Permalänk

Sonos Arc

Igår släppte Sonos sin nya playbar, kallad Arc.

Arc:en är deras senaste ljudlimpa som blir den första att få stöd för Dolby Atmos TrueHD. Priset ligger på 8999:- i Sverige. Sonos har ju tidigare varit ganska tydliga med att deras system är gjorda för främst ljud, men nu känns det som att de tar ett kliv in på hemmabiosystemens mark. Vad tror ni?

Själv har jag ett Sonos-system med Beam, sub och 2st One SL. Det mesta inköpt senaste halvåret. Min TV har tyvärr inte eArc som är ett krav för att köra okomprimerad Atmos, så enda anledningen för mig att byta min Beam mot en Arc vore att få stöd för DD+, men det finns förhoppningar att detta kommer i nästa uppdatering S2. Kommer det inte DD+ i S2 så kommer jag starkt att överväga en Arc. Den släpps om ungefär en månad.

Permalänk
Medlem

Jag är lite less på mina golvhögtalare och surroundreceiver så jag skulle vilja ha en ljudlimpa. Tyvärr går det ju inte att använda en vanlig subwoofer till Sonos-systemet så då känns det alldels för dyrt

Permalänk
Medlem

@Azodan: Det går med lite jobb, själv kommer jag nog köpa en Sonos Sub nu när den uppdaterade kommer. Otroligt kompetent sub och egentligen ganska värd pengarna för smidigheten enligt mig.

Permalänk
Medlem

Jag har Beam+2xSL idag till en LG C9 och är supernöjd egentligen, saknar inte ens Sub. Men Arc känns helt given och jag kommer att uppgradera.

Permalänk

@Rodnt: Jag lade till subben till mitt system för några veckor sedan, den gör mycket för musik men för film så hade jag nog ärligt talat klarat mig utan den. Samtidigt skavde det lite i mig att inte ha ett "komplett" Sonos-system vilket till slut gjorde att jag åkte och köpte en

Permalänk
Medlem

@Gainsgoblin: Mja har sett lite trixande med en Symfonisk som man använder för att få ut signal till en Subwoofer, men då räknas den ju inte som en SUB i Sonos-systemet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mewrtar123:

@Rodnt: Jag lade till subben till mitt system för några veckor sedan, den gör mycket för musik men för film så hade jag nog ärligt talat klarat mig utan den. Samtidigt skavde det lite i mig att inte ha ett "komplett" Sonos-system vilket till slut gjorde att jag åkte och köpte en

Jag tycker den gör massvis för film/serie, kollade på Earth-dokumentären på Netflix och basen när det stormade vågor var rätt insane.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av mewrtar123:

@Rodnt: Jag lade till subben till mitt system för några veckor sedan, den gör mycket för musik men för film så hade jag nog ärligt talat klarat mig utan den. Samtidigt skavde det lite i mig att inte ha ett "komplett" Sonos-system vilket till slut gjorde att jag åkte och köpte en

Tror absolut att Sub gör skillnad och har i bakhuvudet att en vacker dag köper jag den. Men basen i Beam är absolut inte dålig, och med småbarn hemma spelas det sällan/aldrig högt. Definitivt inte under film-tittande.

Tänker att ett byte Beam-> Arc kommer förstärka känslan att Sub inte tillför särskilt mycket för mig. I dagsläget iaf.

Frågan är vad man kan få för sin Beam, lär ju inte vara den enda som tänker byta i sommar

Permalänk

@Rodnt: Sälj nu, när jag kollade igår så låg det inte en enda Beam ute på blocket.

Permalänk
Medlem

Jag blev lite besviken på att det inte kom en Core sub. Jag behöver inte deras enorma subwoofer till min lilla lägenhet!

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande den verkar för dyr för vad man får speciellt när den fortfarande bara har supergammal Wifi-teknik: 802.11b/g, 2.4 GHz broadcast-capable router.

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Skrivet av joeldeluxe:

Tycker fortfarande den verkar för dyr för vad man får speciellt när den fortfarande bara har supergammal Wifi-teknik: 802.11b/g, 2.4 GHz broadcast-capable router.

