Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week
Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Mars kan nog stämma rätt bra skulle jag tro. Inte särskilt oroad ser sjukt polerat ut för att vara prototyp

Mars? HP har tidigare kommunicerat att den ska släppas i höst. Skulle mars visa sig stämma är förbokningen ännu mer ovärd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Mars? HP har tidigare kommunicerat att den ska släppas i höst. Skulle mars visa sig stämma är förbokningen ännu mer ovärd.

Mars har vart min tippning sen ett tag. Ren killgissning Den har ju inget officiellt lanseringsdatum. Den kommer bli dyrare vid launch det är det enda argumentet för att förboka.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Mars har vart min tippning sen ett tag. Ren killgissning Den har ju inget officiellt lanseringsdatum. Den kommer bli dyrare vid launch det är det enda argumentet för att förboka.

Officiella är Hösten 2020. Vilket är september till December. Så Mars vore en försening men inte omöjligt. Dock har personal från HP skrivit på Reddit att dom är i fas och valde hösten som datum bara för att ha lite extra spelrum. Detta gör att jag känner mig trygg i min gissning om släpp under November om allt går som det ska.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

En försening till våren med såhär många förbokningar skulle vara en förlust för HP utan dess like. Då kanske de dessutom missar desperationen under Corona. Och ovanpå det, missa Microsoft Flight Simulator vågen där HP G2 Reverb är enda stödda headset.

Nej, den kommer inte släppas nästa vår. Däremot verkar väl 15 september inte lika sannolikt längre som det spekulerats mest kring. Min gissning är slutet av september.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sienar:

En försening till våren med såhär många förbokningar skulle vara en förlust för HP utan dess like. Då kanske de dessutom missar desperationen under Corona. Och ovanpå det, missa Microsoft Flight Simulator vågen där HP G2 Reverb är enda stödda headset.

Nej, den kommer inte släppas nästa vår. Däremot verkar väl 15 september inte lika sannolikt längre som det spekulerats mest kring. Min gissning är slutet av september.

Ang Flight simulator och VR så är det en missuppfattning att det bara är HP Reverb G2 som stöds.
VR är exclusivt till Windows mixed reality till en början, plattformen där HP Reverb G2 tillhör, kommer sen till SteamVR

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ang Flight simulator och VR så är det en missuppfattning att det bara är HP Reverb G2 som stöds.
VR är exclusivt till Windows mixed reality till en början, plattformen där HP Reverb G2 tillhör, kommer sen till SteamVR

Visste detta, men bra med förtydligande

Permalänk
Medlem

Ang FS2020 och Reverb G2 så lär det krävas helt sjuk hårdvara, jag tror personligen på 3080ti och fetaste processorn. Men jäääklars vad snyggt det kommer bli. FS2020 är magiskt att titta på (frånsett alla buggar som jag hoppas blir lösta inom överskådlig framtid)

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

Ang FS2020 och Reverb G2 så lär det krävas helt sjuk hårdvara, jag tror personligen på 3080ti och fetaste processorn. Men jäääklars vad snyggt det kommer bli. FS2020 är magiskt att titta på (frånsett alla buggar som jag hoppas blir lösta inom överskådlig framtid)

FS 2020 är mindre krävande än jag trott. Men mycket beror på vilket flygplan och vart du flyger. GA Flyger du med pipers eller liknande ultimata bushplanes så är det mycket lättare få upp fpsn. Lär spendera en massa tid med helikoptrar i VR det tror jag är det ultimata och de hoppas jag är minst lika lättdrivna som pipern. Sen verkar half resolution fungera rätt bra som copout också med G2
Men jag lär väl inte ligga kvar på allt maxat som nu.

Kommer inte skada HP för mycket att vänta. Det kommer kosta mer att släppa det ofärdigt tidigt för en tidig money grab.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Overifierat och kan vara fejk, men en italiensk källa påstår att det kommer en variant av G2 med tracking av ansikte och ögon:

Permalänk
Medlem

Föll till föga och förhandsbokade ett sånt här igår. Ägde ett psvr för ungefär två år sedan och det ska bli kul att se vad som har hänt sedan sist!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mbillgren:

Föll till föga och förhandsbokade ett sånt här igår. Ägde ett psvr för ungefär två år sedan och det ska bli kul att se vad som har hänt sedan sist!

Bokade du från Amazon Spanien för 599 euro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sienar:

Bokade du från Amazon Spanien för 599 euro?

Nej, jag bokade faktiskt via inet. Eftersom HPs förra launch med g1 var minst sagt skakig så vill jag nog ha förmånen att kunna gå till en fysisk butik om det skulle bli problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mbillgren:

Nej, jag bokade faktiskt via inet. Eftersom HPs förra launch med g1 var minst sagt skakig så vill jag nog ha förmånen att kunna gå till en fysisk butik om det skulle bli problem.

