Någon som vet vart man kan ge bort gamla tv-spel?

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man kan ge bort gamla tv-spel?

Hej,

Jaq har en hög med gamla PS3-spel som jag inte vet vad jag ska göra med. Känner att det är för mycket jobb med att sälja bort alla dom där enskilda spelen. Så funderade på om man kan donera bort det till nån organisation eller så där det kan komma till användning. Hittar inte så mycket när jag googlar så tänkte kolla om nån här vet av nåt ställe man kan donera bort gamla spel till? Är stationerad i Göteborg.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Perfn: Valfri fritidsgård borde vara tacksamma för spelen, annars finns ju organisationer som ”öppna hjärtat” eller liknande som kan sälja det för välgörande ändamål

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd

Erikshjälpen tar emot sådant, bara att åka dit och lämna in det. https://erikshjalpen.se/second-hand/skank-en-vara/

Permalänk
Medlem

Vet att det är ett tag kvar men innan varje jul så brukar det finnas "Julhjälpen"-liknande organisationer som tar emot gåvor för att ge till föräldrar som inte har det så bra ekonomiskt och inte kan köpa sina barn julklappar.

Inget ont menat men dessa barn skulle nog uppskatta det mer än ungdomar på en fritidsgård.