Nytt Ray Tracing och DLSS 2.0-demo från NVIDIA från GTC 2020

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Nytt Ray Tracing och DLSS 2.0-demo från NVIDIA från GTC 2020

Tog mig friheten att klippa ut ur NVIDIAs i övrigt lite sömniga presentation:

(OBS videon har förlorat lite kvalitet efter omskalning och re-encoding från min sida)

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Kan man idag lita på att DLSS levererar eller är det fortfarande bättre att köra utan för säkerhetsskull ifall man vill ha bästa kvalité på grafiken i spel?

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Blazter:

Kan man idag lita på att DLSS levererar eller är det fortfarande bättre att köra utan för säkerhetsskull ifall man vill ha bästa kvalité på grafiken i spel?

Allt är ju en smaksak. ”För säkerhets skull” känns inte som ett bra sätt att ta sig an det dock.
Slå på det och se om du gillar hur det ser ut och om du känner nämnvärd skillnad på prestandan.

Står du i valet och kvalet i att köra 1440p eller 4K med DLSS (som skalar upp från 1440p) så kommer ju DLSS se bättre ut i nästan exakt alla scenarion tex.
Tillåter DLSS att du slår på ray tracing då du annars inte kan göra det, då kanske det är värt det. Etc.

I vissa scenarion kommer t.o.m. DLSS att se bättre ut an native i vissa aspekter (absolut inte alla, det är ju inte magi ).

Så jag tycker definitivt du bör testa helt enkelt.

Visa signatur

240p är livet