Call of Duty: Warzone passerar 50 miljoner spelare på en månad

Permalänk
Medlem

Har provat samtliga moderna BR spel inkl Warzone men återgår alltid till PUBG, anledningen är känslan.

Då kanske ni tänker, men PUBG har ju riktigt dålig känsla? Och ja PUBG har haft förvånandsvärt STORA och utdragna problem med sin teknik och därmed också känslan men idag har de nått en bra status. Vad jag egentligen syftar till är spelets karaktär.

Så gott som alla andra BR spel bjuder på en arkad känsla som lutar mer mot Fortnite medan PUBG lutat mer mot realism. Det är mer fokus på taktik och lyssna efter positioner än att springa fram och skjuta. Det är generellt mer distans mellan spelare vilket ger mer utrymme för taktik. Även kontrollerna och rörelsmöster skänker enligt mig mer realsim.

Efter som PUBG är ganska ensam om att välja denna väg så är det också väldigt svårt att finna en ersättare vilket var extra frustrerande under de år de hade STORA tekniska problem.

Att välja mellan PUBG och någon av de övriga BR spelen borde därmed vara ganska enkelt. Det svåra blir att välja mellan "de andra" och där kan jag hålla med om att Warzone är en stark kandidat!

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag uttövar knytnävsslag på den avlidna hästen här, men ni som säger att ljudet är bra? What, vi måste spela olika spel? Jag vet inte om jag är bortskämd med CSGO's lokalisering av ljud då jag tycker ljudet är fullständigt avskyvärt i COD. Det är ofta jag knappt kunna avgöra vilken riktning fotstegen kommer från även om så hela röda armén marscherade in.

Jag har försökt alla ljudinställningar möjliga samt att jag sitter på ett par studio-lurar med en riktig DAC/AMP, så jag har uteslutit att felet är på min sida.

För övrigt, jag spelar inte Warzone, endast search and destroy i riktiga cod. Är så urbota less på BR-spel att jag skulle hellre bli dömd till att äta lakrits livet ut än att spela BR-spel igen (come at me BR-spelande lakritsälskare 😉) .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Ursäkta om jag uttövar knytnävsslag på den avlidna hästen här, men ni som säger att ljudet är bra? What, vi måste spela olika spel? Jag vet inte om jag är bortskämd med CSGO's lokalisering av ljud då jag tycker ljudet är fullständigt avskyvärt i COD. Det är ofta jag knappt kunna avgöra vilken riktning fotstegen kommer från även om så hela röda armén marscherade in.

Jag har försökt alla ljudinställningar möjliga samt att jag sitter på ett par studio-lurar med en riktig DAC/AMP, så jag har uteslutit att felet är på min sida.

För övrigt, jag spelar inte Warzone, endast search and destroy i riktiga cod. Är så urbota less på BR-spel att jag skulle hellre bli dömd till att äta lakrits livet ut än att spela BR-spel igen (come at me BR-spelande lakritsälskare 😉) .

Har då inga problem att lokalisera folk med fotsteg eller skott, Oavsett om det är med min HiFi setup eller mina trådlösa gaming lurar.

Men kan hålla med om att fotstegen har lite väl låg volym kontra typ A10-Warthog(Precision Airstrike) som spränger ens lurar.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

Har då inga problem att lokalisera folk med fotsteg eller skott, Oavsett om det är med min HiFi setup eller mina trådlösa gaming lurar.

Men kan hålla med om att fotstegen har lite väl låg volym kontra typ A10-Warthog(Precision Airstrike) som spränger ens lurar.

Det är såklart en överdrift från min sida att det är helt omöjligt att lokalisera fotsteg. Kanske 70% av fallen kan jag säga om det är höger, vänster eller rakt fram/bakom, beroende på omständigheter.

Men jämför det med CS då jag kan bokstavligen pinpointa mer eller mindre exakt riktning samt om det är över eller under mig och avstånd till ljudet med oerhörd säkerhet. Där kan jag börja skjuta samma sekund som personen dyker upp eftersom jag hör positionen så väl. För att jag ska lyckas med det konsekvent i COD så behöver jag gränsa till en överdos på amfetamin med alla planeter i linje

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jackbob:

Det är såklart en överdrift från min sida att det är helt omöjligt att lokalisera fotsteg. Kanske 70% av fallen kan jag säga om det är höger, vänster eller rakt fram/bakom, beroende på omständigheter.

Jag har dött ett antal gånger i CoD av att någon/några har sprintat in i mitt hus och skjutit mig i ryggen för att jag inte hört dem. Eller att de hoppar ner från 4 meters höjd och landar mjukare än en katt, 0 ljud, 2 meter ifrån mig.

Då är jag ändå van med ljud från Tarkov där man sitter och lyssnar ifall någon ADS:ar och att lyssna efter olika ljud är A och O för att ha en chans.

Aldrig haft såna här problem med att fotsteg knappt hörs i PUBG, förutom med buggen där vissa ljud bokstavligt försvann

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Synd att det är just nu fullt med fuskare på nästan varje server =/ Tappar lusten att spela online........

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Synd att det är just nu fullt med fuskare på nästan varje server =/ Tappar lusten att spela online........

Har aldrig mött några fuskare och har en hel del timmar bakom mig... bara warzone

ang.. ljud som inte hörs... perks kan ju ta bort dessa ljud.

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Avstängd

Har mött massvis med fuskare, både WH och Aimbot/no recoil.

Det är riktigt tråkigt faktiskt, håller mig till PUBG och Tarkov, även om de också har en del problem med fuskare. Om man ändå kunde få tag på de no-lifers som fuskar alltså..

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Förlåt men kan verkligen inte förstå hur folk kan tycka ljudet är bra? Alltså ljudet i sig, ljuden är bra. Men lokaliseringen är ju heeeelt sjuk, alltså det värsta jag varit med om. Som sagt fotsteg, jag kan lika gärna spela utan ljud. Och strider som pågår låter som dom är 10m bort men är på andra sidan kartan. Kom igen nu.

Permalänk
Medlem

@K-D][Aramis: Nu har jag iofs inte finjusterat ljudet i CoD, men man kan inte sitta med samma ljudinställningar på olika spel.
Det som krävs är att man använder olika profiler för olika spel, använd gärna en 8 eller 16 bands EQ där du kan spara profiler för olika spel.
Själv kör jag APO med PC equalizer GUI för lättare inställning.

APO https://sourceforge.net/projects/equalizerapo/

PC EQ https://sourceforge.net/projects/pc-equalizer/

Permalänk
Medlem

Provat ett par rundor, gick tillbaka till PUBG.
Warzone har ingen BR känsla alls.
Nästa vecka kommer uppdaterade Vikendi. WOOHOO!!!!