Köpråd från kunniga, RX-570 4GB?

Permalänk
Medlem

Köpråd från kunniga, RX-570 4GB?

Hallå! Jag har ingen erfarenhet men har en son som spelar. Mestadels fortnite CS, Gta. Kan denna vara något, bifogar text från annons. Tacksam för hjälp. Och jag vill inte lägga mer än Max 5000:-

Operativsystemet ligger på en snabb Samsung SSD och speldata m.m lagras på en 1TB (ca 1000GB) hårddisk. Utrustad med ett modernt grafikkort som kostar ca 2000 kr nytt idag. Vill du veta om den klarar de spel du vill spela, sök på Youtube på RX-570 4GB. Endast själva datorn, inga tillbehör.

Nytt Chassi med kortläsare för SSD.
Ny processorkylare Zalman med en 120mm stor fläkt.
Nya fläktar fram och bak.

Processor AMD FX-6300 med sex kärnor.
Grafikkort FX-570 gaming 4GB (Jämförbar med GTX-1060)
16 GB ram.
1 st 120GB Samsung SSD samt en 1TB HDD.

Permalänk
Medlem

@Crusty80:

Grafikkortet är värt 700-800 kr kolla om du kan köpa det separat, övriga delar i datorn är i princip värdelösa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

@Crusty80:

Grafikkortet är värt 700-800 kr kolla om du kan köpa det separat, övriga delar i datorn är i princip värdelösa.

Såpass, ja du ser! Man är offside i detta ämne😂. Får leta vidare då.

Permalänk
Medlem

Bra Speldator som klarar dom vanligaste spelen såsom Fortnite, Roblox, Apex, League of Legends, GTA V, Minecraft, PUBG, CS:GO m.m.
16 GB RAM för att spel och program ska fungera snabbare. Ett helt
nytt Kolink Observatory Chassi med RGB-fläktar som styrs med fjärrkontroll.

Moderkort: Asus P8B75-V
Processor: Intel i5 3570K 3.4GHz (3,8 GHz Turbo) Kan utan problem överklockas till 4.2 GHz med rätt kylning
RAM: 16 GB (Corsair)
Grafikkort: GTX 770 (MSI Twin Frozr Gaming, OC Edition)
PSU/Nätagg: 600W
SSD 128 GB för operativsystem
HDD 640Gb för spel och lagring
Windows 10 Installerat och uppdaterat (Äkta)
Chassi: Helt nytt Kolink Observatory RGB Svart (fjärrkontroll för att styra färg och fläkt)

Är detta nå vettigare?

Permalänk
Medlem

@Crusty80:

Ja det är bättre än föregående, fast grafikkortet är inte lika snabbt som RX570
Vad vill han ha för den?

Den datorn är jag osäker på värdet, ca 2300-2500 max kanske?, nån mer kunnig får gärna inflika som har mer koll på andrahandsvärden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

@Crusty80:

Ja det är bättre än föregående, fast grafikkortet är inte lika snabbt som RX570
Vad vill han ha för den?

Den datorn är jag osäker på värdet, ca 2300-2500 max kanske?, nån mer kunnig får gärna inflika som har mer koll på andrahandsvärden.

4500 tror jag det var men då har man lite utgångsläge .
Stort tack för feedback!