Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Nya prylar i butiken – just nu fraktfritt över 500 kronor

Trädvy Permalänk
Cyberman
Registrerad
Dec 1999

Nya prylar i butiken – just nu fraktfritt över 500 kronor

Nya "Gubben" intar butiken med en kaffemuggar, kepsar, T-shirts och en fråga till gemenskapen – vad vill ni se mer av framöver?

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Tannhäuser Gate
Registrerad
Sep 2003

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2008

Fina! Trevligt med fri frakt men samtidigt lite elakt att lägga gränsen på 500:- när de flesta artiklar kostar *99. Om man t.ex. vill köpa en mugg och en t-shirt med den tjusiga nya gubben så har man 2 kronor kvar till fri frakt. (Jag vet att detta är en vanlig taktik på webbshoppar, men ändå.)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

200 kr för en mugg?

MB: Asus X470-f |CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: MSI 1070 Gaming X (Kraken x62+G12 kyld)
PSU: Rm750x v2
Ram: G.skill Trident Z 14-14-14-34 3200 Mhz 2x 8gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundbyberg
Registrerad
Aug 2005

När får ni in det trådlösa ESD bandet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015
Skrivet av draanexle:

200 kr för en mugg?

Jupp, hutlöst dyrt. Men å andra sidan köper man väl merch av den här typen för att stötta sweclockers. Tror det är ganska få som köper en mugg för att de tycker den är snygg (men vad vet jag).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

För lite nördstämpel

Nuvarande stationär AMD 3950x : 64Gb DDR4 @ 3733MHz : Asus ROG VII Formula : Gigabyte Titan x @ 1592/8000 : Samsung 2x256Gb 850 PRO ssd + 1x256Gb 950 PRO M.2 nvme : Corsair HX 750w : Cpu + Gpu i Custom loop från EK i ett NXTZ s340.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Apr 2003

Kommer ni släppa Musmattan igen? Hade tyvärr inte råd innan

• Intel Core i9 9900k • 32Gb Vengeance RGB Pro DDR4 • Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse • Samsung 970Evo 500Gb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Define R6C TG Gunmetal • Internet 500Mbit Bredband2 •

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av Tdoll:

Jupp, hutlöst dyrt. Men å andra sidan köper man väl merch av den här typen för att stötta sweclockers. Tror det är ganska få som köper en mugg för att de tycker den är snygg (men vad vet jag).

Jovars, vet. Jag köpte streamern Liriks musmatta vilket kostade typ 300kr. Men den var unik i design samt att varje köp gick till någon välgörelse där de skulle plantera träd.

Känns bara som design på mugg var lite tråkig, men finns nog inte så värst intressanta designs man kan ha på en mugg för att tycka den är värd 200kr hah.

bild på musmatta för den som inte orkar googla - https://cdn.designbyhumans.com/file/module/meta/079/5079/5918...

MB: Asus X470-f |CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: MSI 1070 Gaming X (Kraken x62+G12 kyld)
PSU: Rm750x v2
Ram: G.skill Trident Z 14-14-14-34 3200 Mhz 2x 8gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-=Sthlm=-
Registrerad
Sep 2004

@draanexle: Håller med. Speciellt nu under dessa svåra tider, med hög arbetslöshet som väntar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015
Skrivet av Spidey:

@draanexle: Håller med. Speciellt nu under dessa svåra tider, med hög arbetslöshet som väntar.

Om man blir arbetslös och måste börja vända på kronorna så vill jag påstå att det är ganska dumt att köpa en mugg oavsett om den kostar 200 kronor eller 100 kronor. Då köper man en som är minst lika bra för en tjuga eller två.

Det är en sak om Sweclockers sålde ansiktsmasker för hundra spänn i dess tider men när det kommer till sådana ickeessentiella ting som muggar och musmattor så tycker jag allt att de kan ta det pris de vill. Det kommer alltid finnas de som har råd oavsett om det råder lågkonjuktur eller inte.

