Permalänk
Medlem

Tangentbord funkar inte på Lenovo

Hej!

Har en Lenovo IdeaPad S340 och tangentbordet funkar inte riktigt som det ska. När jag ska slå in PIN-koden (windows 10) så funkar det, google chrome fungerar att skriva i samt ”adressfältet” nere till höger funder också, alla knappar. Men när jag till exempel ska in och skriva in lösenord till wifi:t så funkar inga knappar alls? Söka i kontrollpanel funkar inte heller? Måste ha varit något knas jag gjort? Men kommer inte på vad det är som kan ha orsakat det, datorn används endast till studier. Behöver lite hjälp snabbt måste kunna återgå till skolarbetet så fort som möjligt.
Förslag på vad som kan lösa det?

Tack på förhand!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Liksom, alt taba funkar, ctrl alt delete funkar, men inte i liksom själva windows olika fönster???

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Skärmtangentbordet funkar inte heller...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Märkte nu också att mitt bindesstreck skriver snedstreck samt att shift + valfri nummer = ett tecken inte är ”på rätt plats”

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Hedersmedlem

Udda.

Har du råkat byta till en trasig tangentbordslayout? Vad får du för "konstiga tecken" när du trycker skift+siffror? Kolla dina språkinställningar.

Och om du inte redan bootat om datorn, gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Udda.

Har du råkat byta till en trasig tangentbordslayout? Vad får du för "konstiga tecken" när du trycker skift+siffror? Kolla dina språkinställningar.

Och om du inte redan bootat om datorn, gör det.

Fixade det! Första var att språkinställningarna var fel. Sen gick inte ctfmon.exe igång av nån anledning (som behövs för att kunna skriva). Så satte den filen på start vid uppstart av windows, nu funkar det prima!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!