Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Kan inte installera drivrutiner för intel wifi

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Kan inte installera drivrutiner för intel wifi

Hej

Var tvungen att installera om mitt windows 10 och nu får jag inte rätt på drivrutiner!

Jag har en gammal version av windows 10 och när jag ska installera drivrutiner för att internet ska funka så står det att drivrutinen inte stödjer min version! Jag laddar ner från moderkorts tillverkarens hemsida!

Hur ska jag lösa detta? Måste jag köpa nytt windows för drivrutinerna ska stödjas?

Försöker hitta intel wifi driver och hittar inga gammla versioner

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Speedtriple3:

Hej

Var tvungen att installera om mitt windows 10 och nu får jag inte rätt på drivrutiner!

Jag har en gammal version av windows 10 och när jag ska installera drivrutiner för att internet ska funka så står det att drivrutinen inte stödjer min version! Jag laddar ner från moderkorts tillverkarens hemsida!

Hur ska jag lösa detta? Måste jag köpa nytt windows för drivrutinerna ska stödjas?

Försöker hitta intel wifi driver och hittar inga gammla versioner

Ladda ner senaste version av W10 istället på en annan dator.
Använd verktyget för att få det på en bootbar USB sticka.
https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Behövs ingen ny licens för att uppgradera W10, se bara till att du installerar rätt version (Home eller Pro) som du har licens för.
Har du inte bytt ut några delar i datorn behöver du inte ange någon nyckel vid installationen eftersom din licens redan är knuten till ditt moderkort, aktivering sker automatiskt när du kommer online.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

@MacAllan:

Tack för svar!

Lyckades dock lösa det genom att hitta ett äldre moderkort med samma lan kontroller o ta drivrutin därifrån