Tips på vägghylla för högtalare

Permalänk
Inaktiv

Tips på vägghylla för högtalare

Jag söker en vägghylla för att kunna ställa upp högtalare på. Högtalaren har en rund "fot" som är ca 16cm i diameter och sen är själva högtalaren 31cm hög. Bild finns här. Högtalaren väger inte särskilt mycket och står stabilt på foten.

Hyllan bör vara "kvadratisk" ca 20x20, max 30x30 och jag vill enbart ha en konsoll som den vilar på, konsollen skall kunna skruvas lodrätt. Eftersom högtalaren inte väger särskilt mkt så är det inga problem att enbart en konsoll bär själva hyllan.

Vad jag vill åt är att jag vill kunna skruva den med träskruv i reglar i väggen. Alla mindre/kortare hyllor jag hittar kräver minst 2 fästpunkter vågrätt och då hamnar jag mellan reglarna. Det klarar inte denna klena gipsvägg.

Förtvivlat svårt att hitta denna typ av hylla på marknaden. Ikea har en hylla i "lack" serien men den har också två fästpunkter vågrätt

Vet att man kan köpa separata konsoller och hyllplan som man kan såga till men det är svårt att få snyggt utan bandsåg och träsidor utan lister som kommer bli synliga.