Duger väl dock för ljud? Alla routrar som säljs stöder väl fortfarande den tekniken så jag ser faktiskt ingen jättenackdel med det. Personligen tycker jag att ethernet är det enda sättet att ansluta något på!

Permalänk
Medlem

@mewrtar123:

Problemet är inte att enheten klarar det, utan är när du har 75st andra nätverk inom räckvidd och det är segt som attan på 2.4Ghz-bandet. Musiken kommer hacka hur man är gör vilket är ett stort problem speciellt i lägenheter

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Skrivet av joeldeluxe:

@mewrtar123:

Problemet är inte att enheten klarar det, utan är när du har 75st andra nätverk inom räckvidd och det är segt som attan på 2.4Ghz-bandet. Musiken kommer hacka hur man är gör vilket är ett stort problem speciellt i lägenheter

True dat! Röstar fortfarande på ethernet dock

Permalänk

@mewrtar123:

Hej! vad menar du med S2?

*sökte upp det, verkar ju intressant*

Permalänk
Skrivet av ingefaran:

@mewrtar123:

Hej! vad menar du med S2?

*sökte upp det, verkar ju intressant*

S2 är som jag förstår det det nya operativsystemet för Sonos-produkterna, eller i alla fall någon typ av mjukvara som ligger på dem. S2 kommer förhoppningsvis att komma med lite nyheter som dock inte är tillkännagivna ännu :/

Permalänk
Medlem

Helt sinnes vad det exploderat med säljesannonser på både beam, playbase och playbar på Blocket idag. Antar att alla förbokat sina ex av Arc 😂

Permalänk
Medlem

Köptips för Sonos Arc

Det går att förbeställa Sonos Arc på DustionHome för 7495kr istället för (8990kr) på Dustinhome ifall man har studentrabatt. https://www.dustinhome.se/product/5011183210/arc

Permalänk

@Albert N: Även på sonos egna sida med studentrabatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albert N:

Det går att förbeställa Sonos Arc på DustionHome för 7495kr istället för (8990kr) på Dustinhome ifall man har studentrabatt. https://www.dustinhome.se/product/5011183210/arc

Gäller detta fortfarande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Qvist]:

Gäller detta fortfarande?

Nej, priset är nu tyvärr förhöjt till 8777kr för studenter...

Ta en titt på Sonos hemsida för studentpris

Skrivet av ingefaran:

@Albert N: Även på sonos egna sida med studentrabatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albert N:

Det går att förbeställa Sonos Arc på DustionHome för 7495kr istället för (8990kr) på Dustinhome ifall man har studentrabatt. https://www.dustinhome.se/product/5011183210/arc

Jävlar va sur jag är att jag missade detta!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Jävlar va sur jag är att jag missade detta!!!

Det förstår jag 😁, ett riktigt bra erbjudande!
Min kommer på fredag.

Permalänk
Medlem

@Asusboy: har du studentrabatt så kostar den samma hos sonos

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@Asusboy: har du studentrabatt så kostar den samma hos sonos

Såg det i inlägget längre upp! Blir 150kr dyrare hos Sonos, men det blir ett givet kap! Vill du köpa en begagnad Beam? 😁

Permalänk
Medlem

@Asusboy: ska jag stapla en begagnad beam på min nuvarande? Nja.

Permalänk
Inaktiv

Sådär, fick beställt min idag (sent på bollen).
F.ö. om man inte är student så blir det en liten, liten rabatt (rabatterat pris blir 8777:- ) med Benify-reggat konto på Dustin.

Permalänk
Medlem

HERREGUD?! Sonos skickar ju inte ut Arc förrän om en månad?!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

HERREGUD?! Sonos skickar ju inte ut Arc förrän om en månad?!?

Nej, det ser mörkt ut. Beställde 17 maj men min order är inte skickad än.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Nej, det ser mörkt ut. Beställde 17 maj men min order är inte skickad än.

Tråkigt! Elgiganten kunde leverera inom 5 dagar sade försäljaren när jag var där igår iaf. Dock sparar jag ju 1450kr på att handla från Sonos.. Det blir värt vänta !