Permalänk
Medlem

Datorn är seg efter skaffat SSD

Hej! Testar om jag kan få lite råd här.
Jag har en gammal dator med intel core i5, 8gb ramoch ett AMD Radeon 7800. Jag redigerar lite film med den. Det har gått relativt bra ändå, kunnat köra Adobe Premiere samt chrome med ett antal fönster samtidigt men haft lite problem med export/rendering på slutet. Tror det delvis haft att göra med att jag för lagring kört en gammal 500gb hdd, köpte en ny sdd 1TB och passade samtidigt på att installera om windows. Nu fungerar rendering hyfsat igen, men övriga windows har säckat ihop rätt bra (chrome främst, att titta på video på youtube laggar förskräckligt bara någon annan process är igång samtidigt). Så har det inte varit tidigare. Tror jag fått ned alla nya drivrutiner. Vet att det är en gammal dator men den borde ju inte säcka ihop helt när den får tillgång till med sdd samt fresh installering av windows... Pls help.

Processor: Intel Core i5-3450 CPU @ 3.10 Ghz, 4 kärnor

Moderkort: asrock h77m-itx

Grafik: AMD Radeon HD 7800

RAM: 8GB

Hårddisk: två Samsung SSD (128 gb + 1tb)

Förtydligad rubrik /mod
Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av sindeed:

Hej! Testar om jag kan få lite råd här.
Jag har en gammal dator med intel core i5, 8gb ramoch ett AMD Radeon 7800. Jag redigerar lite film med den. Det har gått relativt bra ändå, kunnat köra Adobe Premiere samt chrome med ett antal fönster samtidigt men haft lite problem med export/rendering på slutet. Tror det delvis haft att göra med att jag för lagring kört en gammal 500gb hdd, köpte en ny sdd 1TB och passade samtidigt på att installera om windows. Nu fungerar rendering hyfsat igen, men övriga windows har säckat ihop rätt bra (chrome främst, att titta på video på youtube laggar förskräckligt bara någon annan process är igång samtidigt). Så har det inte varit tidigare. Tror jag fått ned alla nya drivrutiner. Vet att det är en gammal dator men den borde ju inte säcka ihop helt när den får tillgång till med sdd samt fresh installering av windows... Pls help.

Processor: Intel Core i5-3450 CPU @ 3.10 Ghz, 4 kärnor

Moderkort: asrock h77m-itx

Grafik: AMD Radeon HD 7800

RAM: 8GB

Hårddisk: två Samsung SSD (128 gb + 1tb)

Du säger att du ominstallerade Windows. Det är inte så att du har fått ett par drivrutiner som kanske inte funkar så bra med ditt HD 7800?

Permalänk
Medlem

Kolla även så du kopplat in diskarna på SATA3, och inte 2.

Enligt denna så finns det 2 av varje:
https://www.asrock.com/mb/Intel/H77M-ITX/