Förstår det. De verkar ha höjt priset nu till 699 såg jag precis. Själv förbokade jag den från en tysk återförsäljare för 599. Tror den är värd båda summorna. Sjukt pepp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sienar:

Förstår det. De verkar ha höjt priset nu till 699 såg jag precis. Själv förbokade jag den från en tysk återförsäljare för 599. Tror den är värd båda summorna. Sjukt pepp!

Heja Tyskland!
Ja, jag är också riktigt peppad, ska bli riktigt kul att se skillnaden. Alyx har jag varit sugen på länge, så den här vintern blir skoj. Frågan är väl bara när i höst som den kommer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mbillgren:

Heja Tyskland!
Ja, jag är också riktigt peppad, ska bli riktigt kul att se skillnaden. Alyx har jag varit sugen på länge, så den här vintern blir skoj. Frågan är väl bara när i höst som den kommer...

Det är nått med source motorn som gör att det ser riktigt bra ut.
Jag kör med Quest och tycker alyx har mycket bättre bild än andra spel, inte själva grafiken jag tänker på utan hur tydligt man ser.
Känns som om Reverb G2 så fall skulle nästan ge lika tydlig bild som en monitor speciellt i alyx.
Ni får berätta sen när ni kört

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Hörde från en som förbokat att information skickats ut till återförsäljare att den är försenad till slutet av oktober. Var något om att de byter till bättre linser i produktionsledet.

Visa signatur

[Asus P5B Dlx 430Mhz FSB] :: [Core 2 Duo E6400 2130@3440Mhz / Big Typhoon] :: [G-Skill PC6400 HZ DDR2 2GB 4-4-4-12] :: [X1900XT 680/800] :: 30" Dell 3007WFP

Permalänk
Medlem
Skrivet av svolter:

Hörde från en som förbokat att information skickats ut till återförsäljare att den är försenad till slutet av Oktober. Var något om att de byter till bättre linser i produktionsledet.

Inte försena då HP sagt hösten. Så tom 22 December. Jag hoppas på G2 innan November är över,

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Inte försena då HP sagt hösten. Så tom 22 December. Jag hoppas på G2 innan November är över,

Nja, är väl tolkningsfråga. HP kommunicerar ut satta datum till återförsäljare, som kommunicerar ut det till den som förbokar. Blir det något annat så är det en försening mot vad som sagts tidigare.

Sen att HP har ett önskat leveransmål är en annan sak

Kollade Bestware och de skriver nu, ganska säker det stod september tidigare.

Delivery time Pre-order now, Expected Delivery till end of October

Visa signatur

[Asus P5B Dlx 430Mhz FSB] :: [Core 2 Duo E6400 2130@3440Mhz / Big Typhoon] :: [G-Skill PC6400 HZ DDR2 2GB 4-4-4-12] :: [X1900XT 680/800] :: 30" Dell 3007WFP

Permalänk
Medlem
Skrivet av svolter:

Nja, är väl tolkningsfråga. HP kommunicerar ut satta datum till återförsäljare, som kommunicerar ut det till den som förbokar. Blir det något annat så är det en försening mot vad som sagts tidigare.

Sen att HP har ett önskat leveransmål är en annan sak

Kollade Bestware och de skriver nu, ganska säker det stod september tidigare.

Delivery time Pre-order now, Expected Delivery till end of October

Om inte HP sagt något datum så är det hösten som gäller- Så får jag mitt G2 innan julaftonen så är det inte försenat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Vad är det för konstig gräns med 22 December för hösten? Jag anser att hösten absolut inte kan fortsätta efter sista November. December är ju en vintermånad.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Vad är det för konstig gräns med 22 December för hösten? Jag anser att hösten absolut inte kan fortsätta efter sista November. December är ju en vintermånad.

Menade inte at hoppa på dig men officiellt så är hösten tis 22 sep. 2020 – mån 21 dec. 2020

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så vintern är alltså 9 dagar??? 1 januari är väl vår med den beräkningen

Fick samma mail om slutet av oktober pga nya linser.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Deppigt med vinter redan. Ignorerar det!
Slutet av oktober låter bra, jag har lite övertalning kvar att göra här hemma om att det här är något som är bra att ha...

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Vinter 2020 (Norra halvklotet). Från:
måndag, 21 december
Till:
lördag, 20 mars 2021
Alla datum visas i svensk tid.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag hoppas fortfarande på mitten av November men vem vet...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte din, SMHIs och andra liknande folks definition av vinter. Bara för att det är rätt betyder inte att jag håller med.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Avstängd

https://www.smhi.se/kunskapsbanken/vinter-1.22843

"Om dygnsmedeltemperaturen är 0,0°C eller lägre fem dygn i följd, säger vi att vintern anlände det första av dessa dygn."

Jag håller med SMHI, det är en bra definition på vinter.

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Jag hoppas fortfarande på mitten av November men vem vet...

Ja det är det absolut bästa scenariot

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag tror starkt på Oktober release. Men vi får väl se.

Och ska ni fortsätta argumentera om vintern får ni ta det på PM!

Permalänk
Medlem

Kan tycka att det inte vart mycket vinter senaste åren så SMHI har en poäng iof. Ändå bor man nära polcirkeln

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x