Geeks Live! 2020 - Vi pejlar intresse bland medlemmarna

Permalänk
Cyberman

Geeks Live! 2020 - Vi pejlar intresse bland medlemmarna

Förra året anordnade vi 20-årsjubileum. Eventet blev så pass uppskattat att vi vill göra det till ett stående inslag!

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

Helt klart på, men det måste bli en mycket bättre lokal än senast.

Permalänk
Medlem

@THB: Håller med här. Det var mycket svårt att höra talarna och musiken. Lite väl trångt var det också. Det fanns inte mycket till utrymme till att "dra sig undan" om man inte pallar med att vara totalt omringad av människor under hela eventet

Permalänk
Medlem

Geeks Live! på kryssning vore det ultimata.

Permalänk
Medlem

Vore superintressant men kan ni inte göra någon version av det online då om Coronaknaset fortsätter som det är?

Permalänk
Medlem

Ni kan räkna med mig men vägrar klicka i eftersom FHM aldrig kommer med annat än rekommendationer och det är därför irrelevant att skriva att dom säger att det är OK.

Permalänk
Medlem

Jag uppskattar starkt att evenemanget förra året genomfördes och att ni tittar på att genomföra ett i år också. Hoppas det fortsätter!
Tyvärr är tröskeln för mig att resa upp till Stockholm lite för stor så jag är en happy camper att kunna hänga på i något onlineformat!

Permalänk
Medlem

Ett online-event hade jag varit intresserad av!

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig en favorit i repris med Göteborgsexpressen. Eller vad säger ni @Bascule666 @GuessWho och @AmpRC?

Däremot är jag skeptisk till att planera någonting alls för 2020.
Bättre att ni siktar oss på 2021, då får ni mer tid att planera också.

Skulle vara fint om ni åkte till Komplett och kidnappade Emil live också, svensexestyle. Sedan sätter vi honom i en hedersknyffelfåtölj nära scenen med fri barnota.

Permalänk
Skäggig legend

Musen ballade ur, ville klicka in JA i omröstningen. Pengarna dras från kontot: Nödvändigheter.

Permalänk
Medlem

November blir nog för tidigt, möjligen under nästa år. Men som det sägs, vi ska lära oss att leva med viruset ett bra tag så det kanske dröjer till 2022-23 t om.
Jag tar social distansering m.m. på allvar och säkerligen gör många andra det, försöker undvika att sprida virus.

Permalänk
Häxmästare ✨
Skrivet av THB:

Vi vill gärna överleva evenemanget också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Helt klart på, men det måste bli en mycket bättre lokal än senast.

Skrivet av trattgunnar:

@THB: Håller med här. Det var mycket svårt att höra talarna och musiken. Lite väl trångt var det också. Det fanns inte mycket till utrymme till att "dra sig undan" om man inte pallar med att vara totalt omringad av människor under hela eventet

Instämmer gällande Skyddsrummet. Ljudet var horribelt, man behövde stå precis framför scenen för att höra något överhuvudtaget. Kanske rent av kika på ett konferenshotell, de lär ju gråta av glädje om de får en stor bokning. Om de ens klarar sig igenom Covid-19 vill säga.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av THB:

Skrivet av JonasT:

What could possibly go wrong?

Permalänk
Medlem

Älskar konceptet, men vore det inte lite goare att hålla det i Göteborg?

Permalänk
Föräldraledig
Skrivet av JonasT:

Vi överlevde Patricia senast!

Permalänk
Medlem

Helt klart på om läget tillåter. Missade förra året i sista stund på grund av tragiska omständigheter så det blev en dubbel käftsmäll mentalt den dagen. Hade varit jättekul att få vara med och blir jag inbjuden igen så kommer jag jättegärna.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JonasT:

Man tar ett par bloody marys till frukost dagen efter så överlever man

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Instämmer gällande Skyddsrummet. Ljudet var horribelt, man behövde stå precis framför scenen för att höra något överhuvudtaget. Kanske rent av kika på ett konferenshotell, de lär ju gråta av glädje om de får en stor bokning. Om de ens klarar sig igenom Covid-19 vill säga.

Har varit på event i Clarion Hotel Sign. Väldigt trevliga lokaler som rymmer ett par hundra pers.

+ är också att de är ett hotell, samt att det ligger nära centralen för alla som kommer från bortom Stockholm.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag är för osocial för sånt här tyvärr:(
Kul för er andra dock!xD

Permalänk
Medlem

Intresserad! Var grymt kul sist. Dock önskemål om bättre passande lokal!
//Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Kan tänka mig en favorit i repris med Göteborgsexpressen. Eller vad säger ni @Bascule666 @GuessWho och @AmpRC?

Sign me up!

Permalänk
Medlem

Ser gärna att det finns möjlighet till livestream, firar själv 19år som medlem i år
Även om jag inte varit så aktiv senaste åren.

Permalänk
Medlem

Mer sitt platser, tyckte det saknades förra gången. fick ont i fötterna och de få platser som fanns var det krig om

Permalänk
Medlem

Skulle vara spännande! Får hoppas att jag stannar kvar i Stockholm, men i värsta fall blir det så att jag får åka med nån från Göteborg eller ta tåget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Ni kan räkna med mig men vägrar klicka i eftersom FHM aldrig kommer med annat än rekommendationer och det är därför irrelevant att skriva att dom säger att det är OK.

Detta torde vara något som lyder under förbudet mot allmänna sammankomster eller offentliga tillställningar med 50 personer eller fler, så i det här fallet måste regeringen ändra eller upphäva förordningen som meddelats med stöd i ordningslagen. Den infördes, samt senare ändrades från 500 till 50, på hemställan från FHM. Någon rekommendation är det inte, utan det är förenat med straffansvar att inte följa den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Detta torde vara något som lyder under förbudet mot allmänna sammankomster eller offentliga tillställningar med 50 personer eller fler, så i det här fallet måste regeringen ändra eller upphäva förordningen som meddelats med stöd i ordningslagen. Den infördes, samt senare ändrades från 500 till 50, på hemställan från FHM. Någon rekommendation är det inte, utan det är förenat med straffansvar att inte följa den.

Bra att du bekräftar att det inte är FHM som bestämmer utan regeringen.

Permalänk
Medlem

Låter trevligt men undrar ändå om inte 2021 är en bättre satsning!
Men det är klart, vill ni köra varje år så måste det ju in ett event även i år

Lär förmodligen gå att få tag på någon fräck lokal för rätt pris i år

Räkna in mig om det blir av

Permalänk
Hedersmedlem

Kommer absolut. Önskar dock fler sittplatser och större utbud av alkohol i form av drinkar. Gärna vita ryssar.