korttidspermitterad från jobbet till och med den 20 april, som det ser ut nu, och är därför "ledig" med 92,5 procent av lönen.

Det börjar bli lite svårt att fylla ut tiden nu, det blir väldigt många, långa promenader.

Plus att jag gett mig satan på att jag ska lära mig Fusion 360 för att kunna skriva ut roliga grejer i min nya 3D-printer, och än så länge är det faktiskt rätt roligt. Givande.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3Dfx Rampage:

jobb där man kan jobba hemifrån är inget som jag kallar jobb. Det är fuskjobb som utgör inget större samhällsnytta....blir lite less på er kontorsråttor som klagar hur tråkigt ni har det...ungefär som politiker, landstingtjänstemän och annan "kreativ" arbetskraft....usch...

@3Dfx Rampage: Du sitter alltså på ett forum på Sweclockers, som löpande publicerar nyheter om nya tekniska framsteg, och sen klagar du på att vi ingenjörer med kontorsjobb inte tillför nån samhällsnytta... shit alltså. Hur tror du samhället hade sett ut utan ingenjörer???

Permalänk
Avstängd
Skrivet av instream:

@3Dfx Rampage: Du sitter alltså på ett forum på Sweclockers, som löpande publicerar nyheter om nya tekniska framsteg, och sen klagar du på att vi ingenjörer med kontorsjobb inte tillför nån samhällsnytta... shit alltså. Hur tror du samhället hade sett ut utan ingenjörer???

Dessutom har han "3Dfx Rampage" som nickname... sigh.

Hoppas det blir mer "jobba hemifrån" även i framtiden när Corona försvunnit. Det är ju underbart att jobba hemifrån.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk

Yrkesofficer, svårjobbat hemifrån. Blir bara gaming hemma om jag ens skulle låtsasjobba hemifrån. Noll disciplin med gamingburken tillgänglig.

Permalänk
Medlem

Ja en annan jobbar inom Vården.. Och det var inte ok att jobba hemifrån... Trist.. flesta ska inte träffa folk hålla sig inne.. en annan ska ta hand om covid-19 smittade personer..

Permalänk
Medlem
Skrivet av StaffSergeant:

Yrkesofficer, svårjobbat hemifrån. Blir bara gaming hemma om jag ens skulle låtsasjobba hemifrån. Noll disciplin med gamingburken tillgänglig.

Yrkesofficer med noll disciplin?! Funderat på att byta karriär?

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 3Dfx Rampage:

jobb där man kan jobba hemifrån är inget som jag kallar jobb. Det är fuskjobb som utgör inget större samhällsnytta....blir lite less på er kontorsråttor som klagar hur tråkigt ni har det...ungefär som politiker, landstingtjänstemän och annan "kreativ" arbetskraft....usch...

Hahaha. Är du dum på riktigt eller bara på låtsas?

Permalänk
Skrivet av Mindfighter:

Yrkesofficer med noll disciplin?! Funderat på att byta karriär?

Njea, disciplinen är generellt god, men hemma blir det bara gaming och är således ingen lämplig miljö för arbete, mest det jag ville påskina.
För övrigt är jag glad över att inte ha ett traditionellt kontorsjobb, hade dött av skärmtidsöverdos och naturbrist.
Glad påsk!

Permalänk

Jobbar hemma ett par dagar i veckan, känns som att man får mer gjort hemma konstigt nog. Färre kollegor som kommer med frågor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3Dfx Rampage:

jobb där man kan jobba hemifrån är inget som jag kallar jobb. Det är fuskjobb som utgör inget större samhällsnytta....blir lite less på er kontorsråttor som klagar hur tråkigt ni har det...ungefär som politiker, landstingtjänstemän och annan "kreativ" arbetskraft....usch...

Så bra skrivet.. Sen alla som gnäller att dom måste vara hemma, Varsågod bara kom till vården och jobba om ni har såå förbaskat tråkigt hemma,, VI skulle vara jävligt glada om vi fick vara hemma.. Men vi får inte, för vi har ett jobb som måste göras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Så bra skrivet.. Sen alla som gnäller att dom måste vara hemma, Varsågod bara kom till vården och jobba om ni har såå förbaskat tråkigt hemma,, VI skulle vara jävligt glada om vi fick vara hemma.. Men vi får inte, för vi har ett jobb som måste göras.

1. Att man ens kan uttrycka sig så som 3dfxrampage gör
2. Att någon sedan håller med
3. Ni är medvetna om att alla människor fyller olika funktioner i ett samhälle? Eller är ni bättre än alla andra människor?

Vidrig syn på folk...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3Dfx Rampage:

jobb där man kan jobba hemifrån är inget som jag kallar jobb. Det är fuskjobb som utgör inget större samhällsnytta....blir lite less på er kontorsråttor som klagar hur tråkigt ni har det...ungefär som politiker, landstingtjänstemän och annan "kreativ" arbetskraft....usch...

Får väl hålla med om att det finns sjukt mycket värdelösa kontorsjobb, de vänder papper och går på dumma möten.

Mycket åt HR hållet är just sånt skit.

Men om du tror alla kontorsjobb är onödiga så kan du ju fundera ut vilka jobb som skapat den plattformen du sitter och skriver på.

Men du kanske klarar dig utan spel, hemsidor och digitala tjänster?

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Får väl hålla med om att det finns sjukt mycket värdelösa kontorsjobb, de vänder papper och går på dumma möten.

Mycket åt HR hållet är just sånt skit.

Men om du tror alla kontorsjobb är onödiga så kan du ju fundera ut vilka jobb som skapat den plattformen du sitter och skriver på.

Men du kanske klarar dig utan spel, hemsidor och digitala tjänster?

uppvuxen helt utan datorer plattor och smarta mobiler. 1990-1995 i Lettland var som 70talet i sverige. Är nog en av de få som inte skulle sakna att dessa försvinner, även om det underlättar en del😎👍