Urläckra Hob gratis hos Epic Games Store

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Urläckra Hob gratis hos Epic Games Store

Jag höll på att sätta kaffet i halsen igår när jag såg att det utmärkta och urläckra spelet Hob är gratis i Epic Games Store 😍 Det är utvecklarna bakom Torchlight-serien som skapat det och utöver riktigt läcker grafisk stil är det en spelmekaniskt trevlig fusion av Legend of Zelda och typ ... Ico kanske. Hur som helst, väldigt bra och väldigt gratis hos Epic Games Store. Råder er alla att plocka upp ett ex om ni inte har något principiellt emot just den affären

Hob är gratis fram till den 9 april, så passa på!

Länk till spelet hos EGS

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Tack, Tagit det samt alla tidigare titlar ifrån Epic

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem
Permalänk

Hob är riktigt bra, hoppas fler upptäcker det nu. Matt Uelmens (tidigare hos Blizzard, ansvarig för bla Diablo) soundtrack är fantastiskt.

Permalänk

Är det gratis att spela under en period eller kan jag fortsätta spela det även efter denna period om jag laddar ner det?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Är det gratis att spela under en period eller kan jag fortsätta spela det även efter denna period om jag laddar ner det?

@Knotvillage - Om du plockar det nu så är det ditt för alltid (om inte Epic Games ändrar sig antar jag).

De släpper nya spel varje torsdag som är gratis, bara att roffa åt sig.

Permalänk
Medlem

Ett spel som ingen köpte och som sänkte studion Runic Games.

Permalänk
Medlem

Har en del liknande spel på Epic Store, backloggen där är enorm. Även fast man kanske inte tänker spela allt till slutet.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Testade spelet, endast någon timme in. Otroligt mysigt och välgjort.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Hob är väldigt charmigt och mysigt att spela. Synd att det floppade totalt. 100% värt att prova.

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem

Kommer inte att spela detta så länge den finns på Epic Store.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Kommer inte att spela detta så länge den finns på Epic Store.

Okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Kommer inte att spela detta så länge den finns på Epic Store.

det löser du enkelt genom att köpa det på steam för 20euro.... eller är problemet att det finns på epic games? kollar du alltid om spelen finns på epic innan du kör dem? slutar du även spela spel som inte fanns på epic när dom hamnar där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Kommer inte att spela detta så länge den finns på Epic Store.

Skriver upp det här i min anteckningsbok:)
Jag tog det i alla fall. Jag gillar gratis spel!:)

Trevlig helg

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av iesa:

det löser du enkelt genom att köpa det på steam för 20euro.... eller är problemet att det finns på epic games? kollar du alltid om spelen finns på epic innan du kör dem? slutar du även spela spel som inte fanns på epic när dom hamnar där?

Om jag ska köpa ett nytt spel så undviker jag det om det finns hos Epic.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

@dlq84: Helt galet roligt spel! Jag och polarna har kört herren på teppan och slagits om luftballongen hela kvällen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Om jag ska köpa ett nytt spel så undviker jag det om det finns hos Epic.

Klokt.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Haha att folk ens orkar fortsätta med häxjakten på Epic.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

Såg mysigt ut, finns det att köpa till ps4?
Tänkte kanske lira det på 100”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Haha att folk ens orkar fortsätta med häxjakten på Epic.

Vad menar du med häxjakt? Det är ju faktum, hoppas bara att faktiska användare också har koll.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk

Detta kanske inte är rätt tråd men, såg att gog har Symmetry gratis just nu. Det kan inte mäta sig mot Hob men gratis är gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Vad är det som är klokt med att vara mot konkurrens? Att inte använda en plattform man inte gillar är naturligt, men att rata spel för att de finns på den plattformen, plus andra plattformar, blir något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Vad är det som är klokt med att vara mot konkurrens? Att inte använda en plattform man inte gillar är naturligt, men att rata spel för att de finns på den plattformen, plus andra plattformar, blir något annat.

Jag stödjer inte företag som sitter i knät på Kina. Jag delar inte de värderingar eller den människosynen som den diktaturen har och har således inget intresse i att bidra med något stöd om jag kan välja något annat. Förstår inte varför vissa är så främmande inför detta här. Det är också ganska uppenbart att Epic är ute efter en marknadsdominerande position när man köper till sig exclusives.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Jag stödjer inte företag som sitter i knät på Kina. Jag delar inte de värderingar eller den människosynen som den diktaturen har och har således inget intresse i att bidra med något stöd om jag kan välja något annat. Förstår inte varför vissa är så främmande inför detta här. Det är också ganska uppenbart att Epic är ute efter en marknadsdominerande position när man köper till sig exclusives.

