Sea of Thieves lättar ankar på Steam – får crossplay

Permalänk
Melding Plague

Sea of Thieves lättar ankar på Steam – får crossplay

Microsofts färgglada piratsimulator låter Steam-användare segla på de sju haven tillsammans med Windows 10 och Xbox One-spelare

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Åh! betyder det att man faktiskt KAN bjuda in folk till sitt game? Vore helt otroligt

Permalänk
Medlem

Kört en del på xboxet och blir lätt ett köp på steam med
Rätt roligt pirat spel hehe 🏴‍☠️

Permalänk
Medlem

Äntligen, har sett fram emot att få spela det på PC!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Körde det en del i början men multiplayer på PC med Xbox appen var fruktansvärt. Ostabilt, rörigt interface och bara en smärta. Det var faktiskt en stor anledning till att vi slutade spela. Kul att det kommer till Steam, men jag vet inte om jag kommer vara sugen att köpa det igen bara för att få det på Steam.

Permalänk
Medlem

Kom att tänka på SoT igår och att det skulle bli kul om den kommer till Steam någon gång... då ser man denna nyhet!

Permalänk
Musikälskare

Är det värt att köpa spelet? Såg nån recension när det släpptes att det inte var särskilt bra

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Är det värt att köpa spelet? Såg nån recension när det släpptes att det inte var särskilt bra

Det är bra bara att det kan bli lite tråkigt om man inte spelar med ett kul gäng. Inget jag skulle sitta och köra ensam eller med okänt folk.
Har inte spelat det på ett tag men ska ha tillkommit rätt mycket material sedan det släpptes.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det är bra bara att det kan bli lite tråkigt om man inte spelar med ett kul gäng. Inget jag skulle sitta och köra ensam eller med okänt folk.
Har inte spelat det på ett tag men ska ha tillkommit rätt mycket material sedan det släpptes.

Ah jag spelar mest ensam så då skippar jag det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Är det värt att köpa spelet? Såg nån recension när det släpptes att det inte var särskilt bra

Jag vet inte om det finns kvar, men innan fick man iaf 2 veckor gratis första gången man aktiverade xbox live på pc vilket gör att du hinner testa sot reellt innan du bestämmer dej. Dock bör du som andra redan sagt lira spelet med andra då det är rätt stor skillnad att lira själv och med andra.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Är själv trött på att allt ska vara PVP!:/
Har det ändras något i detta spel? Går det att slö spela nån kväll med sina polare och bara göra lite PVE grejer? Eller är det fortfarande ett PVP spel?:)

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Är det värt att köpa spelet? Såg nån recension när det släpptes att det inte var särskilt bra

Om det kommer på steam som sagt så kan du ju alltid testa spelet. Gillar du inte det så kan man göra en retur.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk

Jag längtar något fruktansvärt till man kan köpa det och bjuda in vänner. Kan bara säga superbra jobbat

Permalänk
Medlem

Nu äger jag inte spelet, men folk som har köpt spelet genom Microsoft Store, kommer dom kunna aktivera spelet i Steam också? Vore ju synd om dom inte kan göra det då Microsoft Store och spel är anus.

Permalänk
Medlem

Gillar stort att Microsoft har börjat lansera sina spel på så många olika format, Xbox One, Game Pass, Game Pass PC och Steam.

Plus att man via Steam tjänar prestationer samtidigt också till Xbox.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Superkul spel! Finns mängder av pve i adventure läge och ett renodlat pvp läge kallat arena. Massor av nytt inehåll sedan release, är långt ifrån sin release. Värt varenda peng!
/en som blivit Pirate legend.

Permalänk
Medlem

Åhh Sea of Thieves, om det ändå vore så att de hade haft gear å levlar etc., vilket mästerlikt spel det hade varit.

Permalänk
Medlem

Sea of Cosmetics

Visa signatur

Ryzen 1800x, Sapphire nitro+ radeon rx vega 64, LG 24" 3840x2160@60 Freesync

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga så jag inte fått fel känsla av detta spelet.
Köpte det spelade några timmar med en kompis och det kände som att det fanns några få olika typer av uppdrag som man sedan fick göra om och om igen bara att de flyttas runt på kartan.
Kändes ganska enformigt snabbt så vi slutade.

Permalänk

Håller mig långt ifrån alla console-firsts. Uteslutande usla erfarenheter.

Sen här på PC är häng på discord, joina server relativt väletablerat vid det här laget. Konsollägare verkar nöja sig med mindre. Och konsoller är lite en annan värld, alltid nåt problem, begränsning, eller betalkonto ivägen för spelandet, men konsollägare verkar inte ha några problem med att pynta cash.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk

Otroligt roligt spel! (När man inte blir ägd av en annan spelare som vill ha ens skatter) Jag tycker att konceptet med att man bara kan köpa cosmetics är underbart. Det hade varit otroligt jobbigt som newbie om man hade fått mer damage beroende på vilket skin man har. CS gör det bra, men eftersom att allt (förutom husdjur) kan köpas med guld så tar Sea of Thieves pokalen i mina ögon eftersom att det visar mer på erfarenhet och vilja än att man har bra ekonomi och kan spendera 3000 kr på lådor och nycklar. Sen är det jävligt kul att all PVP är jämlikt så det hamnar bara om ens skills. Inget annat.

Permalänk

Verkar ju vara rätt nice med polare.