Samsungs 3-nanometersteknik försenas till följd av coronaviruset

Permalänk
Melding Plague

Samsungs 3-nanometersteknik försenas till följd av coronaviruset

Introduktionen av Samsungs 3-nanometersteknik med ny banbrytande transistordesign försenas av logistiska skäl med ett helt år.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Meh vafan! Dom får väl hålla andan på jobbet...?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Meh vafan! Dom får väl hålla andan på jobbet...?!

Sluta spotta varanfra i munnen så är det inga problem att jobba vidare.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

De jobbar i renrum med skyddsdräkt på sig för att inte smutsa ner kislet så teoretiskt sett borde risken för smitta vara liten just där. Men problemet var ju inte att de blev smittade på jobbet utan att leveranser av utrustning till fabrikerna blir försenad.

Permalänk

Det blir en snöbollseffekt av det hela och det tar lång tid innan det vänder.
Leverantörer till Samsung gjorde att de fick skjuta upp 3nm ännu mer, detta leder till att kretsar med 3nm släpps senare, vilket leder till att ny hårdvaror förskjuts.
Vissa kan tycka att det bara är ny teknik det kvittar, men detta stagnerar ekonomin och ytterst få tycker att det kvittar hur mycket pengar de har i sin egen plånbok.

Jag tror vi kommer få se förseningar på mer saker. Amd med deras nya CPU och Gpu kan också bli försenade, vilket kan försena konsolerna, vilket försenar vissa spel, osv.

Året 2020 lär vara ett år som folk minns 30år fram i tiden som ett dåligt år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

De jobbar i renrum med skyddsdräkt på sig för att inte smutsa ner kislet så teoretiskt sett borde risken för smitta vara liten just där. Men problemet var ju inte att de blev smittade på jobbet utan att leveranser av utrustning till fabrikerna blir försenad.

Men ett helt år?
Snart visar det sig att Intels 10nm-försening oxå berott på Corona.

Jag tror många företag passar på att lägga skulden för motgångar på corona nu, precis som många företag vanligtvis lägger skuld på vädret.

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

De jobbar i renrum med skyddsdräkt på sig...

Och hur tror ni det går med leveranserna av skyddsdräkter?
Lär gå till intensivvården i första hand. Halvledartillverkare hamnar en bit ner i prioritetsordningen.

Permalänk
Medlem

Gammal teknik i ny tappning, är rätt likt Yamahas fet i deras effektförstärkare för 30-år sedan, däremot så var Yamahas mål att efterlikna ljudet av en rör förstärkare med fet.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronnylov:

De jobbar i renrum med skyddsdräkt på sig för att inte smutsa ner kislet så teoretiskt sett borde risken för smitta vara liten just där. Men problemet var ju inte att de blev smittade på jobbet utan att leveranser av utrustning till fabrikerna blir försenad.

Det blir också svårt att jobba hemifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceMan:

Men ett helt år?
Snart visar det sig att Intels 10nm-försening oxå berott på Corona.

Jag tror många företag passar på att lägga skulden för motgångar på corona nu, precis som många företag vanligtvis lägger skuld på vädret.

Det finns problem som kan göra att en mindre försening blir en stor försening. Dels så skulle de kunna vara en kompensation för en potentiell backlog hos leverantörer. Det tar lång tid att ta igen en backlog om full produktion rullar samtidigt.

En annan anledning skulle kunna vara att en viktig produktionslina kräver "retooling" för att leverera delar. Verktygen kommer bli 2 - 3 månader sena, och missar nu ett inplanerat linestop (för underhåll tex). Nästa inplanerade linestop är 12 månader senare och det kostar för mycket/äventyrar andra kunders prylar att stoppa den mitt i.

Permalänk
Medlem

Tänk om kineserna kunde lägga ner sina fladdermössluncher så inte hela världsekonomin behövt stanna av och hundratusentals människor behövt dö.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Ett helt ÅR!? Vafaaan!!

Dominoeffekter....men ändå! På med skyddsdräkter, tvätta nävarna o ge Samsung grejerna så vi kan få våra nya processorer o grafikkort snabbare!

Skrivet av SpaceMan:

Men ett helt år?
Snart visar det sig att Intels 10nm-försening oxå berott på Corona.

Jag tror många företag passar på att lägga skulden för motgångar på corona nu, precis som många företag vanligtvis lägger skuld på vädret.

Kan absolut ligga nåt i det. För företag som behöver en ursäkt så är Corona som en skänk från ovan.
Kund: Var e grejerna!?
Företaget: Corona....
Kund: Ah! OK! Då förstår jag!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]