Hur blockera spam i Hotmail?

Permalänk
Medlem

Hur blockera spam i Hotmail?

Hur blockerar man spam i hotmail? Orkar normalt inte bry mig om spam eftersom jag får det sällan nog. Men just dessa fake-mail som påstår sig vara Paypal börjar bli rejält irriterande eftersom dom kan komma flera gången om dagen och ofta hamnar direkt i inkorgen istället för i skräppost och då lämnar notifikationer på alla mina enheter.
E-postadressen ändras varenda gång med en siffra eller bokstav, men det som är detsamma är att det bredvid e-postadressen alltid står att det är från "service@intl.paypal.com". Går det att använda detta till sin fördel för att alltid blockera mail som påstår sig vara den avsändaren eller nåt?

Permalänk
Medlem

Jag har tvärtom råkat blocka en viktig avsändare och lyckas nu inte få mail från dom. Har tagit bort dom från blockade källor men får ändå inte mailen. (Kommer inte ens till skräpkorgen) Vettefan hur jag ska få till det igen.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

@MarcusHuddinge: Bumping är inte tillåtet, alla ska samma chans att få hjälp i forumet.

ONT: Du kan sätta ett filter som raderar direkt alla mail som har den ändelsen, eftersom mailen hamnar i skräppost ändå så är det inget jag hade oroat mig över.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

@MarcusHuddinge: Bumping är inte tillåtet, alla ska samma chans att få hjälp i forumet.

Visste inte att det var helt otillåtet, väntade två dygn innan jag skrev igen just för att inte "bumpa" i onödan.

Skrivet av Vzano:

ONT: Du kan sätta ett filter som raderar direkt alla mail som har den ändelsen, eftersom mailen hamnar i skräppost ändå så är det inget jag hade oroat mig över.

Hur gör man det då?
Som jag skrev så stör jag mig på det just eftersom att dom alla INTE hamnar i skräpposten. Många av dom hamnar direkt i inkorgen, ibland 2-3 per dag. Anledningen till att bilden är på skräpposten är för att jag redan antingen tagit bort, eller markerat dom i inkorgen som skräppost manuellt, så hade inga kvar att ta bild på där, samt för att slippa censurera mina vanliga mail.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av MarcusHuddinge:

Visste inte att det var helt otillåtet, väntade två dygn innan jag skrev igen just för att inte "bumpa" i onödan.

Hur gör man det då?
Som jag skrev så stör jag mig på det just eftersom att dom alla INTE hamnar i skräpposten. Många av dom hamnar direkt i inkorgen, ibland 2-3 per dag. Anledningen till att bilden är på skräpposten är för att jag redan antingen tagit bort, eller markerat dom i inkorgen som skräppost manuellt, så hade inga kvar att ta bild på där, samt för att slippa censurera mina vanliga mail.

Hoppas detta kan hjälpa dig
https://support.office.com/en-us/article/manage-email-message...

Är den riktiga avsändaren annan varje gång så har jag inte mycket till tips, har själv problem med random nyhets-email från legitima företag, men okända för mig, som hamnar i min inkorg.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär