Fredagspanelen 191: Mycket bärbart och nytt ansikte på redaktionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Tack för fina ord, alla! Kommer garanterat hänga kvar i forumet, även om det kanske inte blir riktigt lika mycket som innan. Måste ju hålla koll på den där @UndaC..

Fick du ha kvar moderatorverktygen eller blev du en "vanlig" medlem på forumet. Kan annars bara också hålla med de andra här, du kommer vara saknad i filmerna

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@JonasT Måste fråga, sitter och kikar på Fredagspanelen nu. Är de en Modmic 4.0 du använder, eller är de en "intergrerad" mick i hörlurarna? Har själv en modmic 4.0.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Hej då Emil, och välkommen Anton!

Riktigt skoj med ultrawide prestandatester, något man saknat som användare av 21:9-skärm. Gillar i övrigt den mer mixade variationen i dagens fredagspanel, känns fräscht med lite nytt innehåll av olika slag.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C || AMD Ryzen 7 5800X || Noctua NH-D15 || Gigabyte B550 AORUS PRO || Corsair Vengeance LP 32GB 3600MHz || ASUS TUF RTX3080 || Intel 660P 2TB

Permalänk
Medlem

Farväl Emil och Välkommen Anton

Permalänk
Medlem

Varför är Kenneth spegelvänd?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Praktikant ✨
Skrivet av TaunyTiger:

@JonasT Måste fråga, sitter och kikar på Fredagspanelen nu. Är de en Modmic 4.0 du använder, eller är de en "intergrerad" mick i hörlurarna? Har själv en modmic 4.0.

Du ser helt rätt, det är en Modmic 4.0!

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av cyklonen:

Varför är Kenneth spegelvänd?

Jävlar, måste vara att Kenneths prat om en ond tvilling i spegeln faktiskt stämde?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

@emilakered: Lycka till med vad du ska göra. Om det passar så skulle det vara trevligt om Swec kunde intervjua dig och företaget du jobbar på någon dag, speciellt om de är någon produkt eller tjänst som medlemmarna ev. skulle kunna ha nytta av.
@UndaC: Välkommen! Tyckte första videon var superbra, bra energi! :tummeuppEmote:

Till frågan om Sweclockers panelen och dess framtida utförande.
Hade varit fantastiskt om ni kunde få intervjua några som jobbar direkt eller indirekt med det som ni recenserar och testar, t.ex. intervjua spelstudios om hur svårt/enkelt det är att programmera till nya grafikkort, nya api:er och konsoler.
Annat exempel skulle vara "Hur gör Fractal sina chassin - Från designbordet till slutprodukt". Kanske t.o.m. se deras fabriker om ni ändå åker ner till Taipei eller relativt nära ställen.
Gärna intervjuer även av folk från AMD, Nvidia och Intel.

Permalänk
Medlem

@emilakered Kommer likt många andra sakna dig i era videos, men hoppas man får se dig en del här på forumet istället.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Ratatosk:

Kommer bli intressant att studera redaktionens gradvisa fysiska och psykiska förfall, under karantänen.

Det kan bli värre alltså? 😱

Skrivet av jnsson:

Fick du ha kvar moderatorverktygen eller blev du en "vanlig" medlem på forumet. Kan annars bara också hålla med de andra här, du kommer vara saknad i filmerna

Än så länge har jag superpowers! Men, de kommer försvinna här närmaste veckorna. Ska bara se till vi inte missat något i överlämningen.

Skrivet av HappyPie:

@emilakered: Lycka till med vad du ska göra. Om det passar så skulle det vara trevligt om Swec kunde intervjua dig och företaget du jobbar på någon dag, speciellt om de är någon produkt eller tjänst som medlemmarna ev. skulle kunna ha nytta av.

Tack! Var inte helt "officiellt" när vi filmade, men jag ska börja på Komplett.se! Kommer jobba med community, partnerskap och innehåll, så lär ha en del med SweClockers att göra på olika sätt även framåt.

Skrivet av roxkz:

@emilakered Kommer likt många andra sakna dig i era videos, men hoppas man får se dig en del här på forumet istället.

Ska nog lyckas hålla mig kvar..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av HappyPie:

@emilakered: Lycka till med vad du ska göra. Om det passar så skulle det vara trevligt om Swec kunde intervjua dig och företaget du jobbar på någon dag, speciellt om de är någon produkt eller tjänst som medlemmarna ev. skulle kunna ha nytta av.
@UndaC: Välkommen! Tyckte första videon var superbra, bra energi! :tummeuppEmote:

Till frågan om Sweclockers panelen och dess framtida utförande.
Hade varit fantastiskt om ni kunde få intervjua några som jobbar direkt eller indirekt med det som ni recenserar och testar, t.ex. intervjua spelstudios om hur svårt/enkelt det är att programmera till nya grafikkort, nya api:er och konsoler.
Annat exempel skulle vara "Hur gör Fractal sina chassin - Från designbordet till slutprodukt". Kanske t.o.m. se deras fabriker om ni ändå åker ner till Taipei eller relativt nära ställen.
Gärna intervjuer även av folk från AMD, Nvidia och Intel.

Stort tack, är så himla taggad på det här

Angående intervjuer så är det också något som jag vill försöka få till fler av! Allt från korta enkla via mail till att man sätter sig ner en långkörare.
Det stora problemet är ju att hela världen blivit mer corporate överlag. För 20 år sedan vågade folk svara öppet, idag är det lager av policys och PR- och kommunikationschefer som är bromsklossar överallt. Men något ska vi säkerligen kunna få till på den fronten!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Stort tack, är så himla taggad på det här

Angående intervjuer så är det också något som jag vill försöka få till fler av! Allt från korta enkla via mail till att man sätter sig ner en långkörare.
Det stora problemet är ju att hela världen blivit mer corporate överlag. För 20 år sedan vågade folk svara öppet, idag är det lager av policys och PR- och kommunikationschefer som är bromsklossar överallt. Men något ska vi säkerligen kunna få till på den fronten!

Kankse finns en fot in att göra en liknande serie på komplett som gjordes för Inet. Eller ni kanske inte känner någon vettig som jobbar där?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av medbor:

Kankse finns en fot in att göra en liknande serie på komplett som gjordes för Inet. Eller ni kanske inte känner någon vettig som jobbar där?

Hej!

Jodå visst känner vi vettigt folk där (det gör vi nog på alla stora aktörer inom norden).

Vi får se vad vi kan skaka fram! Det hänger ju på att de är sugna också

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Hej!

Jodå visst känner vi vettigt folk där (det gör vi nog på alla stora aktörer inom norden).

Vi får se vad vi kan skaka fram! Det hänger ju på att de är sugna också

Jag menade såklart den nya community-ansvariga som de nyligen hittade utslängd på gatan

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av medbor:

Jag menade såklart den nya community-ansvariga som de nyligen hittade utslängd på gatan

Oooooookkkkkk. Ja jag kan bara skylla på bristen på kaffe under gårdagen.

Visa signatur

240p är livet