VESA skärmstativ AX2200 för två skärmar

Permalänk
Medlem

VESA skärmstativ AX2200 för två skärmar

Skärmstativ med två VESA-fästen säljes. Stativet är i väldigt bra skick och skruvar m.m. medföljer.

Tar bud i tråden, med 500 kr som någon slags riktmärke vilket dock inte är hugget i sten. Om intresse finns så sätter jag ett slutdatum några dagar fram i tiden.

Förbehåller mig rätten att sälja till den jag önskar. Upphämtning i Lund priortieras men den kan även skickas väl emballerad mot fraktkostnad och förskottningsbetalning.

Har referenser i marknadsreferenstråden.

Väl mött
Simon

EDIT: Mer information som efterfrågats i kommentarerna:
- Två st 27-tummare ska funka utan problem. Den har använts med två 25-tummare
- Armarna och gångjärnen är mycket gedigna så även de tyngsta skärmarna bör fungera
- Det är två spännskruvar där nere (syns inte på bilden) så den sitter bra i bordet
EDIT2:
- Det är med stor sannolikhet ett AX2200 https://www.komplett.se/product/767326#

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk

Vad är det för mått längst ner på den. Där man skruvar fast i bordet?:)

Permalänk
Medlem

Har du någon information på hur stor skärm man kan ha samt hur tung?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Skrivet av sebbeharry:

Har du någon information på hur stor skärm man kan ha samt hur tung?

Jag skulle gissa att det är denna. Den ser iaf identisk ut så specen lär vara liknande.
https://noerdic.se/collections/fasten-tv-stand/products/nordi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_moggo:

Jag skulle gissa att det är denna. Den ser iaf identisk ut så specen lär vara liknande.
https://noerdic.se/collections/fasten-tv-stand/products/nordi...

fast den har andra fästen, olika gångleder. dubbla spännskruv under varav man bara ser en. själva "masten" ser tjockare och mer gedigen ut.

Jag skulle kunna vara intresserad hur som! bor i lund. Vill egentligen ha gas/fjäderarmar men det kanske skulle räcka med en sån här dylik. återkommer!

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebrecks:

Vad är det för mått längst ner på den. Där man skruvar fast i bordet?:)

Vet inte riktigt vilket mått som menas men man kan montera den på ett bord som är upp till ca 10 cm tjockt.

Skrivet av sebbeharry:

Har du någon information på hur stor skärm man kan ha samt hur tung?

Den har använts med två st 25 tumsskärmar. Om man sträcker ut armarna hela vägen är det ca 78 cm mellan mittpunkterna på VESA-fästena så 27 tum bör fungera fint, antagligen ännu större också. Den är väldigt kraftig så tror inte vikt är något problem.

EDIT: gjorde en snabb beräkning och själva panelen på en 27-tummare är knappt 30 cm från mitten till kanten så två 27:or funkar utan problem.

Skrivet av lord_moggo:

Jag skulle gissa att det är denna. Den ser iaf identisk ut så specen lär vara liknande.
https://noerdic.se/collections/fasten-tv-stand/products/nordi...

Vet inte exakt vilken modell det är, men den känns väldigt gedigen. Gångjärnen känns bra. Ingen billig skit. Den på länken har tunnare armar och väldigt mycket sämre gångjärn.

Skrivet av Emrik:

fast den har andra fästen, olika gångleder. dubbla spännskruv under varav man bara ser en. själva "masten" ser tjockare och mer gedigen ut.

Jag skulle kunna vara intresserad hur som! bor i lund. Vill egentligen ha gas/fjäderarmar men det kanske skulle räcka med en sån här dylik. återkommer!

Gör så! Det går bra att komma och titta på den om så önskas.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Emrik:

fast den har andra fästen, olika gångleder. dubbla spännskruv under varav man bara ser en. själva "masten" ser tjockare och mer gedigen ut.

Jag skulle kunna vara intresserad hur som! bor i lund. Vill egentligen ha gas/fjäderarmar men det kanske skulle räcka med en sån här dylik. återkommer!

Jag körde liknande arm med en 27" och en 24" skärm och dom hamnade om lott ifall jag ville ha den mainskärmen rak och sido skärmen invinklad. Så lite beroende på hur du vill ha setupen är separata gasarmar att föredra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Father ted:

Ja, det ser precis ut som detta. Skriver det i annonsen

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att lägga ett skambud på 300 om ingen annan dyker upp och du vill bli av med det. Skriv bara så kan vi lösa det samma dag!

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emrik:

Jag kan tänka mig att lägga ett skambud på 300 om ingen annan dyker upp och du vill bli av med det. Skriv bara så kan vi lösa det samma dag!

Hej,

Det är en annan som ska komma och köpa den i början av nästa vecka. Hör av mig om det inte blir av och du fortfarande har högsta budet då.

/Simon

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Låter bra! (: Tack för uppdatering.

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emrik:

Låter bra! (: Tack för uppdatering.

Såld

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

då söker jag vidare lycka till med allt!

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.