Men som sagt, jag håller med om att det är dyrt för det man får så enda anledning jag kan se för att köpa en mugg är för att stötta företaget. Å andra sidan så vet jag inte riktigt om det är ett företag som behöver stödköp för att gå runt. Magkänslan säger inte det, men jag kan ha fel förstås.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Sep 2014

Skulle vilja ha en mugg som även har texten "i samarbete med ...." För att få den där nya autentiska swec känslan när man tar sig en sup kaffe.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Okt 2011

Det blåser upp till storm på kaffemuggsmarknaden!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2007

Vill man sälja produkter ska man nog inte slänga på en ruskigt ful gubbe 😂. Slår ju t.o.m Inets fula logga.
Ska tillägga att jag älskar både Inet och Sweclockers, men dessa jävla gubbar känns som en logga från 1975, och är inte säljande.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2017
Skrivet av unzane:

Vill man sälja produkter ska man nog inte slänga på en ruskigt ful gubbe 😂. Slår ju t.o.m Inets fula logga.
Ska tillägga att jag älskar både Inet och Sweclockers, men dessa jävla gubbar känns som en logga från 1975, och är inte säljande.

Det är väl lite som Noctuabrunt. Idén är kanske inte att det ska vara attraktivt och säljande till den stora massan (så att även de som inte ens vet vad Sweclockers är vill köpa), utan snarare att det är en slags identitetsmarkör.

Trädvy Permalänk
Benchmaskin 🍞
Kenneth Lindqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av AndersT:

Kommer ni släppa Musmattan igen? Hade tyvärr inte råd innan

Musmatta ja, men troligtvis inte exakt den vi hade innan. Vi har några idéer som vi ska testa.

Skrivet av draanexle:

Jovars, vet. Jag köpte streamern Liriks musmatta vilket kostade typ 300kr. Men den var unik i design samt att varje köp gick till någon välgörelse där de skulle plantera träd.

Känns bara som design på mugg var lite tråkig, men finns nog inte så värst intressanta designs man kan ha på en mugg för att tycka den är värd 200kr hah.

bild på musmatta för den som inte orkar googla - https://cdn.designbyhumans.com/file/module/meta/079/5079/5918...

Jag ser den här muggen som ett sätt att stötta SweClockers, men sen framöver ser jag det här som en chans att göra roliga motiv med saker som har hänt i video/testlabbet osv. Tänk Gurras champagne på FZ

Skrivet av anon246659:

Skulle vilja ha en mugg som även har texten "i samarbete med ...." För att få den där nya autentiska swec känslan när man tar sig en sup kaffe.

"I samarbete med Berrabub"! Vi löser det, jag skickar en faktura direkt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Aug 2013

Är de nya t-shirtsen slimfit? Köpte den förra och den var tok för tight för min smak tyvärr!
Nördiga grejer ska sitta bra och bekvämt! xD

Morderkort: Gigabyte Z390 AORUS MASTER - Processor: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB - Grafikkort: Gigabyte Extreme ED Aorus 1080ti 11GB - Interminne: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB PRO - SSD: Samsung 970 EVO 250GB, Samsung 860 EVO 1TB, Samsung 850-Series EVO 500GB - Processorkylning: Corsair Hydro H115i RGB Platinum - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: Corsair RM850X 850W v2 - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: CM Masterkeys Pro S, Headset: Kingston HyperX Cloud Flight, Skärm: Dell S2417DG 24-tums 1440p

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Apr 2003
Skrivet av Kenneth:

Musmatta ja, men troligtvis inte exakt den vi hade innan. Vi har några idéer som vi ska testa.

Jag ser den här muggen som ett sätt att stötta SweClockers, men sen framöver ser jag det här som en chans att göra roliga motiv med saker som har hänt i video/testlabbet osv. Tänk Gurras champagne på FZ

"I samarbete med Berrabub"! Vi löser det, jag skickar en faktura direkt!

Trist... Varför kan ni inte ta tillbaka den musmattan med?

• Intel Core i9 9900k • 32Gb Vengeance RGB Pro DDR4 • Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse • Samsung 970Evo 500Gb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Define R6C TG Gunmetal • Internet 500Mbit Bredband2 •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Dec 2004

Erbjuder ni fri frakt över 500kr hem också? NU i dessa tider så vi slipper åka till uthämtningsstället och flåsa varandra i nacken.

APEX=X-BERLING-X, QC=QMUG, Q2=Berla, BF V=X-BERLING-X
< Quake2-QC - 97-20 - Quake2.se
< Retrogamer - 88-20
< Bodybuilder - 02-20
< Familjen - 2012,2015 <3

Trädvy Permalänk
Moderator, Testpilot
f.d. Dinoman 🦖
Plats
Älmhult
Registrerad
Jan 2002

Nice.

Bara låt det rulla in!

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - Corsair H110i - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - ASUS ROG STRIX 1080 Ti @ 2000/12 000MHz - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
M-Skåne
Registrerad
Aug 2009

Grå och slätstruken intetsägande figur... nä...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011

Dricker inte kaffe men blir sugen på en mugg.