Xbox Series X bakåtkompatibilitet ger gamla Xbox-spel nya funktioner

Permalänk
Medlem

Ingen fanboy. Vill ha både ms och Sony unika titlar. Det som skulle gå mig att hoppa Xbox och köra ps5, vilket förmodligen kommer bli fallet är att jag ändå får tillgång till ms spel via ms store på min htpc, så kan likagärna spela dem där med en Xbox handkontroll. Gissar på att ms tjänar pengar på mig ändå så det är nog en smart taktik.

Ps5 ska ju också ha stöd för befintliga psvr headsetet vilket känns som ett plus, har inte lust att investera i ett nytt än.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Spelar du aldrig om spel? Jag har spelat en hel del xbox 360 spel på min xbox one, jag spelar även spel på min PC som är äldre än hårdvaran i datorn är.

Håller med.

Grymt trevligt att kunna spela gamla titlar. Både sådana man spelat innan, men även nyupptäcka kul spel som man missat (eller inte kunnat spela innan).

Det ser ut att bli riktigt bra! 😀

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av Novdid:

Jag undrar om denna fake-HDR är möjlig på PC? Hade varit kul att testa på några gamla godingar och vissa nya (Witcher 3 som aldrig fått en HDR-patch).

Kolla på det där klippet, cirka 20min ganska exakt. Där får man en förklaring hur hdr integreras i gamla spel. Jag tolkar det som välgjort, och inte lika fejk som en tv etc gör för att lägga oå hdr effekt.

https://youtu.be/7Fjn4GRw8qE

Permalänk
Medlem
Skrivet av foreveryang:

Phil Spencer har verkligen vart frälsaren för MS och Xbox , det märks att gamers verkligen är i fokus och att skapa mervärde. Xbox Game Pass är nog bland det bästa som hänt senaste åren, mer prisvärd tjänst får man leta efter. Hoppas verkligen MS och Xbox kan göra en comeback nästa generation, gillade 360 eran hårt men tyvärr har denna generation vart ett fiasko vad gäller exklusives.

Håller med dej helt och hållet. Man kan ju tro att i och med att dom förvärvat en del spelutvecklare det senaste åren också kommer kunna komma ut med fler exklusiva titlar. Personligen är jag en PC spelare primärt och har inga problem med att dom gör sina spel till PC också men säljargumentet är ju inte lika starkt som Playstation (Som också börjat släppa deras exklusiva titlar till pc mer och mer).

Men med tanke på att Microsoft blir mer som en tjänst så tror jag inte dom har några ekonomiska problem att släppa till både PC och Xbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sahlen903:

Kolla på det där klippet, cirka 20min ganska exakt. Där får man en förklaring hur hdr integreras i gamla spel. Jag tolkar det som välgjort, och inte lika fejk som en tv etc gör för att lägga oå hdr effekt.

https://youtu.be/7Fjn4GRw8qE

Tack.

Då är ju frågan; Krävs det dedikerat kisel för detta?

Permalänk
Medlem

60 hz i all ära, men 90% av alla spel som kördes i 720p på xbox one och aldrig fick en "x enhanced" edition borde de kunna göra någonting åt. (mycket är säkert ooptimerade dussinspel, men i vissa fall handlar det ju om avancerade AAA spel som xbox one helt enkelt inte klarar av.)

Nu har det ju visat sig att 360 spel som går att köra i 60 Hz och 4k blir bättre än 'remasters' som släpptes tidigt på xbox one och fortfarande dras med dippar i fps och lägre upplösning.
Hoppas att något liknande återupplivar de spel som nu är lite för tunga för xbox och dynamiskt sänker upplösningen och ändå har framedrops när det hettar till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Inte yngling. Är bara mer intresserad av nya upplevelser istället för det man redan upplevt (nostalgi är ett skällsord, typ).

Så mao, jag kommer inte föredra next-gen när next-next-gen kommer. Tvärtom.

Jag menade inte yngling som något negativt!
Såklart är det är skoj med nyhetens behag, Men jag menade inte nostalgi som i nasisternas frammarsch i Tyskland utan mer t.ex. 8-bit Super Mario Bros!

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

Jag menade inte yngling som något negativt!

Haha, jag hade gärna varit yngre...

Min första dator var förövrigt en ärvd Commodore 128. En fantastisk upplevekse då. Men huvudordet är då. Med dagens ögon var det snarare en ångestupplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Jag undrar om denna fake-HDR är möjlig på PC? Hade varit kul att testa på några gamla godingar och vissa nya (Witcher 3 som aldrig fått en HDR-patch).

https://youtu.be/qcY4nRHapmE
Digital Founďry pratar om det här för flera månader sen

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Inaktiv

Perfect Dark Zero är längst fram