Är på jakt efter en ny tv och känner mig lite vilsen. Så om det är någon som har några idéer vore det tacksamt.
Kommer för det mesta använda den till spelande (Ps4) och då sitta själv framför den på ett avstånd på ca 2m så tänker mig att jag inte behöver större än 43-49". Bryr mig heller inte mycket om smarta funktioner eller appar osv utan är mest bara ute efter så bra bild som möjligt med 4K upplösning.
Har sneglat lite på LGSM8050 då det var kampanjpris på den just nu men tips mottages gärna.
Hade väl tänkt mig någonstans upp till 7000-8000kr max.
Senast redigerat Förtydligade rubriken från "Köpa ny TV"/Thomas Y
@OrjanL: Jag har en guide till 2019-utbudet här: https://www.sweclockers.com/artikel/28511 vilket är det utbud som fortfarande ger mest för pengarna innan reaperioden börjar igen i november-december.
Där har du en rankning på vilka modeller som är toppklass och mellanklass med en snabböversikt längst ned, avsnitt 19. Dina 8000 kronor räcker långt idag för en modell i mellanklass och kanske också toppklass när du har milda krav på storleken.
LG SM8050 är en kampanjmodell för 2020 som bygger på 2019-modeller, särskilt framtagen för köpruschen inför fotbollen eller något sådant som skulle ha gått av stapeln nu i sommar. Lär inte vara dålig på något sätt men kan definitivt hitta intressantare och mer beprövade modeller i topp- och mellanklassen från 2019.