Permalänk
Medlem

Samsung tv casta svt, tv4 mm

Har en samsung the frame som jag vill casta till från telefonen som jag gjort på min tidigare android tv. Jag har lyckats få tillgång till tvn i google home appen och jag kan casta från netflix appen via telefonen. Dock kan jag inte casta från svt play eller tv4 play apparna på telefonen. Apparna är installerade på tvn och fungerar där men vill kunna styra från telefonen. Är detta något som inte ska fungera?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lidas11:

Har en samsung the frame som jag vill casta till från telefonen som jag gjort på min tidigare android tv. Jag har lyckats få tillgång till tvn i google home appen och jag kan casta från netflix appen via telefonen. Dock kan jag inte casta från svt play eller tv4 play apparna på telefonen. Apparna är installerade på tvn och fungerar där men vill kunna styra från telefonen. Är detta något som inte ska fungera?

Samsung apparater har ju inte inbyggd CC som alla med Android har. Däremot har de liknande funktionalitet via Samsungs egna app, men jag vet inte hur bra den funkar eller vad den stöder. Jag har en QLED men har inte grävt i detta, Youtube funkar bra att casta i alla fall, men övrigt har jag inte brytt mig om att testa.

Permalänk
Medlem

Vill du ha lika bra stöd som din gamla Tv (eller bättre troligare) så behöver du nog köpa en Chromcast. Köp ultra-varianten om du har kablat internet fram till TV'n.