Datorn startar om sig hela tiden, utan bild

Permalänk
Medlem

Datorn startar om sig hela tiden, utan bild

Hej, hade ett problem tidigare i mars där datorn inte ville starta, de den gör är att den startar om sig hela tiden efter 2-3sek utan bild, man hinner höra bara fläkten.

lämnade in på inet för felsökning, dem återställde BIOS och sa att de funkade, de funkade fram tills idag. När jag höll på spela så Kraschade datoen, fick upp blå skärm om att något gick snett och att den skulle starta om men efter nån minut så försvann bilden från skärmen.

Valde då att stänga av datorn och starta om igen, men då började den bara starta om sig själv. Vad kan felet vara? Jag/inet kan ju inte hålla på att resetta BIOS hela tiden?

Kan det vara grafikkortet som strular?

MSI z-370 A pro
Intel i5 8600k
Evga 1070 TI
Corsair 16gb 3000mhz ram
Noctua DH-15 cpu kylare
Seasonic 650 W focus plus
Windows 10

Permalänk
Moderator

Delar? Vad får du för stoppkod? Kraschar datorn bara när du spelar?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Delar? Vad får du för stoppkod? Kraschar datorn bara när du spelar?

Msi Z-370 pro
I5 8600k
Evga 1070 TI
16 gb ram 3000mhz

Stoppkoden läste jag inte, de kraschade(under spelandet) bara en gång så försvann bilden helt efter en minut, valde att starta om, då ville inte datorn starta utan den bara startar om sig efter 2-3sek hela tiden.

När detta hände första gången i mars innan inlämningen, ville den inte starta dagen efter. Dagen innan var allt som vanligt, men dagen efter när jag ville starta datorn så ville den inte.

Permalänk
Moderator
Skrivet av 4ndas:

Msi Z-370 pro
I5 8600k
Evga 1070 TI
16 gb ram 3000mhz

Stoppkoden läste jag inte, de kraschade(under spelandet) bara en gång så försvann bilden helt efter en minut, valde att starta om, då ville inte datorn starta utan den bara startar om sig efter 2-3sek hela tiden.

När detta hände första gången i mars innan inlämningen, ville den inte starta dagen efter. Dagen innan var allt som vanligt, men dagen efter när jag ville starta datorn så ville den inte.

Z370-A PRO? nättagg?

Om du lyckas starta datorn och startar om, behöver du rensa CMOS igen? Har du senaste BIOS?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Z370-A PRO? nättagg?

Om du lyckas starta datorn och startar om, behöver du rensa CMOS igen? Har du senaste BIOS?

Z370 A PRO ja,
650 W seasonic focus plus.

Jag lyckas ju inte starta datorn, datorn går inte att starta. Funkade fint i 3v innan den kraschade och gick tillbaks till 0 igen, INET rensade CMOS. När dem gjorde det så sa dem att de funkade, inget mer än så har dem gjort, jag har inte heller rört något.

Permalänk
Moderator
Skrivet av 4ndas:

Z370 A PRO ja,
650 W seasonic focus plus.

Jag lyckas ju inte starta datorn, datorn går inte att starta. Funkade fint i 3v innan den kraschade och gick tillbaks till 0 igen, INET rensade CMOS. När dem gjorde det så sa dem att de funkade, inget mer än så har dem gjort, jag har inte heller rört något.

Vilken LED lyser på EZ Debug LED när datorn inte POSTar?

Tänkt om datorn fastnar även vid omstart efter du har resetat CMOS och kommit in i windows eller bara när den har varit avstängd helt och hållet. Anledningen jag frågar är du kan testa att flasha BIOS men vill datorn inte POSTa när den ska starta om under uppdateringen av BIOS skulle det kunna riskera att bricka moderkortet.

Säkraste kortet är att skicka in moderkortet på garanti till inet och be dem att åtminstone flasha BIOS åt dig. Du kan testa att koppla ut allt annat än RAM, processor och nättagg från moderkortet och se ifall du kan framkalla problemet. Då kan du sikta in mer på vad som är orsaken.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär