Testpilot: Corsair Dark Core RGB Pro – gamingmus i lyxprisklassen

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: Corsair Dark Core RGB Pro – gamingmus i lyxprisklassen

En påkostad gamingmus med tre anslutningstyper anländer till testpilot Björn "Deriveh" Höjing Burle.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

För dyra

Permalänk
Avstängd

Ser ut som någonting från A4tech/Bloody.

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Medlem

Angående svår att para över bluetooth, så känns det som ett Windows problem?

Permalänk
Medlem

@Chibariku: Kanske det, jag fick ta hjälp av en annan mus för att para ihop. Fick söka enheten manuellt vilket var lite drygt. Största irritationsmomentet var att jag inte kunde göra inställning på musen via Blåtand får jag nog säga.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk

Har Corsair Dark Core RGB SE. DVS föregångaren.
Har nu haft den i 11 månader och musknapparna börjar strula, ett klick registreras som dubbelklick eller inte alls och det är på både höger och vänster musknapp. Så frågan är om Corsair har förbättrat brytarna eller om det är samma gamla brytare. Hade samma problem på Corsair M65 så brytarna till musknapparna verkar vara deras svaga länk.
Sedan är mjukvaran iCUE helt värdelös till deras trådlösa produkter. Musens inlagda inställningar i iCUE fungerar inte till musen efter omstart när man kör trådlöst, utan man får rycka ut trådlösa mottagaren (2,4 GHz) och ansluta igen för att det ska fungera.
Har Corsair inte löst dessa problem till Corsair Dark Core RGB PRO så är den inte värd ett köp.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk

Den i särklass bästa jag mus jag någonsin haft är Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0. Inköp 2002. Använd över ett decennium. En dag, efter många svordomar, hamnade den i sentimentala lådan.

Vänstra knappen glappade och enkelklick blev dubbelklick. Inte konsekvent, bara då och då. Det stoppade upp arbetet då det öppnade filen i externt program. Med en dator från 2009 går det inte särskilt snabb att öppna imagemagick. Än mindre när filerna ligger på mekanisk hårddisk.

Inte förrän det fönstret stängdes, kunde jag fortsätta markera/avmarkera dubletterna FSlint hittat. När det uppstod tillräckligt frekvent för att störa min arbetsrytm, lessnade jag och rotade fram en Deltaco. Här snackar vi grejor!

Kan inte se ett behov att köpa en mus för tusenlappen. Månne får jag ett behov av en bättre mus när min nya dator är byggd och har bättre förutsättningar för bildbehandling.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.