Permalänk
Medlem

Byta gfx i en märkesdator.

Hej

Har en https://www.acer.com/ac/sv/SE/content/support-product/7625?b=...

som jag funderar på att ta gfx av till en annan dator. Sen stoppa ett rx 570 i denna och ge till dottern. Tror ni det funkar ? (sjukt begränsat med inställningsmöjlighter i BIOS)

Permalänk
Medlem

Det bör fungera, så länge kortet fysiskt passar och du har rätt anslutningar på ditt nätagg så ser jag inte varför det inte skulle funka. Ditt GTX1070 bör ha en 8Pins kontakt och det verkar vara det som RX570 har, iaf det ASUS ROG STRIX RX570 4GB jag kollade på.

Permalänk
Hedersmedlem

Utan att svara på frågan om det kommer fungera: (Det borde funka men jag är inte helt säker.)

Tänk gärna på att du kanske vill ha samma sorts kylartyp på ditt nya grafikkort. Om chassit har dålig ventilation så vill du inte stoppa in ett kort med axialfläktar ("open air"), utan vill hellre ha ett kort med radialfläkt ("blower").

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Det bör fungera, så länge kortet fysiskt passar och du har rätt anslutningar på ditt nätagg så ser jag inte varför det inte skulle funka. Ditt GTX1070 bör ha en 8Pins kontakt och det verkar vara det som RX570 har, iaf det ASUS ROG STRIX RX570 4GB jag kollade på.

Jo att det rent fysiskt går är jag säker på. Tänkte mer på kompatibilitet. Kanske moderkortet/BIOS är specialdesignat för dom komponenterna eller nvidia åtminstone. Går som sagt inte ställa in ett smack i BIOS.