Permalänk
Medlem

En första gång för allt

Med de "nya" Fractal designe define R3 chassit så ville jag prova att få de att se snyggt ut. Och ja jag är rätt nöjd, även om man säkert kunnat gömma lite små sladdar bättre.

Men ja de tog +24timmar, inte konstant.

/Psy-ajaj

Besök galleriet här

Visa signatur

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (0x0000007F)

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, men jag skulle nog köra radiatorn i toppen eller bak, sen en sak du kan tänka på om du vill ha kvar det som du har det nu är att du kan vända på fläkten på radiator för att suga fräsch luft genom den, nu skjuter du luft igenom den och ut under chassit. Men annars tycker jag allt det ser bra ut

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk

Håller med ovanstående @BM-Mods jag hade vänt på fläkten i botten, om du vill ha radiatorn där så att den suger in luft istället igenom radiatorn, eller som han även nämnde att istället byta plats med den i toppen eller bak.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Fick inte plats upptill kör push&pull, fast jag skjuter ut undertill, var inne på de motsatta men trodde detta skulle de få ner tempen mer såhär, men ja kanske ändrar på de när jag återgår ork *haha*

Tack

Visa signatur

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (0x0000007F)

Permalänk
Medlem

Om det går kanske du kan dra fläktkablarna till pnp på baksidan så blir det lite trevligare. Sen borde du kunna ta ut hårddiskburar och fästa SSD med dubbelhäftande PP något lämpligt ställe
Snyggt annars!

Edit; missade de två mekaniska. Men en bur bör du kunna få bort för bättre inflöde ur fronten

Permalänk
Medlem

@Pjurta86: Har du inte problem med temperaturer så vänd inte fläktarna.
På detta vis slipper du väldigt mycket damm.

Folk är så enormt rigida med hur fläktar ska vara placerade. Få vet om att tex Corsair rekommenderar att fläktarna ska suga in luft om du har radiatorn i toppen. Alla bah.. fläktarna ska blåsa uuut.

Kontentan är att ha det som du vill om du inte har några problem eller får en klart och tydlig förbättring av att ändra.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Musikälskare

Bra jobbat!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Grymt tacksam över alla tips ska kika på att få kablarna till baksidan
Har inte hunnit flåsa så mycket så får undersöka temperaturen så snart jag kan har ju iaf 2 fläktar som tar in luft i fronten ^^

Visa signatur

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (0x0000007F)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

@Pjurta86: Har du inte problem med temperaturer så vänd inte fläktarna.
På detta vis slipper du väldigt mycket damm.

Folk är så enormt rigida med hur fläktar ska vara placerade. Få vet om att tex Corsair rekommenderar att fläktarna ska suga in luft om du har radiatorn i toppen. Alla bah.. fläktarna ska blåsa uuut.

Kontentan är att ha det som du vill om du inte har några problem eller får en klart och tydlig förbättring av att ändra.

Håller i regel med dig, fläkt som blåser in eller ut spelar minimal roll i ett normalstort chassi. Vad som spelar betydligt mer roll är ifall man t ex som här har en fläkt i botten och väljer att ha den som insugsfläkt. Har du då datorn ståendes på golvet där det i regel finns mer damm så kommer du snabbt antingen fylla datorn med damm eller om du har dammfilter så kommer du täppa till insuget med en dammpropp

Permalänk
Medlem

Har tidigare varit helt insyltad på att in med luft är bra, så har haft 80/20 i intag och minimalt utblås . Men vi detta bygge har jag 60/40 (utblås/intag) då inkluderat cpukylningen.
Den står på ett hyllplan ~1dm över golvet

Visa signatur

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (0x0000007F)