Permalänk

Mi Box S flickar med Hue Sync Box

Tjenare!

Under mellandagsrean införskaffade jag en LG OLED65B9 och är mer än nöjd. Eftersom jag i och med mitt val slopade ambilight löste jag detta genom att köpa en "Philips Hue Play HDMI Sync Box" (vilket j*vla namn). Detta har fungerat helt okej och det bidrar mycket till upplevelsen vid framför allt tv-spel.

Nu till problemet! Min Xiaomi Mi Box S vill inte kooperera så väl med min sync box. Vid uppstarter ska displayen ständigt flicka/blinka, ibland i flera minuter. Jag har sökt runt på lösningar och testat med olika hdmi-kablar/ingångar utan framgång. Besväret tycks ligga i att min Mi box har svårigheter att uppvisa vilken upplösning den ska använda (jag har även testat olika upplösningar). Jag har temporärt löst det genom att stänga av Hdmi CEC på båda enheterna för att låta dem ständigt vara påslagna, vilket endast verkar vilja fungera ibland. Jag har inga som helst problem när jag kopplar in min PC eller PS4 i Sync boxen. Jag har även uteslutet att problemet endast skulle ligga hos Mi boxen, då jag testade den direkt i TV:ns hdmi-ingång, vilket inte inte visade några problem. Någon som har en idé på lösning? Jag överväger annars att skaffa en Nvidia Shield men är rädd att samma problem skulle uppstå.

Tacksam för svar.

Permalänk
Bildexpert 📺

@AlbinoEinar: Har inte en blek om hur Hue-sync-boxen fungerar men tycker du har felsökt det hela ganska bra. Uppenbarligen skickar Mi-boxen något som signalmässigt inte beter sig som väntat. Vågade du testa med en Nvidia Shield?

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

@AlbinoEinar: Har inte en blek om hur Hue-sync-boxen fungerar men tycker du har felsökt det hela ganska bra. Uppenbarligen skickar Mi-boxen något som signalmässigt inte beter sig som väntat. Vågade du testa med en Nvidia Shield?

Efter kontakt med Philips hue och ständig felsökning kan jag nog fastslå att min Mi box S inte är fullt kompatibel med min TV tillsammans med Sync-boxen. Jag har verkligen provat allt ifrån CEC, HDR-inställningar och olika hdmi-kablar. Har bestämt att införskaffa en nVidia Shiled Pro som tänkt. Upplever ändå att Mi box S inte är tillräcklig för 4K. Tyvärr ser det ut som att man får vänta en stund, tills Shiled Pro är åter i lager.

Permalänk
Medlem

Jag upplever motsvarande problem med mi box s. Löste det sig med shielden?

Permalänk
Medlem

Liten uppföljning till problemet - det fungerar om man kör 30Hz, men det är ju såklart inte ok.

Det känns helt sjukt att Mi boxen funkar på mina 3 TV-apparater om man kopplar den rakt in (Sony, Samsung och Hitachi, samsungen är 10 år gammal), men att sync boxen inte klarar av att hantera signalen. Jag vet inte om det är hård- eller mjukvarufel, men jag vågar inte chansa på att en uppdatering löser problemet, så det blir att lämna tillbaka sync boxen.

Att TVn skulle vara del av problemet är uteslutet. Problemet ligger till 100% i sync boxen.

Permalänk
Skrivet av malako:

Liten uppföljning till problemet - det fungerar om man kör 30Hz, men det är ju såklart inte ok.

Det känns helt sjukt att Mi boxen funkar på mina 3 TV-apparater om man kopplar den rakt in (Sony, Samsung och Hitachi, samsungen är 10 år gammal), men att sync boxen inte klarar av att hantera signalen. Jag vet inte om det är hård- eller mjukvarufel, men jag vågar inte chansa på att en uppdatering löser problemet, så det blir att lämna tillbaka sync boxen.

Att TVn skulle vara del av problemet är uteslutet. Problemet ligger till 100% i sync boxen.

Ledsen för sent svar! Oerhört underligt att den beter sig så. Shielden löste alla problem och är fruktansvärt stabil och rapp. Trots att den är väldigt dyr tycker jag den är värd varenda krona. Väldigt nöjd måste jag säga!

Permalänk
Medlem

Chromecast google tv

Skrivet av AlbinoEinar:

Ledsen för sent svar! Oerhört underligt att den beter sig så. Shielden löste alla problem och är fruktansvärt stabil och rapp. Trots att den är väldigt dyr tycker jag den är värd varenda krona. Väldigt nöjd måste jag säga!

Bara så jag förstod dig rätt.. du behöll sync boxen och köpte en shield och du upplever inte längre att det flickar eller blir myrornas krig? Har samma problem med min syncbox fast då använder jag mig utav en google tv chromecast. Har också funderat på en shield eller en formuler z10. Tacksam för svar.

Felstavning