Det du säger nu är vad man uppnår när man inte handlar via Epic Games Store, det förklarar inte varför man undviker spel som finns på flera plattformar bara för att en av dessa plattformar råkar vara Epic. Då blir det bara anti-konkurrens i mina ögon eftersom att köpa ett sådant spel på Steam inte gynnar Epic på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Vad menar du med häxjakt? Det är ju faktum, hoppas bara att faktiska användare också har koll.
https://external-preview.redd.it/u05hyIg9n2T6Td7D8og1qTDBB2NKVd0OQE10JDz90KA.jpg?auto=webp&s=df8ec24bcb724bfacf080a042387836959c0f698

Dom flesta sakerna på den listan klarar jag mig utan och om dom vill sälja mina uppgifter till nån annan eller ha nån som "spionerar" på mig så är det inte största dealen heller.

Varför? Jo för att jag är inte en tillräckligt intressant person så dom lär ju inte hitta nånting av intresse mer än att jag spelar mer WoW än jag borde kanske och hänger för mycket på Sweclockers dagligen!

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av firstofmay:

Vad menar du med häxjakt? Det är ju faktum, hoppas bara att faktiska användare också har koll.
https://external-preview.redd.it/u05hyIg9n2T6Td7D8og1qTDBB2NKVd0OQE10JDz90KA.jpg?auto=webp&s=df8ec24bcb724bfacf080a042387836959c0f698

Fnissade lite åt att 'trading cards' är med på listan. Jag och ett par polare diskuterade TC systemet i Steam. Ingen av oss gillar det alls. Mailade Steam supporten och fick svaret att de faktiskt planerar på att ge valet att stänga av TC

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av firstofmay:

Vad menar du med häxjakt? Det är ju faktum, hoppas bara att faktiska användare också har koll.
https://external-preview.redd.it/u05hyIg9n2T6Td7D8og1qTDBB2NKVd0OQE10JDz90KA.jpg?auto=webp&s=df8ec24bcb724bfacf080a042387836959c0f698

Intressant att "nya gratis spel varje torsdag" inte är med i jämförelsen.

Det är som om jämförelsen är uppbyggd specifikt för att få Steam att se bra ut, inte för att ge en opartisk jämförelse mellan de två tjänsterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Vad menar du med häxjakt? Det är ju faktum, hoppas bara att faktiska användare också har koll.
https://external-preview.redd.it/u05hyIg9n2T6Td7D8og1qTDBB2NKVd0OQE10JDz90KA.jpg?auto=webp&s=df8ec24bcb724bfacf080a042387836959c0f698

Utan att ha nagelfarit listan så finns det visst VR-stöd på Epic, jag har själv testat Tetris Effect i VR.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Orici:

Kommer inte att spela detta så länge den finns på Epic Store.

Kan ni inte gå samman i en egen tråd och göra en lista över vilka medlemmar på forumet som inte använder Epic? Så kan vi titta på den när vi undrar.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Fnissade lite åt att 'trading cards' är med på listan. Jag och ett par polare diskuterade TC systemet i Steam. Ingen av oss gillar det alls. Mailade Steam supporten och fick svaret att de faktiskt planerar på att ge valet att stänga av TC

Skrivet av pv2b:

Intressant att "nya gratis spel varje torsdag" inte är med i jämförelsen.

Det är som om jämförelsen är uppbyggd specifikt för att få Steam att se bra ut, inte för att ge en opartisk jämförelse mellan de två tjänsterna.

Skrivet av Halldin:

Utan att ha nagelfarit listan så finns det visst VR-stöd på Epic, jag har själv testat Tetris Effect i VR.

Skrivet av firstofmay:

Jag stödjer inte företag som sitter i knät på Kina. Jag delar inte de värderingar eller den människosynen som den diktaturen har och har således inget intresse i att bidra med något stöd om jag kan välja något annat. Förstår inte varför vissa är så främmande inför detta här. Det är också ganska uppenbart att Epic är ute efter en marknadsdominerande position när man köper till sig exclusives.

Min poäng är inte att Steam är bättre på grund av dess funktionalitet, bilden var första jag hittade på google så säkerligen inte den mest uppdaterade.

Skrivet av Aphex:

Kan ni inte gå samman i en egen tråd och göra en lista över vilka medlemmar på forumet som inte använder Epic? Så kan vi titta på den när vi undrar.

Nej. Men det låter som en idé som skulle bli populär i en auktoritär stat, så kan man lyfta fram det som exempel på vad man inte får säga. Du bestämmer inte vad som är av diskussionsvärde på ett internetforum även om jag förstår att du kanske är trött på inlägg likt det du citerar.

Visa signatur

7800X3D//4090